Hallo,
Vandaag ben ik wat gaan filmen in het station Groenendaal, opeens komt er daar een type 13 voorbij (1347) met een M6-stam.
Wat mij meteen opviel aan die loc is dat hij met beide panto's naar beneden reed, verder brandden alle seinen nog en ik zag echter geen daling van zijn snelheid.
Voor de duidelijkheid, hier het filmpje, http://www.youtube.com/watch?v=qtJg6noyotI
Kan iemand mij zeggen wat hier de bedoeling van is?
als je goed kijkt zie je op het einde van het filmpje dat zijn panto weer omhooggaat
Er zijn daar wel werken op dat stuk, misschien heeft het daar iets mee te maken? Deden de treinen ervoor/na dat ook?
Panto naar beneden? Heel eenvoudig, waarschijnlijk een uitschakeling gehad met een afzondering van 1 of meerdere motoren, vermoedelijk was de bestuurder op dat stuk (waar hij zijn maximum snelheid heeft) rustig bezig om de loc terug 100% in dienst te krijgen. Ik zou namelijk net hetzelfde doen. Op Die plaats heb je (indien je op uur bent en de max snelheid hebt) een zee van tijd om die herindienststelling te doen zonder invloed uit te oefenen op de snelheid/comfort/rittijd van de trein.
Om de loc 100% in dienst te krijgen moet de panto dus effe naar beneden. Heel dit proces neemt een minuut in beslag als alles vlot gaat. Jij hebt dus gewoon het geluk/pech gehad met dit op foto/film te zetten.
Shrek schreef:als je goed kijkt zie je op het einde van het filmpje dat zijn panto weer omhooggaat
Er zijn daar wel werken op dat stuk, misschien heeft het daar iets mee te maken? Deden de treinen ervoor/na dat ook?
Nee, er was er geen enkel ervoor die dat deed, daarmee dat ik het ook zo raar vond...
En Steven, bedankt voor de info! Ik vind dit eerder geluk hebben want dit kom je niet al te snel tegen als je filmt