IC Oostende-Antwerpen
IC Oostende-Antwerpen
Op de site van de NMBS zag ik dat de IC van Oostende naar Antwerpen overal stopt.
Het gaat om de trein van 05.39 uur ( vertrek Oostende ).
Komt dat omdat het zo vroeg is en ze nog geen stoptreinen inzetten?
Het gaat dus om deze:
Intercity Oostende-Antwerpen CS
Het gaat dus om deze:
Re: IC Oostende-Antwerpen
Je kan geen links van de reisplanner overnemen, die worden telkens opnieuw aangemaakt.
Je bent best van het treinnummer over te nemen, dat kan worden ingevoerd in railtime.
En ben je zeker van het vertrekuur? Ik vind geen vertrek om 05.39h.
BDJ
Je bent best van het treinnummer over te nemen, dat kan worden ingevoerd in railtime.
En ben je zeker van het vertrekuur? Ik vind geen vertrek om 05.39h.
BDJ
-
gebeurt wel vaker dat de laatste en eerste IC op een route op veel stations stoppen
is ook zo met de ICa, ICc, ......
de nachttrein van antwerpen naar charleroi is trouwens de enige die in het weekend in obaix-buzet stopt

is ook zo met de ICa, ICc, ......
de nachttrein van antwerpen naar charleroi is trouwens de enige die in het weekend in obaix-buzet stopt

Je interpreteert de info verkeerd: alle mogelijke stopplaatsen langs de lijn worden weergegeven, maar er wordt alleen daar gestopt waar een uur staat ingevuld. Het zijn de normale IC-stops voor de IC-G tijdens het weekend.ryckaert schreef:Op de site van de NMBS zag ik dat de IC van Oostende naar Antwerpen overal stopt.
Het gaat dus om deze:
@BDJ: de IC-G heeft in het weekend andere vertrektijden dan in de week (vertrek in Oostende in de week om .05, in het weekend om .39).
Ik heb me al steeds afgevraagd waarom men dit zo heeft gedaan.Henk schreef: Je interpreteert de info verkeerd: alle mogelijke stopplaatsen langs de lijn worden weergegeven, maar er wordt alleen daar gestopt waar een uur staat ingevuld.
Het heeft totaal geen zin om de stations te laten zien waar de trein niet stopt en zoals je ziet leidt het tot verwarring bij gebruikers.
Bovendien ben ik zeker dat dit zeer eenvoudig is aan te passen in het programma om enkel de lijnen te laten zien waar de trein effectief ook stopt.
Tja, ik denk dat de programmeurs het hun gemakkelijk gemaakt hebben en gewoon alle info over genomen hebben van artweb. Maar het is inderdaad niet moeilijk om dit even aan te passen, het zorgt nogal voor wat verwarring.Adler schreef:Ik heb me al steeds afgevraagd waarom men dit zo heeft gedaan.Henk schreef: Je interpreteert de info verkeerd: alle mogelijke stopplaatsen langs de lijn worden weergegeven, maar er wordt alleen daar gestopt waar een uur staat ingevuld.
Het heeft totaal geen zin om de stations te laten zien waar de trein niet stopt en zoals je ziet leidt het tot verwarring bij gebruikers.
Bovendien ben ik zeker dat dit zeer eenvoudig is aan te passen in het programma om enkel de lijnen te laten zien waar de trein effectief ook stopt.
Anderzijds geef je met het weergeven van alle controlepunten wel een pak meer aan informatie door. Als je anders van bijvoorbeeld de IC J niet alle controlepunten weergeeft, krijg je stukken waar je tot 40 minuten geen extra info krijgt want de trein moet dan je haltecontrolepunt gepasseerd zijn.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met controlepunten. Die informatie is toch bedoeld voor reizigers en niet voor het personeel.13'erke schreef:Tja, ik denk dat de programmeurs het hun gemakkelijk gemaakt hebben en gewoon alle info over genomen hebben van artweb. Maar het is inderdaad niet moeilijk om dit even aan te passen, het zorgt nogal voor wat verwarring.
Anderzijds geef je met het weergeven van alle controlepunten wel een pak meer aan informatie door. Als je anders van bijvoorbeeld de IC J niet alle controlepunten weergeeft, krijg je stukken waar je tot 40 minuten geen extra info krijgt want de trein moet dan je haltecontrolepunt gepasseerd zijn.
Een reiziger onderweg tussen Brugge en Gent moet toch niet controleren of alle tussenliggende stations wel gepasseerd worden ?
Welke bijkomende informatie heeft een reiziger nu als hij weet welke tussenliggende stations worden voorbijgereden aan 160 km/h ?
Inderdaad, enkele weken geleden had ik nog ne zware "EH?! WTF?!" toen ik uren aan het bekijken was van de IC A'pen-Oostende... Pas dagen later zag ik dat e niet overal een uur bijstond...Adler schreef:Ik heb me al steeds afgevraagd waarom men dit zo heeft gedaan.Henk schreef: Je interpreteert de info verkeerd: alle mogelijke stopplaatsen langs de lijn worden weergegeven, maar er wordt alleen daar gestopt waar een uur staat ingevuld.
[quote="ryckaert"]Op de site van de NMBS zag ik dat de IC van Oostende naar Antwerpen overal stopt.
Hey,
denk dat je trein van 4u39 bedoelt,
maar deze stopt inderdaad overal omdat er nog geen stoptreinen rijden
Hey,
denk dat je trein van 4u39 bedoelt,
maar deze stopt inderdaad overal omdat er nog geen stoptreinen rijden