HLE 1326 krijgt klappen...
Re: HLE 1326 krijgt klappen...
Daar staan totaal geen grote seinen in Schaarbeek aan de werkplaats dus in principe niet. Maar dat neemt niet weg dat de fout zoals in Zeebrugge er volledig uitgesloten is. Aangezien er geen bezetmeldingen is van de sporen door elektronica. Ongeacht het seinbeeld moet een bestuurder (ook na twee gele) altijd voorzichtig rijden. Een bestuurder die een station binnen rijd moet zelfs kunnen stoppen voor een rode vlag indien die te zien is. Ook al heeft hij twee gele gekregen (opletten, ik herhaal enkel binnen rijden in een station, in volle baan is dit totaal iets anders).
Re: HLE 1326 krijgt klappen...
Steven, ik vond vooral de combinatie "grote" beweging en krijtje een gekke combinatie.Steven schreef:Daar staan totaal geen grote seinen in Schaarbeek aan de werkplaats dus in principe niet. Maar dat neemt niet weg dat de fout zoals in Zeebrugge er volledig uitgesloten is. Aangezien er geen bezetmeldingen is van de sporen door elektronica. Ongeacht het seinbeeld moet een bestuurder (ook na twee gele) altijd voorzichtig rijden. Een bestuurder die een station binnen rijd moet zelfs kunnen stoppen voor een rode vlag indien die te zien is. Ook al heeft hij twee gele gekregen (opletten, ik herhaal enkel binnen rijden in een station, in volle baan is dit totaal iets anders).
Kleine beweging en krijt is iets anders.
Kent gij nog plaatsen waar een "grote" beweging met "krijt"detectie bestaan in Belgie ?
ps. uit het beeld van de lok, leid ik wel af dat hij iets in vrij profiel stond. Botsing was meer een schampschot dan een frontale klap.
Heb beeld andere lok echter niet gezien...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide