Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Bartjedj

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Bartjedj »

Nochtans ben ik deels voorstander van de huidige plannen.
Mensen op een locatie afzetten waar ze kunnen overstappen op een andere tramlijn is toch geen slecht idee. Hoe verklaar je dan het succes van de TGV-stations in FR? Die liggen toch nog veel verder van de bebouwing...

En een ondergrondse stop duurt misschien niet lang. Maar als je alles samentelt zou je ogen trekken.
De tram moet afremmen - stoppen - deuren open - uit-instappen - deuren dicht - optrekken

Dat is al meer dan 30 seconden...

BDJ
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Gezien de grote drukte op de Turnhoutsebaan (welke straat doet dat na, met zo'n onaantrekkelijke aankleding?) acht ik het zinvol om de trams wel overal te laten stoppen.
Dat is mijn mening tegen die van bijvoorbeeld bartjedj, en hij heeft ook een punt.
Deze plannen moeten grondig onderzocht worden en daarop moet het andere vervoer afgestemd of het is niks waard.
De trein.
Alleen voor durvers.
Trammist

Bericht door Trammist »

In mijn ogen is het verknippen van een bestaande rechtstreekse verbinding -waar wel degelijk nood aan is- ALTIJD een achteruitgang. Om op Bartje's TGV-voorbeeld terug te komen: De TGV heeft wel tot een slachting van "gewone" treinen geleid, waar ook niet iedereen even gelukkig mee is... Bovendien spreek je in dat geval over HONDERDEN kilometers, dit is een veel kleinschaliger geval, amper een stuk of 4 km!

Je hebt idd een punt, Batje, maar ik ben toch niet akkoord met jou.

Dit is geen premetro-opening. Het is half slap - half stijf gezwaffel (om het een beetje vettig uit te drukken).

Overstappen is en blijft trouwens een bron van vertragingen en ergernis. Ik kan het gezaag nu al horen van reizigers die aan de Zegel hun aansluitende tram zien voorbijrijden, terwijl het er niet echt een aangename buurt is om 10 min. te staan draaien in het midden van de straat...

Laten we nu toch maar voor één keer de seventies-plannenmakers volgen, dat kan heus geen kwaad...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

10 minuten staan draaien: de frequenties van de Antwerpse trams liggen hoger dacht ik.

Maar inderdaad, je hebt ook een punt.

BDJ
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

De frequentie van tram 10 in Antwerpen is de volgende :

tussen 8.00 en 18.30 om de 10 minuten.
tussen 18.30 en 23.59 tussen de 15 en 18 minuten.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Plaats reactie