Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
in de NS hispeed lounge krijg je op 1 van de TV's ook niet anders als reclame voor de HSL te zien van: comfortabelere treinen, veel minder reistijd, schiphol-rotterdam in X minuten, reistijd word werktijd ... (eigelijk ongeveer hetzelfde filmpje)

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Ja, klopt. die Nederlanders gebruiken die filmpjes ook alleen maar om elkaar warm te maken.treinbruno schreef:in de NS hispeed lounge krijg je op 1 van de TV's ook niet anders als reclame voor de HSL te zien van: comfortabelere treinen, veel minder reistijd, schiphol-rotterdam in X minuten, reistijd word werktijd ... (eigelijk ongeveer hetzelfde filmpje)
Op dit moment rijdt er nog niks, dus waarom al nu promotie maken ??? nergens voor nodig.
Kan iemand mij vertellen of er vanaf Breda een shuttle verbinding gaat naar Den Haag-Centraal?
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
omdat ze met een contract vasthangen natuurlijkInfra_speed schreef:NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Weet natuurlijk niet wat in het contract staat vermeld, maar het is mogelijk om het contract te ontbinden als het een ondeugelijk product is.Shrek schreef:omdat ze met een contract vasthangen natuurlijkInfra_speed schreef:NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Omdat er geen supermarkt voor locomotieven is waar je ze zo uit het schap kunt halen 

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Dit filmpje stond jaren terug (volgens mij in 2006) al op NSHispeed.nl, toen de lijn nog niet af was en de problemen nog niet zo duidelijk waren als nu. Oerhollands optimisme dusInfra_speed schreef:NS Hispeed heeft al een reclame filmpje gemaakt voor de nieuwe shuttle verbinding Brussel- Amsterdam
http://www.youtube.com/watch?v=ISVf8x1ZZwo

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Hoi Alexnl, maar wanneer rijden er eindelijk eens treinen op de HSL? denk zelf eind 2010AlexNL schreef:Dit filmpje stond jaren terug (volgens mij in 2006) al op NSHispeed.nl, toen de lijn nog niet af was en de problemen nog niet zo duidelijk waren als nu. Oerhollands optimisme dusInfra_speed schreef:NS Hispeed heeft al een reclame filmpje gemaakt voor de nieuwe shuttle verbinding Brussel- Amsterdam
http://www.youtube.com/watch?v=ISVf8x1ZZwo
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Dat filmpje heb ik trouwens van NS Hispeed geript en op Youtube gezet... ikzelf verwacht ook ergens in 2010 dat men volop kan gaan rijden.
De "Oude Lijn" (Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal en dan verder over lijn 12) moet men wel gewoon blijven gebruiken vind ik, de Thalys moet wel naar de HSL, en de Albatrossen (als die er ooit meer dan 2 komen tenminste
) ook, maar de binnenlandse trein moet in mijn ogen behouden blijven.
Inmiddels hebben we er een nieuw filmpje bij btw:
NS Hispeed stelt zich voor
De "Oude Lijn" (Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal en dan verder over lijn 12) moet men wel gewoon blijven gebruiken vind ik, de Thalys moet wel naar de HSL, en de Albatrossen (als die er ooit meer dan 2 komen tenminste

Inmiddels hebben we er een nieuw filmpje bij btw:

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Kan je al op voorhand zeggen dat de NS Hispeed shuttleroute Breda, Rotterdam en Den HaagAlexNL schreef:Dat filmpje heb ik trouwens van NS Hispeed geript en op Youtube gezet... ikzelf verwacht ook ergens in 2010 dat men volop kan gaan rijden.
De "Oude Lijn" (Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal en dan verder over lijn 12) moet men wel gewoon blijven gebruiken vind ik, de Thalys moet wel naar de HSL, en de Albatrossen (als die er ooit meer dan 2 komen tenminste) ook, maar de binnenlandse trein moet in mijn ogen behouden blijven.
Inmiddels hebben we er een nieuw filmpje bij btw:
NS Hispeed stelt zich voor
Amsterdam, Rotterdam, Breda, Antwerpen en Brussel onrendabel zullen zijn.
Op de route van Breda naar Den haag rijdt er een normale NS Intercity en die is een stukje goedkoper. Ook zal de shuttle die ook vanaf Breda vertrekt om naar Den haag te komen vanaf Rotterdam op een bestaand spoor rijden. Vraag me af wie 10 euro meer wil betalen om 20 minuten eerder op bestemming te komen.
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Er gaan geruchten dat NS de directe treinen van Rotterdam naar Schiphol wil laten vervallen, om zo mensen de HSL in te dwingen. Het is maar de vraag of NS dat kan doen (hopelijk niet), de politiek is er in elk geval niet blij mee. Vanuit een business-perspectief kan ik het bekijken - die HSL kost miljoenen per jaar en dat wil men terugverdienen, maar over de rug van de reiziger? Het lijkt me dat die dan eerder de auto pakt.
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
De HSL gaat eind dit jaar rijden tussen Amsterdam en Breda. Dat meldt Breda Vandaag op de website.
Wethouder Wilbert Willems zei dat dinsdag tijdens een commissievergadering.
De wethouder van GroenLinks sprak eerder op dinsdag al met de betrokken partijen. Uit dit gesprek kwam naar voren dat iedereen vond dat het eerste traject vóór 2010 in werking moet zijn.
Amsterdam-Brussel
“Uiteraard alleen als aan alle veiligheidsvoorschriften voldaan kan worden”, aldus Willems.
De wethouder houdt het zelfs voor mogelijk dat de lijn Amsterdam-Brussel eind 2009 al in gebruik is. “Dat is onder voorbehoud. Daarover zijn we nog in onderhandeling.”
© NU.nl/Colin van Hoek
Wethouder Wilbert Willems zei dat dinsdag tijdens een commissievergadering.
De wethouder van GroenLinks sprak eerder op dinsdag al met de betrokken partijen. Uit dit gesprek kwam naar voren dat iedereen vond dat het eerste traject vóór 2010 in werking moet zijn.
Amsterdam-Brussel
“Uiteraard alleen als aan alle veiligheidsvoorschriften voldaan kan worden”, aldus Willems.
De wethouder houdt het zelfs voor mogelijk dat de lijn Amsterdam-Brussel eind 2009 al in gebruik is. “Dat is onder voorbehoud. Daarover zijn we nog in onderhandeling.”
© NU.nl/Colin van Hoek
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?AlexNL schreef:Vanuit een business-perspectief kan ik het bekijken - die HSL kost miljoenen per jaar en dat wil men terugverdienen, maar over de rug van de reiziger? Het lijkt me dat die dan eerder de auto pakt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Zeker gedeeltelijk mag dat jadentheo schreef:Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?

Grote projecten die het algemeen belang dienen hebben nu eenmaal veel subsidie nodig maar verdieen dat op lange termijn terug

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord
Dus iedereen maar NIET de reiziger ???Shrek schreef:Zeker gedeeltelijk mag dat jadentheo schreef:Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?de niet-autorijder betaald toch ook mee voor de snelwegen? de niet-zieke betaald mee voor de ziekenhuizen, enzoverder...
Grote projecten die het algemeen belang dienen hebben nu eenmaal veel subsidie nodig maar verdieen dat op lange termijn terug
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide