deadlock schreef:
Dat zegt niet zo heel erg veel. Arnhem ligt verder van de grens en is wel een officiëel grensstation.
Wat is een "officieel grensstation"?
Wim
In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk. Anders zouden treinen de grens niet over kunnen. Alhoewel het zou kunnen zijn dat dat in Arnhem opgeheven is omdat eigenlijk alles in Emmerich gewisseld wordt.
deadlock schreef:In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk.
Waarom heeft de 13 dan een toelating nodig voor Maastricht?
deadlock schreef:In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk.
Heb je daar een bron van?
NS, IVW, NMBS, nog meer nodig? Er zijn in het najaar van 2006 testritten geweest en daarna is er een "verklaring van geen bezwaar" afgegeven. Daarop is gereden tot afgelopen december. Na de aanpassing van de het baanvak voor de ED-rem van de 13 is, als het goed is, een definitieve toelating afgegeven.
Het kan namelijk goed zijn dat de reeks 13 een uitzonderingspositie heeft vanwege die ED rem of andere technologie zodat er niet zonder meer onder 1.5KV gereden kan worden. Bij chopperinstallaties geloof ik?
Okay. In Venlo hoeft er geen ontheffing te zijn omdat het in principe een Duitse spoorlijn is die het land binnenkomt en er verder geen bijzonderheden zijn. In Maastricht is dat anders omdat er eerst best nog wat kilometers over een grensbaanvak gereden wordt waar zich ook nog Nederlandse stations aan bevinden.
Pagina 37 onderaan, doorgaande op pagina 38 van de toelatingsgids van het IVW:
Als met een buitenlandse registratie en zonder aanpassingen voor Nederland alleen op grensbaanvakken wordt gereden, wordt alleen eenmalig een inzetcertificaat voor het type afgegeven. Andere voertuigen van hetzelfde type mogen zonder verdere formaliteiten op de betrokken grensbaanvakken worden ingezet.
Maar waarom kan ik daar verder nergens keuringsrapporten vinden
Kan het nu alstublieft terug over de T18 gaan?
Weet er iemand wanneer ze die nu eigenlijk definitief gaan beginnen te leveren?
Als ik het goed begrepen heb zijn de twee geleverde exemplaren retour naar Duitsland?
Zoals ik dus zei: blijkbaar zijn ze terug naar Duitsland, ja dus.
Mijn eerste vraag heb ik mss niet duidelijk gesteld, met definitief leveren bedoel ik: HLE leveren en effectief hier laten, en niet binnen de twee weken terug naar afzender.
Maar goed, beter zo en dat ze ineens in orde zijn, ik ben de zever met de 13'en nog niet vergeten....
Laatst gewijzigd door Hobbes op 13 apr 2009, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
als ze slim zijn wachten ze met leveren tot de grootste problemen eruit zijn. Ik denk niet dat het voor de nmbs veel uitmaakt of de 18nen nu of in juli geleverd worden