I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
vorige week heb ik deze P-trein in Leuven richting Genk genomen en had toen dezelfde samenstelling.
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
gisteren vroeg op de morgen een P trein naar Brussel, een 23 met een aantal M4 rijtuigen en op het einde een i6Bc, een komisch zicht als je het zo ziet 

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
De I6 ligrijtuigen wil men inderdaad inzetten in de binnenlandse dienst als zuiver zitrijtuig. Ze zouden daarvoor aangepast worden zodat de bedde niet meer eenvoudig uitgeklapt kunnen worden. Hoe weet ik niet precies (slotje, vierkantsleutel, vastbouten, delen wegnemen,...?).
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Vastgeroest? :pnahoj schreef:Hoe weet ik niet precies (slotje, vierkantsleutel, vastbouten, delen wegnemen,...?).
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Er zijn 15 I6Bc rijtuigen.Teach2 schreef:Hoeveel van die rijtuigen heeft men eigenlijk?
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein 


Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Hallo,
Neeja, dat zal wel te maken hebben met vandalisme tegengaan, veiligheid e.d. denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Net zoals op de nachttreinen is Liegewagen duurder dan Ruhesesselwagentreinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein


Neeja, dat zal wel te maken hebben met vandalisme tegengaan, veiligheid e.d. denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!!treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
heb ookal vaker zo'n combinatie gezien. Als ik 's morgens die trein moest nemen zou ik wel weten welk rijtuig te kiezen :d
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
die mogen geen 200km/hBeesty schreef:Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!!treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Heb ik ook niet nodig tss FBMZ en Oostende hehehe :pStijn D.C. schreef:die mogen geen 200km/hBeesty schreef:Hmm geen slecht gedacht. Ik wil I6bc op de IC-A !!!treinbruno schreef:en wat is er dan verkeerd aan pendelaars die even slapen na hun zware werkdag, of pendelaars die nog niet helemaal wakker zijn verder kunnen slapen op de trein
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!
Het is misschien niet de beste oplossing maar zoude ze daar geen ICT trein van kunnen maken met die rijtuigen en zet daar dan ook is DMS rijtuig bij gelijk in 1 van de ICT treinen van Oostende naar Hasselt.