Hogersluys schreef:Wat registreert die op de neus gemonteerde camera eigenlijk? Toch niet of er onkruid op de rails staat?
dat is voor in de stations, dan weten ze wanneer ze moeten stoppen met sproeien, in de trein zelf regelen ze dat ... het zou niet aangenaam zijn als je staat te wachten op je trein dat je plots een douche met kruidverdelging over u krijgt
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hogersluys schreef:Wat registreert die op de neus gemonteerde camera eigenlijk? Toch niet of er onkruid op de rails staat?
dat is voor in de stations, dan weten ze wanneer ze moeten stoppen met sproeien, in de trein zelf regelen ze dat ... het zou niet aangenaam zijn als je staat te wachten op je trein dat je plots een douche met kruidverdelging over u krijgt
Dan is de positie van die camera (zeer schuine stand op de sporen gericht) wel een beetje raar in vergelijking met wat jij zegt... Of het moet een ongelofelijk grote breedhoeklens zijn
Steven schreef:er zijn idd plaatsen waar ze niet mogen sproeien. maar dit heeft niet rechtstreeks met stations te maken.
Inderdaad ook op overwegen wordt er niet gesproeid.
Bij de vorige sproeitrein (tot 2007) moest er constant iemand met zijn hoofd buiten hangen.
Nu bekijken de mensen in de trein naar de beelden en het is opmerkelijk hoe goed zij kunnen inschatten waar ze niet mogen sproeien.
Heeft iemand enig idee wanneer de sproeitrein op Lijn 24 komt (baanvak Montzen - tot Duitse grens).
De meettrein "telecomtrein?" geloof ik, met 55'er + 62'er van TUC-rail, komt die ook op het baanvak Montzen - Duitse grens? Als iemand het weet (data), hoor ik het heel graag!!
In de grote camera zit ook nog een kleiner exemplaar verborgen , die ervoor zorgt dat ze vrij ver voorruit kunnen kijken , de grote camera kijkt via infrarood letterlijk naar het onkruid en zo wordt bepaald met welke mengeling er moet gesproeid worden .
Zo een groot ding op de neus dient heus niet om alleen maar te kunnen kijken wanneer ze wel of niet mogen sproeien
Voor zover ik informatie gekregen heb, bevindt er zich geen kleine camera in dat omhulsel.
Wel dat er zich kleine camera's bevinden op de zijkant van de sproeitrein zodat ze kunnen zien of ze een station passeren en of er in de berm veel of weinig moet gesproeid worden (hoeveelheid sproeistof te gebruiken).
En dat men via een infrarood camera zou kunnen zien welk onkruid er zich bevindt en men daardoor weet welk mengsel men moet sproeien, lijkt me toch straf.
Het is nochtans de waarheid . als je op de foto's eens kijkt , kan je onderaan de grote camera , de kleine zien zitten (zwarte punt)
Die grote camera staat onder een veel te scherpe hoek om voorruit te kunnen kijken .
poyaud schreef:Het is nochtans de waarheid . als je op de foto's eens kijkt , kan je onderaan de grote camera , de kleine zien zitten (zwarte punt)
Die grote camera staat onder een veel te scherpe hoek om voorruit te kunnen kijken .
Dan zit die onder de behuizing in die vierkante huls: