Wat doe jij als je trein vertraging heeft
Afgankelijk van het weer, en de duur van de vertraging.
Schoon weer en >30min= terassje doen.
Minder goed weer en >30min= boekske lezen in het station
anders gewoon wachten, eventueel op het perron, of in het station zelf, of een beetje rondwandelen (afhankelijk van mijn baggage).
Meestal heb ik toch mijn MP3 op (het voorval van Joe onthoud me daar niet van), dus kan al naar muziek luisteren.
Schoon weer en >30min= terassje doen.
Minder goed weer en >30min= boekske lezen in het station
anders gewoon wachten, eventueel op het perron, of in het station zelf, of een beetje rondwandelen (afhankelijk van mijn baggage).
Meestal heb ik toch mijn MP3 op (het voorval van Joe onthoud me daar niet van), dus kan al naar muziek luisteren.
Bij slecht weer en/of haast: Dan kijk ik wanneer de eerst volgende mogelijkheid is. Misschien ben ik er dan nog sneller dan op de volgende dienst te wachten, wie weet.
Bij goed weer/geen haast: Dan maakt het mij niet echt uit. Een drankje halen, op het bankje op het perron gaan zitten. En genieten maar
. Mocht ik toevallig mijn camera bij me hebben dan zou ik mss ook wat fotos maken. (Maar dat hangt er weer vanaf in wat voor station je bent
)
Bij goed weer/geen haast: Dan maakt het mij niet echt uit. Een drankje halen, op het bankje op het perron gaan zitten. En genieten maar


-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
- Locatie: HSL 4
Hallo,
Zoals bij de meeste polls ontbreken ook hier een paar mogelijkheden. Bij vertraging kun je bijvoorbeeld ook zo snel mogelijk in je spoorboekje duiken, om een alternatief te zoeken. Daarom alleen al moet het ECHTE spoorboekje blijven bestaan.
Als we op een van onze verre uitstappen zijn, dan duik ik meestal een tweede wandeling uit de rugzak: meestal is dat een alternatief voor als er iets grondig misgaat. Met de Tourrail van vroeger was dat geen enkel probleem, omdat je toch een (betaalde) vrijkaart voor een dag had. Met alle andere biljetten en kaarten is dat wel een probleem. Daarom alleen al moet de B-TOURRAIL opnieuw ingevoerd worden: deze kaart bood een ongeëvenaarde bewegingsvrijheid.
Zoals bij de meeste polls ontbreken ook hier een paar mogelijkheden. Bij vertraging kun je bijvoorbeeld ook zo snel mogelijk in je spoorboekje duiken, om een alternatief te zoeken. Daarom alleen al moet het ECHTE spoorboekje blijven bestaan.
Als we op een van onze verre uitstappen zijn, dan duik ik meestal een tweede wandeling uit de rugzak: meestal is dat een alternatief voor als er iets grondig misgaat. Met de Tourrail van vroeger was dat geen enkel probleem, omdat je toch een (betaalde) vrijkaart voor een dag had. Met alle andere biljetten en kaarten is dat wel een probleem. Daarom alleen al moet de B-TOURRAIL opnieuw ingevoerd worden: deze kaart bood een ongeëvenaarde bewegingsvrijheid.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Sleep jij dat overal mee? Ik neem altijd IC-IR treinenwijs mee en daar houd het bij op. Zoveel dat dat weegt en je hebt er een hoop last mee. Geef mij maar het kleine IC-IR treinenwijs. Maar er zou eigenlijk nog een L, P en ICT treinenwijs moeten bestaan. Maar ik sleep die grote, zware boek niet, mee hoor.overweg13 schreef:Hallo,
Zoals bij de meeste polls ontbreken ook hier een paar mogelijkheden. Bij vertraging kun je bijvoorbeeld ook zo snel mogelijk in je spoorboekje duiken, om een alternatief te zoeken. Daarom alleen al moet het ECHTE spoorboekje blijven bestaan.
Tja, dat is jouw zaak, natuurlijk. Maar IC-IR-treinwijs heb ik eigenlijk niet echt nodig, want dat ken ik zo goed als uit mijn hoofd.
En dat spoorboekje is wel lomp, maar niet zwaar. Ik heb sowieso altijd al wel wat lectuur mee, dus op dat ene boek komt het niet aan. En de keren dat het spoorboekje mijn dag al gered heeft, zijn niet meer te tellen.
Ik vind trouwens dat vooral jonge treingebruikers nogal denigrerend doen over dat boekje. Tenslotte is het de bijbel van het spoorwegwezen: ik zou echt niet zonder kunnen. Maar ja, ook in het onderwijs neemt de oppervlakkigheid stilaan de plaats in van de diepgang, en ik weet waarover ik spreek, want door alle leerplannen e.d. ben ik zelf verplicht om eraan mee te werken, al druk ik de rem van de zogenaamde vooruitgang met beide voeten in.
En dat spoorboekje is wel lomp, maar niet zwaar. Ik heb sowieso altijd al wel wat lectuur mee, dus op dat ene boek komt het niet aan. En de keren dat het spoorboekje mijn dag al gered heeft, zijn niet meer te tellen.
Ik vind trouwens dat vooral jonge treingebruikers nogal denigrerend doen over dat boekje. Tenslotte is het de bijbel van het spoorwegwezen: ik zou echt niet zonder kunnen. Maar ja, ook in het onderwijs neemt de oppervlakkigheid stilaan de plaats in van de diepgang, en ik weet waarover ik spreek, want door alle leerplannen e.d. ben ik zelf verplicht om eraan mee te werken, al druk ik de rem van de zogenaamde vooruitgang met beide voeten in.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ja, ik stippel het uit thuis en onderweg beperk ik mij wel tot de info die ik heb.overweg13 schreef:En dat spoorboekje is wel lomp, maar niet zwaar. Ik heb sowieso altijd al wel wat lectuur mee, dus op dat ene boek komt het niet aan. En de keren dat het spoorboekje mijn dag al gered heeft, zijn niet meer te tellen.
Ik vind trouwens dat vooral jonge treingebruikers nogal denigrerend doen over dat boekje. Tenslotte is het de bijbel van het spoorwegwezen: ik zou echt niet zonder kunnen.
Wat trouwens ook al veel minder is dan vroeger, want 20 jaar geleden kon je in zowat elk station van betekenis het spoorboekje raadplegen omdat er affiches waren (naast de gele) die gewoon een replica van het spoorboekje waren. Toen werden daar zelfs nog alle wijzigingen op aangebracht, zodat je mij er dan kon op betrappen dat ik de wijzigingen overschreef zodat ik ze in mijn eigen spoorboekje kon aanbrengen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland