De Class 92 zijn door ons gekocht van Eurostar de andere geleased.Trammist schreef:Heb je het nu over de Traxxen of over de 92'ers?ziemon schreef:Moeten dit niet Prima's zijn van Alstom, geleasd via CBRail?We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
En wat is daar mis mee, voorzover de totale lengte en massa van de 2 treinen aan elkaar binnen de perken blijft voor wat als één konvooi door de tunnel kan?nighttrain schreef: Pittig detail ,we hebben onlangs een operator betrapt die 2 treinen aan elkaar wilde hangen om door de tunnel te rijden.Om alszo een tol te winnen op 1 doortocht.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
U hebt mischien nog nooit gehoord van een "droit de passage" of tol?LHOON schreef:En wat is daar mis mee, voorzover de totale lengte en massa van de 2 treinen aan elkaar binnen de perken blijft voor wat als één konvooi door de tunnel kan?nighttrain schreef: Pittig detail ,we hebben onlangs een operator betrapt die 2 treinen aan elkaar wilde hangen om door de tunnel te rijden.Om alszo een tol te winnen op 1 doortocht.
En er zijn kontrakten die moeten gerespecteerd worden,onnoding nattuurlijk om in de detail te gaan.
En er zijn gentlemans agreements over vertrouwen enz op industrieel gebied!
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Is dit niet heel gemakkelijk te controleren, namelijk dmv. assentellers ?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
het gaat hem hier niet over het aantal assen,daar weet je immmers nog niets meer mee t.o.v. gewicht.pietje schreef:Is dit niet heel gemakkelijk te controleren, namelijk dmv. assentellers ?
Neen ,om de traffic van normale goederentreinen aan te zwengelen heeft de direktie 4 jaar geleden het systeem veranderd en transparanter of commercieler gemaakt. Dus in plaats van complexe facturen /trein wagon gewicht snelheid,hebben ze geopteerd in een "droit de passage" van ongeveer 10.000€ per trein. Onder bepaalde afspraken om te verstaan wat is een "trein of beweging in de tunnel" tegen dit tarief.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
de leaseloks, de traxxen dus, class92 is heel wat anders natuurlijkHeb je het nu over de Traxxen of over de 92'ers?