
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Hebben jullie een treinstel met nummer 666 ja? Ik weet zeker dat als NS een stel met dat nummer zou uitrusten, de Christelijke partijen op hun achterste benen zouden staan 

Re: De langst levende klassiekjes
@ Poyaud: weet u wat de bedoeling is met de voormalige Sabena-stellen?
@ AlexNL: Ik moet ook steeds in die richting denken als ik dat stel zag passeren
Maar vanaf nu is het dus gedaan, de 666 zal voorzien worden van een ander nummer...
@ AlexNL: Ik moet ook steeds in die richting denken als ik dat stel zag passeren

-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: De langst levende klassiekjes
ja wij hebben dat, maar zoals je leest zal dat nummer niet lang meer zichtbaar blijven.AlexNL schreef:Hebben jullie een treinstel met nummer 666 ja? Ik weet zeker dat als NS een stel met dat nummer zou uitrusten, de Christelijke partijen op hun achterste benen zouden staan
Re: De langst levende klassiekjes
Behalve in de ruimte tussen de twee rijtuigen; daar blijft vaak een bordje met het 6-cijferig nummer hangen
BDJ

BDJ
Re: De langst levende klassiekjes
Die oude bordjes met het 6-cijferig nummer is enkel te vinden aan de kopdeuren (binnenkant wel te verstaan voor de mensen die niet kunnen volgen).
Re: De langst levende klassiekjes
Daar is geen modernisatie voor voorzien. (tot op heden , alles kan natuurlijk nog veranderen)Terminus schreef:@ Poyaud: weet u wat de bedoeling is met de voormalige Sabena-stellen?
Maar vanaf nu is het dus gedaan, de 666 zal voorzien worden van een ander nummer...

Re: De langst levende klassiekjes
Dat vind ik echt wel jammer... "The Ride of the Devil" zal verdwijnen, spijtigLocomotief 5175 schreef:Die 666 wordt 961 !

Re: De langst levende klassiekjes
De roodgekleurde stelletjes AM66-73 slinken zienderogen weg.
Van deze te moderniseren serie rijden er ongeveer nog 8 exemplaren rond met hun rode livrei.
Gelukkig dat de motorstellen uit de serie AM62-65 hun prachtig rode kleur blijven behouden en nog in grote getale aanwezig zijn op de Belgische spoorwegen.
Van deze te moderniseren serie rijden er ongeveer nog 8 exemplaren rond met hun rode livrei.
Gelukkig dat de motorstellen uit de serie AM62-65 hun prachtig rode kleur blijven behouden en nog in grote getale aanwezig zijn op de Belgische spoorwegen.

Re: De langst levende klassiekjes
Het zijn er toch nog een tiental, zie http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280 

Re: De langst levende klassiekjes
Deze week zijn er al 6 gezien nochtans, en met vorige week bij nog meer. Tenzij dat er enkele valse meldingen zijn.
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag gereisd in de 682 en tevens de 669 gezien.
Hier en daar merk je zelfs nog restanten van de groene livrei. Tevens bezit het stel 682 nog de blauwe strepen.
Het oerklassiekje 153 heeft ook nog zo'n blauwe strepen.
Hier en daar merk je zelfs nog restanten van de groene livrei. Tevens bezit het stel 682 nog de blauwe strepen.
Het oerklassiekje 153 heeft ook nog zo'n blauwe strepen.

Re: De langst levende klassiekjes
Ik denk dat er geen valse meldingen tussenzitten...
Even een overzicht van vanavond 27/03
666 gezien op 14/03/2009 te Brussel-Noord (Freddy Smet) –> CW Mechelen ! 23/03/09
667 gezien op 18/11/2008 te Haaltert (Steven De Troyer)
669 gezien op 27/03/2009 te Brugge (Thomas Debonnet)
673 gezien op 25/03/2009 te Brugge/Zottegem (Joke Verfaillie/ Dietrich Moerman)
675 gezien op 26/03/2009 te Ottignies (Mathias Decoster)
676 gezien op 18/03/2009 te Luttre (Nicole)
682 gezien op 27/03/2009 te Brugge (Thomas Debonnet)
710 gezien op 27/03/2009 te Geraardsbergen (Spoorvreter)
714 gezien op 19/03/2009 te Namur (Mario Avenn)
719 gezien op 03/02/2009 te Lichtervelde (Joke Verfaillie)
722 gezien op 08/01/2009 te Lot/Brussel N/Halle (Lanoot/Jacoby/De Haeck) ontspoord FOVR - 01/02/09
-> ik kom uit op 7 stellen (in maart gezien, de 666 niet meegerekend). Als de 676 ook al in de CW staat (laatst gezien op 18/03) en de 714 komen we inderdaad uit op 5 !!! Dus perfect mogelijk. Over het lot van de 722 is mij niets bekend... Misschien kan Poyaud meer info verschaffen of die 676 & 714 ook al in FM staan.
Even een overzicht van vanavond 27/03
666 gezien op 14/03/2009 te Brussel-Noord (Freddy Smet) –> CW Mechelen ! 23/03/09
667 gezien op 18/11/2008 te Haaltert (Steven De Troyer)
669 gezien op 27/03/2009 te Brugge (Thomas Debonnet)
673 gezien op 25/03/2009 te Brugge/Zottegem (Joke Verfaillie/ Dietrich Moerman)
675 gezien op 26/03/2009 te Ottignies (Mathias Decoster)
676 gezien op 18/03/2009 te Luttre (Nicole)
682 gezien op 27/03/2009 te Brugge (Thomas Debonnet)
710 gezien op 27/03/2009 te Geraardsbergen (Spoorvreter)
714 gezien op 19/03/2009 te Namur (Mario Avenn)
719 gezien op 03/02/2009 te Lichtervelde (Joke Verfaillie)
722 gezien op 08/01/2009 te Lot/Brussel N/Halle (Lanoot/Jacoby/De Haeck) ontspoord FOVR - 01/02/09
-> ik kom uit op 7 stellen (in maart gezien, de 666 niet meegerekend). Als de 676 ook al in de CW staat (laatst gezien op 18/03) en de 714 komen we inderdaad uit op 5 !!! Dus perfect mogelijk. Over het lot van de 722 is mij niets bekend... Misschien kan Poyaud meer info verschaffen of die 676 & 714 ook al in FM staan.
Re: De langst levende klassiekjes
722 staat al geruime tijd in Mechelen (enkele dagen na het ongeval).
Is inderdaad een foutje gebeurd , doordat de 682 binnen is geweest voor 'wisselen bougies'
en niet voor modernisering.
Is inderdaad een foutje gebeurd , doordat de 682 binnen is geweest voor 'wisselen bougies'
en niet voor modernisering.
