Hoi,
Afgelopen zondag heb ik in Brugge de IC E van 16u31 genomen (Deze trein bestond uit HLE 27+M6) en het aankoppelen van de stam uit Blankenberge verliep succesvol en we zijn mooi op tijd uit Brugge vetrokken dus ik zie op deze verbinding beterschap.
Lukas
Reizigers lijn 12 hebben het gehad!
Re: Reizigers lijn 12 hebben het gehad!
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
lukas het koppelen en ontkoppelen heeft niets met dit onderwerp te maken zoals ik al eerder schreef, het gaat om een misverstand.
Hoi,
Steven,
Mijn excuses hiervoor.
Lukas
Steven,
Mijn excuses hiervoor.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
De IC-A staat inderdaad steeds irritant lang in Gent en Brugge als hij op tijd in Brussel-Zuid op tijd vertrekt, door die grote speling, maar tijdens de spits is die soms nodig. Maar ze hebben in december toch ook minuten toegevoegd op de Charleroi - Antwerpen (-Essen) IC's. Helpen die dan niet?Beesty schreef:Voor diegenen die denken dat koppelen geen vertraging oplevert.. dan stel ik voor om eens te kijken naar het de IC-E Brugge-Tongeren. Ik heb die trein nog nooit op tijd weten vertrekken in Brugge. Steeds enkele minuten later. Mij hoor je niet klagen, want anders slagen ze er niet in om de overstap in Brugge vanuit Oostende te verzekeren.
Maar desalniettemin komt deze trein toch vrij stipt aan in Brussel, gezien dat er ook weer wat buffer werd ingebouwd op de route.
Als ze dit kunnen op deze verbinding, evenals op de IC-A die in vele stations 5 tot bijna 10 minuten stilstaat .. dan moeten ze ervoor zorgen dat dit op de andere probleemlijnen ook gedaan wordt. De reistijd zal inderdaad iets verlengd worden .. maar de reizigers zullen dan tenminste een beetje kunnen voorzien wanneer ze aankomen.
Natuurlijk is minuten toevoegen geen goeie oplossing. Die zouden ze toch elk jaar wat moeten proberen af te bouwen afhankelijk van de werkelijke stiptheid van het voorbije jaar. Het vreemdste vind ik nog dat lijn 25 geen 6 treinen per uur aankan (2 IC's, 2 IR's, benelux, thalys). Dat zou toch echt niet mogen (zelfs al hebben er sommige 7 stops meer dan de andere).
je vergeet de twee stoptreinen per uur die in vilvoorde en de L25 op en af moeten en hierdoor de rijpaden van die andere zes treinen kruisen, zeker een stoptrein die richting antwerpen moet. Momenteel krijgt de IR n in Vilvoorde hierdoor het geregeld lastig om tijdig in Brussel Noord te geraken. Als de stoptrein daar een dikke min vertraging heeft gaat hij de IRn al tegenhouden in het op uur vertrekken te Vilvoorde.
Wacht maar tot de werken op de 50A beginnen (op 4 sporen brengen), we zullen dan nog wel es zien hoeveel minuten buffer er dan nog overblijven van de ICA en ICEcalabria schreef: De IC-A staat inderdaad steeds irritant lang in Gent en Brugge als hij op tijd in Brussel-Zuid op tijd vertrekt, door die grote speling, maar tijdens de spits is die soms nodig. Maar ze hebben in december toch ook minuten toegevoegd op de Charleroi - Antwerpen (-Essen) IC's. Helpen die dan niet?

gr, Steve
De IC's tussen Gent en Brussel hebben inderdaad 4 extra minuten buffertijd gekregen wegens werkzaamheden (bovenop de normale buffer van 2 minuten), die eigenlijk dit jaar pas echt begonnen zijn.steved schreef:Wacht maar tot de werken op de 50A beginnen (op 4 sporen brengen), we zullen dan nog wel es zien hoeveel minuten buffer er dan nog overblijven van de ICA en ICE. Ik dacht dat die extra minuten er 'n paar jaar geleden extra bijgekomen waren om die werken "op te vangen".
Is dat genoeg? Laten we eens kijken. Ik heb begrepen dat er altijd nog 90 km/h gereden zal kunnen worden. De huidige snelheid tussen Brussel en de aansluiting bij Essene-Lombeek is deels 140 km/h en deels 160 km/h. Die verlaade snelheid geldt dan over maximaal zo'n 15 km tussen de rand van Brussel (er mag niet meteen 140 worden gereden vanaf Brussel-Zuid) en de aansluiting bij Essene-Lombeek. Ervan uitgaande dat de verdelen 140/160 over dat stuk ongeveer half om half is, kom ik op een rijtijdverlies van ca. 4 minuten, als de hele 15 km 90 wordt gereden. De extra buffer is dus in principe genoeg.
Groetjes,
Rian
van de vertakking st kath lombeek tot brussel is het nu al max 120 over die lengte (enkel die rijrichting).