Het goeie weer komt weer dus trekken we meer en meer naar buiten.
grootste verassing was de 2814 met z'n lange autotrein, de rest was beetje minder.
Ook nog een toppunt was de 5702 getrokken door Trainsport vanuit Hasselt.
Goede foto's, de 2814 wel ferm overbelicht maar ook niet gemakkelijk tegen de zon in; vooral die 3 gekoppelde 77/78'ers vind ik mooi.
Kan iemand me uitleggen wat reizigerstreinen daar doen? De duikbril zou nog personeel kunnen gaan aflossen in de bundel Antwerpen-Noord, maar wat heeft die 2311 (?) daar verloren met zo'n hele stam reizigers(wagons/voertuigen/rijtuigen)?
PS wie daar staat te spotten, als er een klein licht wit vliegtuigje overkomt dan zou ik wel eens aan het stuur kunnen zitten...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers schreef:Goede foto's, de 2814 wel ferm overbelicht maar ook niet gemakkelijk tegen de zon in; vooral die 3 gekoppelde 77/78'ers vind ik mooi.
Kan iemand me uitleggen wat reizigerstreinen daar doen? De duikbril zou nog personeel kunnen gaan aflossen in de bundel Antwerpen-Noord, maar wat heeft die 2311 (?) daar verloren met zo'n hele stam reizigers(wagons/voertuigen/rijtuigen)?
PS wie daar staat te spotten, als er een klein licht wit vliegtuigje overkomt dan zou ik wel eens aan het stuur kunnen zitten...
de 2311 is de P trein naar aarschot die komt van Antwerpen-Haven.
met de 2814 hadden we geen keuze, deze kwam tot stilstand opeens maar de zon stond al verkeerd dus ja.
Robin schreef:de 2311 is de P trein naar aarschot die komt van Antwerpen-Haven.
Oesje ik wist zelfs niet dat er zoiets bestond als een station "Antwerpen-Haven". Waar is dat precies? Want via de dienstregelings-site kom ik enkel op een grote "blanco" terecht als ik het adres zoek...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Robin schreef:de 2311 is de P trein naar aarschot die komt van Antwerpen-Haven.
Oesje ik wist zelfs niet dat er zoiets bestond als een station "Antwerpen-Haven". Waar is dat precies? Want via de dienstregelings-site kom ik enkel op een grote "blanco" terecht als ik het adres zoek...
Dit ligt vlak aan de tractiewerkplaats Antwerpen-Noord, de diensttreinen stoppen hier.
Ik heb duikbril nr 901 daarstraks in het nieuws gezien: dat was het treinstel dat deze ochtend (4/4) betrokken was bij een ongeval op de lijn Mechelen - Sint Niklaas in Puurs
Op VTM doemde het beeld van stel 901 op en een redelijk verhakkelde Toyota Yaris, waarvan de bestuurder blijkbaar dacht dat hij nog net tussen de slagbomen door kon... tja...