trein probleem?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
os2lover

trein probleem?

Bericht door os2lover »

Iemand een idee, wat er met de trein gebeurde die van Leuven naar 's Gravenbrakel reed en om 22:22 in Diegem moest langskomen ?
Toen ik omstreeks 21:40 op www.railtime.be keek, stond aangegeven, dat deze trein afgeschaft was.
Ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen en gevraagd aan een collega of ie me thuis kon brengen. Wel raar dat er hier verder nergens iets van bekend lijkt te zijn in de pers ?
Steven

Re: trein probleem?

Bericht door Steven »

Niet alles komt in de pers, wat technische problemen kunnen voor een te grote vertraging hebben gezorgd waardoor een deel van het traject is afgeschaft.
Adler

Bericht door Adler »

Beste os2lover, verleden jaar waren er meer dan 10000 afgeschafte treinen.
Begrijpelijk dat die niet allemaal in de pers komen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Steven schreef:Niet alles komt in de pers, wat technische problemen kunnen voor een te grote vertraging hebben gezorgd waardoor een deel van het traject is afgeschaft.
Afschaffen ontsiert de statistieken minder dan rijden met vertraging.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje

Bericht door groentje »

Afschaffingen komen tegenwoordig ook in de statistieken, hoor.
Steven

Bericht door Steven »

als elk incident hoe klein of groot ook in de pers moet komen kan je elke dag een krant vullen. Dan kan je elke dag een krant kopen van het spoor, luchtverkeer en zo verder. Ik denk niet dat zoiets de bedoeling is.
os2lover

Bericht door os2lover »

Da's waar, maar het ging hier wel om de laatste trein voor reizigers komende uit Diegem, om naar Brussel te geraken. Ik kan perfect begrijpen dat technische storingen kunnen voorvallen, en dat daarvoor afschaffingen gebeuren, zelfs van de laatste trein.. Maar in andere gevallen verwittigden ze bv. de radio, zodat het in het Verkeersnieuws kwam, en dat mensen op die manier op de hoogte geraakten.

Nu was het puur toeval, dat ik op railtime.be ging zien, voor hetzelfde geld was ik gewoon naar het station gegaan, gewacht op de laatste trein, vastgesteld dat hij maar niet kwam, en waren ondertussen m'n collega's met auto reeds vertrokken.
groentje

Bericht door groentje »

Bij de laatste trein wordt wel naar een oplossing gekeken, zoals een latere trein bijkomende stilstanden geven, aansluitingen verzekeren, of desnoods taxis.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De vraag is hoe je aan een taxi op kosten van de NMBS of iets anders komt als je staat op een halte zonder stationsgebouw en dus personeel. Iets wat ik mij persoonlijk afvraag...
groentje

Bericht door groentje »

Misschien wordt het omgeroepen, maar ik zou wellicht zelf een taxi nemen en betalen, en de rekening opsturen met de vriendelijke vraag ze terug te betalen.
os2lover

Bericht door os2lover »

Blijkbaar zit het zo :

Trein van 21:22 kwam pas om 23:15 opdagen
Trein van 22:21 werd dientengevolge ook afgeschaft

Wel vertellen de reizigers dat ze 5 of zes treinen aan hoge snelheid zagen voorbijflitsen, teken dus dat er geen signalisatie- of spoorprobleem aan de basis zou liggen, als je het mij vraagt.

Nu zet me dit aan het denken.. Ik neem aan dat die voorbijflitsende treinen IC-treinen zijn van Leuven of verder naar Brussel. Waarom kan de NMBS dan dit niet klantvriendelijker aanpakken en aan één van die IC-treinen vragen om te rijden als stoptrein om de gestrande reizigers op te pikken ? Ok, de IC-trein zal daardoor dan ook wel vertraging oplopen, maar op zijn minst zijn de reizigers tevreden.
groentje

Bericht door groentje »

Ik moet navragen wat er precies is misgegaan, maar in principe is dat inderdaad de gevolgde procedure.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Misschien wordt het omgeroepen, maar ik zou wellicht zelf een taxi nemen en betalen, en de rekening opsturen met de vriendelijke vraag ze terug te betalen.
Op kleine stations zonder informatie is dat doorgaans wat de reiziger moet doen. Want ook al wordt er een oplossing bedacht, zonder informatie weet de reiziger niet dat er een oplossing is (of komt) en na een tijdje wachten zonder informatie is het niet redelijk meer om te verlangen nog langer te blijven wachten.

Groetjes,
Rian
Kris

Bericht door Kris »

Gisterenavond was er een steen door de voorruit (!!) van een IR-trein Binche-Louvain-LN gesmeten te Hennuyeres waardoor het hele verkeer op de lijn 96 ontregeld was.
Iets later had ook een CR-trein Braine-le-Comte - Leuven op ong. dezelfde plek prijs...

Hier een franstalig krantenartikel:
http://www.lanouvellegazette.be/actuali ... 4825.shtml
os2lover

Bericht door os2lover »

Ok alle begrip dan voor het voorval, 'k kan me voorstellen dat je als je als treinbestuurder zoiets meemaakt, je daar inderdaad aardig van je melk van bent. Alleen jammer van de povere communicatie en alternatieven voor de gestrande passagiers.
Plaats reactie