Die zijn enkel bruikbaar bij 1 mw, indien er meerdere MW gekoppeld zijn kan de bestuurder de andere camera's niet zien of dit probleem moet ondertussen al opgelost zijn.treinbruno schreef:kunnen ze toch ook doen zoals in de MW41, camera's op elke deur
GEN komt later klaar ;-)
Re: GEN komt later klaar ;-)
Re: GEN komt later klaar ;-)
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Als je van 5 MW's alle camera's wil weergeven, heb je daar dan in de stuurpost al niet ver een cinemascherm nodig?Steven schreef:Die zijn enkel bruikbaar bij 1 mw, indien er meerdere MW gekoppeld zijn kan de bestuurder de andere camera's niet zien of dit probleem moet ondertussen al opgelost zijn.treinbruno schreef:kunnen ze toch ook doen zoals in de MW41, camera's op elke deur
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN komt later klaar ;-)
Van kanaal veranderen, misschien?
Maar inderdaad, bij langere treinen, en zeker in stations in een bocht zou er best toezichtspersoneel moeten zijn. Je kan hiervoor natuurlijk ook perronpersoneel inzetten in plaats van boordpersoneel.
Maar inderdaad, bij langere treinen, en zeker in stations in een bocht zou er best toezichtspersoneel moeten zijn. Je kan hiervoor natuurlijk ook perronpersoneel inzetten in plaats van boordpersoneel.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Het station van Bern ligt in een scherp bocht, en daar heb je op de lange perrons inderdaad extra perronopzichters die de conducteur en/of machinist bijstaan bij het vertrekken. Perronpersoneel op de drukste stations is sowieso een goed idee.groentje schreef:Van kanaal veranderen, misschien?
Maar inderdaad, bij langere treinen, en zeker in stations in een bocht zou er best toezichtspersoneel moeten zijn. Je kan hiervoor natuurlijk ook perronpersoneel inzetten in plaats van boordpersoneel.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Die treinen zijn dan ook in Zwitserland gebouwd... Bij de IC2000 stellen kan het ook wel eens gaan vervelen, zoals bij mijn trein, waar ik in Bern meestal al 10 minuten voor het vertrek op zit. Echter boven heb je er minder last van.AlexNL schreef:Op de GTW's zit dat voor zover ik weet. 't is best geinig, staat zo'n ding 20 minuten stil in Dordrecht, en iedere 2 minuten gaat die deur open, en dan gaat hij piepen, en dan gaat hij weer dicht. 't lijkt me vrij irritant als je erin zit.
Bi jde S-Bahn stellen piept de deur enkel als hij definitief sluit, niet als hij tussenin sluit. Op Zürich HBf staan de S-Bahn treinen over het algemeen 2 minuten stil, en tijdens die periode zie ik een deur wel meerdere keren open en dicht gaan. Op de S-Bahn NPZ's gaat de deur al dicht als een paar seconden lang geen instappende reizigers meer gedetecteerd worden.
Re: GEN komt later klaar ;-)
5MW, met drie deuren per kan, dat zijn dan 15 camera's.Joris schreef:Hallo,
Als je van 5 MW's alle camera's wil weergeven, heb je daar dan in de stuurpost al niet ver een cinemascherm nodig?
Echter treinen op maximale lengte laten rijden doe je pas als je niet eerst meer treinen kan laten rijden. Pas als men op Antwerpen - Neerpelt elk kwartier rijd en het volk er nog niet op past zou ik aan treinen van 5MW gaan denken...
Re: GEN komt later klaar ;-)
Neen dat krijgen ze niet, waarom zouden ze dat ook nodig hebben, het zijn motorstellen die maar 160 km/u kunnen rijden, ontworpen zijn om als stoptrein te dienen en zouden dus echt misstaan door ze dan in te zetten op een HSL waar ze amper de helft van de max snelheid van die lijn kunnen halen.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: GEN komt later klaar ;-)
Ja, akkoord, op voorwaarde dat men ook personeel heeft om al die treinen te bedienen...wat dus kennelijk niet het geval is.K V B schreef:Pas als men op Antwerpen - Neerpelt elk kwartier rijd en het volk er nog niet op past zou ik aan treinen van 5MW gaan denken...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Een flink deel van de Desiro's zijn wel niet bedoeld voor het GEN, hé. Denk maar aan de tweespanningsstelletjes die ze ook besteld hebben... Die Desiro's zullen zeker niet alleen in en rond Brussel te vinden zijn, maar ook in menig IC en IR ergens te lande.Steven schreef:Neen dat krijgen ze niet, waarom zouden ze dat ook nodig hebben, het zijn motorstellen die maar 160 km/u kunnen rijden, ontworpen zijn om als stoptrein te dienen en zouden dus echt misstaan door ze dan in te zetten op een HSL waar ze amper de helft van de max snelheid van die lijn kunnen halen.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Die stellen zouden nochtans beperkt moeten worden tot L en sommige P-treinen. Het meest oude materieel dat gaat verdwijnen zijn klassiekjes en die rijden geen IC's. Desiro's zijn juist bedoeld en ontworpen als stoptreinmaterieel, zoals Steven zei.
Natuurlijk is de kans groot dat de NMBS terug bokkesprongen gaat maken met de inzet van materieel.
Natuurlijk is de kans groot dat de NMBS terug bokkesprongen gaat maken met de inzet van materieel.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Tja, ik kan me moeilijk inbeelden dat die bicourante ingezet zouden worden op pakweg de Athus-Meuse, het zal dus wel gaan dienen voor de grensoverschrijdende trajecten naar Frankrijk (en Luxemburg?). En dat zijn IC's. Ook voor de monocourante stellen verwacht ik dat ze het huidig materieel gaan opschuiven, zoals ze altijd al hebben gedaan. Meer breaks op stoptreintjes, dus.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Tjah, de Break was ook besteld als "snelle stoptrein", maar ze zijn er wel IC's mee gaan doen...
Re: GEN komt later klaar ;-)
Van echte specialisatie is er eigenlijk nooit echt sprake geweest. De normale gang van zaken, zolang ik het allemaal al volg, is dat recenter materieel ouder materieel verdringt op wat je zou kunnen noemen de hoogwaardige diensten. Achteraf bekeken lijkt dat dan eigenaardig, maar toen de breaks ingezet werden op IC-diensten (eerst zelfs nog even op "directe" diensten, omdat ze ouder zijn dan het IC-concept) was dat zonder meer een enorme vooruitgang. Vergeet niet dat de verbinding Knokke/Blankenberge - Brussel - Namur - Arlon - (Luxemburg) voor de komst van de breaks gereden werd met klassieke stellen. De Budds waren oorspronkelijk zelfs aangekocht om dienst te doen op de lijnen 161/162.Dietrich schreef:Die stellen zouden nochtans beperkt moeten worden tot L en sommige P-treinen. Het meest oude materieel dat gaat verdwijnen zijn klassiekjes en die rijden geen IC's. Desiro's zijn juist bedoeld en ontworpen als stoptreinmaterieel, zoals Steven zei.
Natuurlijk is de kans groot dat de NMBS terug bokkesprongen gaat maken met de inzet van materieel.
De kans is dus groot dat de Desiro's inderdaad sommige breaks zullen verdringen, en die dan op hun beurt de overblijvende niet-gemoderniseerde stellen, al zijn er veel andere scenario's denkbaar.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: GEN komt later klaar ;-)
Momenteel zijn er ms96 in gebruik om de stoptrein Arlon Luxemburg te doen, daar kan zo een bicourante desiro aan de slag. Tussen Kortrijk en Rijsel de stoptrein laten doen door zo een desiro lijkt me ook mogelijk. Kortweg je kan nu een aantal ms96 vrijmaken die stoptreinen doen daar waar de desiro er beter voor geschikt is.
Het is niet omdat er 90 desiro's gaan zijn die op 2 spanningen kunnen rijden dat die ook allemaal op dergelijke lijnen gaan rijden. Dat is heden ook niet het geval met de MS 96. Als je rekening gaat houden dat in de toekomst nog wat lijnen extra op 25 kV gaat komen (aanbevolen door de EU samen met de 15kV) is het handig daarvoor al materieel te hebben om er de stoptreinen te kunnen doen. Daarom dat ook die extra loks reeks 18 handig zijn. laat de breaks maar waar ze zijn, IR treintjes doen dus. Een IC zoals die naar Dinant (die toch meer als IR aanvoelt dan als IC).
Het is niet omdat er 90 desiro's gaan zijn die op 2 spanningen kunnen rijden dat die ook allemaal op dergelijke lijnen gaan rijden. Dat is heden ook niet het geval met de MS 96. Als je rekening gaat houden dat in de toekomst nog wat lijnen extra op 25 kV gaat komen (aanbevolen door de EU samen met de 15kV) is het handig daarvoor al materieel te hebben om er de stoptreinen te kunnen doen. Daarom dat ook die extra loks reeks 18 handig zijn. laat de breaks maar waar ze zijn, IR treintjes doen dus. Een IC zoals die naar Dinant (die toch meer als IR aanvoelt dan als IC).