Ik heb mij onlangs ingeschreven voor: Onderstation chef, infrabel (seinpost).
De info sessie heb ik al bij gewoond, maar ik zit nu toch nog met een paar vraagjes.
Misschien dat iemand hier me ermee kan helpen

Momenteel werk ik al 2.5 jaar als Technicus elektromechanica ( al geregulariseerd).
Onderstation chef en Technicus zijn de zelfde rang, en ik werk al in ploegen, dus zal ik niet meer verdienen.
De rede waarom ik me dan wel heb ingeschreven al Onderstation chef, is omdat ik momenteel heel vuil en zwaar werk doe, en het niet zie zitten om dat de rest van mijn leven verder te doen (ik heb nu al redelijk last aan mijn knie van heel de tijd in en uit de schouw put te kruipen).
Dus daarom een paar vraagjes:
- Tijdens die info sessie waren ze er extreem vaag over (veiligheid, stiptheid,..), maar wat doe je eigenlijk in praktijk als onderstation chef?
- Blijft Onderstation chef zijn boeien?
- Bij de info sessie zeiden ze dat je wel stress bestendig moet zijn. Maar wat bedoelen ze er eigenlijk mee, 1 of 2X per dag een stress opstoot, of heel de dag met stress zitten?
- Als je zo foto's ziet van een seinpost, dan zit iedereen daar naar zijn computer te staren.
Is het zo dat je bijna 8 uur aan een stuk druk bezig bent? Of heb je ook nog tijd om te eten, een babbel met de collega's,..
- Hoe is de werksfeer op zo'n seinpost in het algemeen? (Dat verschilt natuurlijk van post tot post, maar zo in het algemeen)
Het is een jaar opleiding, dus zou ik het echt spijtig vinden als ik al die moeite doe voor het zelfde loon, en dan de job niet graag zou doen.
Ik zou het heel erg appreciëren als iemand me hier een eerlijk antwoord op kan geven, zodat ik me er voor 100% kan op storten, of iets anders zoeken.
Dank bij voorbaat

Groetjes,
Wouter