Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?ronny schreef: Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
de eerste levering van de M6en hebben die kabels de dag van vandaag nog altijd.Shrek schreef:Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?ronny schreef: Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
ziet er wel tof uit, maar ik vrees dat bebaalde treinbestuurders daar niet blij met zullen zijn 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Dat zou voor de relatie Charleroi-Antwerpen zijn? Dan toch alleen voor de tb's van Charleroi, want in Antwerpen kent niemand de type 26...
Of gaan ze weer een hoop opleiding moeten geven om een jaar of zo (tot de type 18 er is?) met die oude brol te rijden?
Of gaan ze weer een hoop opleiding moeten geven om een jaar of zo (tot de type 18 er is?) met die oude brol te rijden?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
en in brussel zuid (die daar ook diensten op doet) is er ook niemand voorzien die deze locs moet kennen.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Ik veronderstel dat deze rammen dan enkele rammen (HLE 27 + HVR M6) zullen vervangen uit de diensten van depot FCR ... ?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Hoi
Welk nut heeft een dergelijke operatie?
ferry
Welk nut heeft een dergelijke operatie?
ferry
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Er zijn de laatste maanden/jaren heel veel M6 rijtuigen gebouwd geweest, terwijl er geen nieuwe locs bijkwamen. In afwachting van de nieuwe locs (die vanaf de zomer zouden gaan rijden) moeten de extra rijtuigen dus achter ouder materiaal hangenferry schreef:Hoi
Welk nut heeft een dergelijke operatie?
ferry

Ik vraag me wel af hoe dit juist werkt: zijn de Ts-kabels van een 26 dezelfde als die van een 21?

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Ik ken de T26 niet, maar ik veronderstel van wel.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
de stekkers zijn idem maar ze kunnen enkel gelijkaardige info doorgeven indien er locs van een zelfde type aanhangen. Daarom dat een 26 niet in TS kan rijden met een 21/27.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.
HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Weet iemand de reden?
HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Weet iemand de reden?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Klopt, is inderdaad de IC K Gent-Genk, heb deze deze samenstelling ook al een aantal keer gespot te Genk deze week.TBJeroen schreef:De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.
HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Op de IC L reed gisteren een 27 voor een M6 Bx. Zijn er problemen misschien?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
gebeurt wel vaker, soms zitten er in een trein zelfs 2 Bx'en 

