Station Melle anno 2003
Re: Station Melle anno 2003
Gezien de staat van die trap zal die er ook wel al langer zijn als 7 jaar. Er is daar weinig tot niets nieuw, buiten de enkele gele schuilhuisjes.
-
Over welke trap hebben jullie het eigenlijk? Die trap net naast het stationsgebouw naar de straat toe? Hoe moest je dan vroeger het station verlaten?
Ik weet van geen andere trap buiten die.
Enkel die oprijhelling die al blijkt te dateren van minstens 30 jaar terug.

-
Ja inderdaad, die oprijhelling. Ik denk dat een rolstoelgebruiker makkelijker de trappen beklimt dan dat onding.
Al moet toegegeven worden dat het indertijd iets unieks moet geweest zijn. Zelfs nu heeft de meerderheid van de stations geen oprijhelling.

Overpelt heeft er ook nog eentje, daar is nergens een stoeptegel of een klinker te vinden. Oorsprongelijk bestond dit uit rode grind, maar vorig jaar werden er op de plaatsen waar bij regen veel plassen ontstonden, nieuwe grind gestrooid. Deze is blauw van kleur. Nu dus een bonte mengeling van beide.Hogersluys schreef:Ze sterven uit die grinden perrons, maar Melle heeft er nog eentje. Een ware hel als het regent. Maar naar ik begrepen heb zal Melle binnenkort toch gerenoveerd worden (cf. Merelbeke) waardoor deze situatie binnenkort tot het verleden behoort (en deze foto plots heel uniek wordt)
Tot zover dit kort intermezzo. 5 november 2008 ben ik in melle geweest, en mij gaf het de indruk dat dat stationsgebouw al jaren verlaten was, en op instorten stond. Om eerlijk te zijn ziet het er nog goed uit op de foto. In mijn herinering was het er veel erger aan toe.