Er wordt hier van de hak op de tak gesprongen. Ik heb nergens iets gezegd over prijzen, wel over sommigen die er heilig van overtuigd zijn dat iedereen die "op de buiten" woont in het geld zwemt. Over de rest doe ik geen uitspraken. Studenten en gepensioneerden zijn enkele voorbeelden, ja er zijn rijke tussen maar lang niet iedereen.
Ik ben akkoord als men zegt dat het in België goedkoop is en er geen inkomsten genoeg zijn voor investeringen. Het enige wat mij aanbelangt is dat iedereen een deftige ontsluiting langs het OV krijgt en niet het zwart-wit denken van "deze buiten de stad moeten maar de wagen nemen tot het eerste grote IC-station". Waar het geld vandaan komt is niet mijn zaak, de overheid (en belastingbetaler) moet zijn duit in het zakje doen zowel als de gebruiker.
En ja ik gebruik hier het woord belastingbetaler, ook deze die niet van het OV moeten weten, die investeringen zijn ook in hun voordeel op lange termijn. Geen OV willen gebruiken is een recht, maar weerhouden dat er grote investeringen gebeuren draait ook zeer negatief uit voor het wegverkeer dat nu al eigenlijk veel te ver de pan is uitgeswingd.