niet dagelijks, 29. Mei tot 12. Jun 2009 Ma, Do - Zo; niet 4., 8. Jun
Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Als ik de diensten in de planner opzoek krijg ik die EXT-treinen met vermelding:
En wat zou het nut zijn van claxonneren in de tunnels? Toch niet om hertjes van de sporen te jagen (hoe zouden die daar trouwens moeten geraken?) ?
Waarvoor dank. Vraagje: Met welke snelheid mag je Noorderkempen binnenrijden naar de buitenste sporen? (Dus met een afbuigend wissel)Hobbes schreef:Vandaag dus opleiding ETCS, hierbij enkele fotootjes...
Groetjes,
Rian
80km/h, maar men moet wel onder de remmingscurve blijven aangezien het uitrijsein kant Nederland uiteraard dicht staat.
Hallo,
Wordt de afkorting NDK nu officieel gebruikt voor het station Noorderkempen in Infrabel/NMBS-documenten?
Zo ja, dan kan ik mijn website meteen aanvullen
Paul
Wordt de afkorting NDK nu officieel gebruikt voor het station Noorderkempen in Infrabel/NMBS-documenten?
Zo ja, dan kan ik mijn website meteen aanvullen

Paul
netjes..Hobbes schreef:Vandaag dus opleiding ETCS, hierbij enkele fotootjes...
Is de Thalys , tussen jullie slagen door, even heen en weer Antw.Centraal geweest , of is hij steeds heen en weer over de grens blijven rijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bij ons betekent NDK "Naar De Kloten"Steven schreef:ik dacht dat NDK al in gebruik was voor de panne of ben ik mis?

De Thalys reed ook door naar Antwerpen, tenminste toch een aantal keren. Volgens onze instructeur zou die tussen Antwerpen en Rotterdam gereden hebben.
De officiële benaming voor Noorderkermpen zou NDKMP zijn...
Steven, De Panne is FDK.
Steven, De Panne is FDK.
-
Volgens Wikipedia heeft Noorderkempen twee codes, Infrabel kort het af tot NDK terwijl de NMBS het op NDKMP houdt. Erg verwarrend allemaal.
Tja wikipedia is niet heilig en zeker niet altijd 100% juist. Alles hangt daar af van waar de bron komt.
Hallo,Hogersluys schreef:Volgens Wikipedia heeft Noorderkempen twee codes, Infrabel kort het af tot NDK terwijl de NMBS het op NDKMP houdt. Erg verwarrend allemaal.
Wikipedia is als infobron kritisch te benaderen: er staat op wat gebruikers erop willen zetten...
Volgens de netverklaring van Infrabel is de afkorting NDK
(https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/4745616).
Vanuit historisch oogpunt een beetje jammer, aangezien de codes met N voorbehouden waren voor de ex-Nord-Belgelijnen.
Paul
-
Er staat een bron bij: "De telegrafische code volgens BVT - Deel III - Lijst 13 - p. 30 (hier te vinden als bijlage 9] is NDK. Dit is het standpunt van infrastructuurbeheerder Infrabel. De vermelding op de dienstfiches treinbegeleiding (NDKMP) is die van spoorwegonderneming NMBS."Steven schreef:Tja wikipedia is niet heilig en zeker niet altijd 100% juist. Alles hangt daar af van waar de bron komt.
Overigens geldt hetgeen u zegt over Wikipedia voor het gehele internet. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat er in Wikipedia nauwelijks meer fouten staan dan in gerenommeerde encyclopedieën zoals Encyclopædia Britannica. Ik denk dat Wikipedia betrouwbaarder is dan diverse fora.