Hallo iedereen
ik heb me ingeschreven voor Seingever 1ste Klasse.
Kan iemand me wat uitleg geven betreffende de verloningen , werkschema.
Plaatsen waar men terecht kan komen.
Carrièremogelijkheden
Ik denk dat het bij aanvaang 1280 netto verdient tijdens de opleiding? Kom hier nadien wat bij als men bv nachten en weekends gaat werken
wat mag men gemiddeld maandelijks op onze rekening verwachten.
Zijn er andere voordelen?
dank je voor de info
Seingever 1ste Klasse
Re: Seingever 1ste Klasse
Nacht- en vooral weekenddiensten verdienen goed, maar niet alle standplaatsen hebben een nachtdienst voor seingevers. Hoeveel dat netto op je rekening is, hangt dus nogal af van je werkzetel, en welke diensten je bereid bent te doen. Concrete cijfers voor seingever kan ik je niet geven, maar ik zit als O/STCH Infrabel rond de 1700 euro na 3 jaar dienst, inclusief tweetaligheidspremie (ik werk in Brussel), maar pin je niet vast op die cijfers. Ook je gezinssituatie heeft een invloed op je nettoloon.
Als seingever kom je terecht op een seinpost, zo zijn er momenteel nog een 200-tal in België, maar dat aantal is snel aan het dalen. Over enkele jaren blijven er nog maar een 40-tal van over, weliswaar met een groter actiegebied en personeelsbestand. Op de meeste plaatsen wordt er in een 3x8-ploegensysteem gewerkt, traditioneel 6-14-22h, al kan daar lokaal wel eens vanaf geweken worden omwille van de aankomst van de treinen.
Om op te klimmen zal je moeten deelnemen aan de vele interne examens, bijvoorbeeld voor Onderstationchef Infrabel.
Andere voordelen: het ziekenfonds (verplicht, maar zeer degelijk voor statutaire werknemers), de vrijkaart, de verkeersvoordelen in het buitenland, via Rail Facilities kan je korting krijgen bij DATS, Colruyt, een paar cinema's en vakantieverblijven, en het fijne gevoel tot de grote spoorwegfamilie te behoren
Als seingever kom je terecht op een seinpost, zo zijn er momenteel nog een 200-tal in België, maar dat aantal is snel aan het dalen. Over enkele jaren blijven er nog maar een 40-tal van over, weliswaar met een groter actiegebied en personeelsbestand. Op de meeste plaatsen wordt er in een 3x8-ploegensysteem gewerkt, traditioneel 6-14-22h, al kan daar lokaal wel eens vanaf geweken worden omwille van de aankomst van de treinen.
Om op te klimmen zal je moeten deelnemen aan de vele interne examens, bijvoorbeeld voor Onderstationchef Infrabel.
Andere voordelen: het ziekenfonds (verplicht, maar zeer degelijk voor statutaire werknemers), de vrijkaart, de verkeersvoordelen in het buitenland, via Rail Facilities kan je korting krijgen bij DATS, Colruyt, een paar cinema's en vakantieverblijven, en het fijne gevoel tot de grote spoorwegfamilie te behoren

heb je enig idee hoeveel seingevers er nog momenteel nodig zijn?want wil vrij snel aangeworven worden,zelf ben ik 25ste gerangschikt van het district noord oost
Ik zal mijn antwoord van eerder herhalen: er loopt momenteel een scholing en in september is de volgende ronde.
Kans dat u erbij zal zijn als er mensen afhaken.
En anders is het geduld oefenen.
Ik moest meer dan een jaar wachten, om een voorbeeld te geven.
Kans dat u erbij zal zijn als er mensen afhaken.
En anders is het geduld oefenen.
Ik moest meer dan een jaar wachten, om een voorbeeld te geven.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
dan zullen we maar een job eerst moeten gaan zoeken om bezig te zijn,en eventueel na een jaar de job uitoefenen dan maar
Ik had ergens gelezen dat u schriftelijk gedeelte 2 jaar geldig is,en als je langer dan 2 jaar moet wachten...
Dan sta je nergens meer en vervalt dit?
Ik had ergens gelezen dat u schriftelijk gedeelte 2 jaar geldig is,en als je langer dan 2 jaar moet wachten...
Dan sta je nergens meer en vervalt dit?