Het Grote Treinrapport

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Het Grote Treinrapport

Bericht door Adler »

Het Nieuwsblad en De Gentenaar onderzochten de kwaliteit van onze spoorwegen en serveren u de resultaten op dinsdag 21 april in Het Grote Treinrapport.

Filmpje van 3.30 minuten hier.
Stijn014

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Stijn014 »

am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door am62 »

Maar zie ook http://spoorvreter.be/blog/?p=2480
(en toen lukte het wel)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door treinbruno »

dat artikel staat vol fouten
bij lokeren:
er is geen overdekte en beveiligde fietsenstalling - die is er wel (achteraan)
het personeel is heel vriendelijk - HELEMAAL NIET, ik heb zelf al klachten gestuurt :?
er is een overdekt verwarmd wachthuisje op het perron - niet verwarmd :?

ik snap toch niet vanwaar ze het halen hoor :)
Afbeelding
Bartjedj

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Bartjedj »

Er is geen draadloos internet in Brugge - dat is er wel!

Verder heb ik het nog niet gelezen. Als ik nog fouten vind, meld ik ze ook nog even.

BDJ
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Hogersluys »

Ze koppen groot in de krant dat de helft van de stations en stopplaatsen gebuisd is. Maar dat kan ook moeilijk anders als je ziet wat voor eisen ze hebben daar bij Het Nieuwsblad. WC's behoren toch niet tot de standaarduitsrusting van een simpele stopplaats? Wie kan mij een voorbeeld uit het buitenland opnoemen waar àlle stopplaatsen van een toilet voorzien zijn. Hetzelfde geldt voor verwarmde wachthuisjes.
Dietrich

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Dietrich »

Over Aalst-Kerrebroek heb ik gelezen dat er geen roltrappen zijn. N.b. is het een halte en spreken we hier maar over een opstapje van 4 of 5 tredes. :)

Als ik er eigenlijk één ding nog wil aan toevoegen zijn het wel die snoepautomaten, zowel in Denderleeuw, Aalst, Gent-Sint-Pieters en bijna Lede (gehoord en gezien ter plekke) dreig je uw geld te verspelen zonder iets terug te krijgen. Maar dat is de zaak van NMBS niet.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door treinbruno »

Hogersluys schreef:Ze koppen groot in de krant dat de helft van de stations en stopplaatsen gebuisd is. Maar dat kan ook moeilijk anders als je ziet wat voor eisen ze hebben daar bij Het Nieuwsblad. WC's behoren toch niet tot de standaarduitsrusting van een simpele stopplaats? Wie kan mij een voorbeeld uit het buitenland opnoemen waar àlle stopplaatsen van een toilet voorzien zijn. Hetzelfde geldt voor verwarmde wachthuisjes.
noorwegen!
elk station in het noorden heeft daar een stationsgebouw, met propere toiletten, ook nog een LCD TV met de treinen, en soms ook nog een loketbediende, en dat voor 2 treinen per dag :D

ik vind de eisen ook wel raar hoor van dat treinrapport :roll:
verwachten ze nu echt dat elk station op een helling een roltrap naar boven en beneden heeft :mrgreen:
Afbeelding
Stijn014

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Stijn014 »

Bij Turnhout staat er dat het station ontoegankelijk is voor andersvaliden. Aan de ingang aan de stationstraat (hoeveel stations zouden dat als adres hebben?) is er inderdaad een trede, je kan ook direct het perron betreden en langs het perron het station betreden zonder trede daar.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Bart »

treinbruno schreef: Het personeel is heel vriendelijk - HELEMAAL NIET, ik heb zelf al klachten gestuurt :?
Wat is vriendelijkheid hé?
Ik denk dat je in de meeste gevallen wel zal behandeld worden, gelijk jij hun behandeld.
Bepaalde reizigers stellen wel enorm hoge eisen, en denken dat alles rond hen draait.
Het is nog niet zolang geleden dat ik een loketbediende van Sint-Niklaas heb zien uitgemaakt worden, omdat het volgens meneer te lang duurde alvorens hij zijn ticketje kon kopen. Er wordt terecht van het NMBS personeel verwacht dat ze klantvriendelijk zijn, maar is het ook niet normaal dat de klant, op zijn minst een beetje beschaafd om zijn info komt vragen?

@treinbruno: deze post is niet specifiek op jou bedoeld ze, ik bedoel het maar in't algemeen. :wink:
Trammist

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Trammist »

Stijn014 schreef:Bij Turnhout staat er dat het station ontoegankelijk is voor andersvaliden. Aan de ingang aan de stationstraat (hoeveel stations zouden dat als adres hebben?) is er inderdaad een trede, je kan ook direct het perron betreden en langs het perron het station betreden zonder trede daar.
In Turnhout is toch speciaal personeel om andersvaliden te helpen? (moet je wel op voorhand bellen)
Dietrich

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Dietrich »

Dat is enkel voor op de perrons/trein te geraken niet niet noodzakelijk om in het station zelf te raken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Asterix »

Leuven: info en tickets 6/6.

Wat een flauwekul. In de druk gebruikte voetgangerstunnel staan ocharme 2 AVM's (telkens één aan het uiteinde van de tunnel) en die zijn dan nog haast dagelijks defect. Als reiziger mag je dan een trap opklefferen tot op het perron 1, in de stationshal je ticket uit één van de ongebruikte AVM's gaan peuteren (doorgaans ook geen sinecure met dat plastic klepje....) om vervolgens terug door de regen (overkapping lekt nog steeds) naar beneden te klefferen, het juiste perron te zoeken, wederom naar boven te klefferen en dan nog hopen dat je trein er nog staat.

Qua informatie is het ook niet veel soeps: Infrabel-mensen, noch de loketbediende, noch de O/STCH konden mij zeggen door welke dienst die ondingen van een AVM's worden beheerd. Misschien dat iemand hier meer info heeft...

6/6. Het zullen abonnementhouders zijn die de punten hebben gegeven, zeker?
Laatst gewijzigd door Asterix op 25 apr 2009, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Lukas »

Hoi,

Jeroen,

Hierin moet ik je 100% gelijk in geven;Vanmiddag moest ik een ticket naar Brussel hebben en er waren slechts 2 van de 4 ticketautomaten in dienst en aan de loketten stonden er lange wachtrijen.Mits wat loopwerk heb ik mijn IC trein van 15u00 naar Knokke- Blankenberge nog gehaald.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Het Grote Treinrapport

Bericht door Hogersluys »

Sommige van de kritiek is wel terecht hoor, zoals Gentbrugge dat als doel lijkt te hebben het rolstoelpatiënten zo moeilijk mogelijk te maken (trappen, lage perrons), zie foto. Maar heel veel van de zgn opmeringen is gewoon mierenneukerij. Bijvoorbeeld Waarschoot, in het rapport staat dat de trapjes moeilijk zijn voor rolstoelpatiënten. Het is duidelijk dat de reporter niet gezien heeft dat er langs de voorzijde nog een toegang is, zonder trapjes. En zo staan er nog veel slordigheden in die de stationscijfers onterecht laag houden. Persoonlijk zou ik sanitair bij stopplaatsen maar voor max. 1 punt laten meetellen omdat zoals ik reeds zei een wc echt geen basisuitrusting is bij stopplaatsen. Dat is veel te vandalismegevoelig, het schiet bij sommige stations al niet over.
Afbeelding Zij die zich geroepen voelen dit met een rolstoel te beklimmen mogen nu opstaan
Plaats reactie