Memor vs. ATB

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Memor vs. ATB

Bericht door Steven »

Neen bij etcs is dat (zeker niet met level 2 en hoger) mogelijk, het controlesysteem moet de trein laten stoppen VOOR hij in de fout gaat. Ook bij TBL2 is dit al zo, 200m voor het sein moet je die 15 km/u hebben, is dit niet zo dan stopt het systeem u, hoever denk je aan die snelheid voorbij een sein(merkbord) te geraken?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Memor vs. ATB

Bericht door Mark7758 »

Bij ATB-NG kom je ook niet zomaar voorbij een rood sein.
Hij bewaakt de snelheid en de remkurve. Je kan letterlijk blind rijden en als je de meters goed in de gaten houd kan je op 2 meter voor het sein netjes tot stilstand komen. Oke je rijdt de laatste 100meter niet harder als 15/10/5km. Maar dan lukt het wel.
Rijd je te hard. Ja dan sta je al 100meter voor het sein stil. Alleen met een aparte knop kom je dan nog voorbij het rode sein. Maar dan is het een echte bewuste actie. (Wordt ook gelogd.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Memor vs. ATB

Bericht door Steven »

is zoals bij onze TBL1 en TBL2
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Memor vs. ATB

Bericht door deadlock »

Steven schreef:voor België zijn de statistieken als volgt.

1. Aantal seinvoorbijrijdingen door treinbestuurders in hoofdspoor of toegang gevend naar hoofdspoor :

2001 : 44;

2002 : 27;

2003 : 32;

2004 : 41;

2005 : 48.

Aantal seinvoorbijrijdingen door treinbestuurders in bijspoor :

2001 : 15;

2002 : 21;

2003 : 15;

2004 : 23;

2005 : 14.

teruggevonden in een verslag van de senaat uit 2006.
http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... id&LANG=nl

ter aanvulling een artikel op de site van de BTTB geeft het volgende
Recordaantal treinen door rode licht (men maakt echter geen opsplitsing zoals hierboven.)
In 2008 heeft de NMBS 78 gevallen opgetekend van het negeren van rode lichten langs het spoorwegnet. Dat cijfer is een nieuw record, zo bericht het tijdschrift Le Soir Magazine woensdag


ben dan ook effe op zoek geweest hoeveel keer dit in Nederland voorvalt.
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/auto ... -rood.html

Treinen in Nederland rijden geregeld door het rode verkeerslicht. In 2006 niet minder dan 287 keer en er is sprake van een opgaande lijn. Heeft de NS zoveel haast?

Vaststelling zelfs met het Belgische record van 78 stuks komen we niet aan de 278 van Nederland. toch wel een vrij groot verschil vind ik. Dit ondanks een beter veiligheidssysteem.
Het lijkt me niet dat je een STS per definitie kan opvoeren als een ongeluk.
Plaats reactie