Ik weet niet of dit exact is wat je zoekt maar toevallig heb ik vandaag foto's van Station Melle gemaakt:
1.

Het stationsgebouw van Melle. Het is het oudste bakstenen stationsgebouw ter wereld (

), helaas wordt het slecht onderhouden. Qua spoorwegerfgoed behoort het stationsgebouw van Melle tot de klapstukken van ons land. Ik hoop dat het niet moet wijken voor de toekomstige spoorverbreding. Het is trouwens pas sinds 2004 een beschermd monument, schandalig laat vind ikzelf.
2.

Naambord station Melle
3.

De verbindingsgang onder de sporen. Ze ligt er netjes bij, waarschijnlijk zal ze er na de toekomstige renovatie hetzelfde uitzien als de verbindingsgang in Merelbeke. Als een goederentrein voorbijrijdt is het geluid in die tunnel niet te harden. Ik dacht effectief dat het ging instorten. Grappig is dat men in Melle ook verwijst naar de richting die de trein als eindbesteming heeft. Op perron 1 is hier al mee geknoeid door bordjes voor de oorspronkelijke tekst te kleven (oorspronkelijk stond er: Brussel/Zottegem, nu: Geraardsbergen via Zottegem, Brussel via Aalst).
4.

Ze sterven uit die grinden perrons, maar Melle heeft er nog eentje. Een ware hel als het regent. Maar naar ik begrepen heb zal Melle binnenkort toch gerenoveerd worden (cf. Merelbeke) waardoor deze situatie binnenkort tot het verleden behoort (en deze foto plots heel uniek wordt

)