Noodweer 26/05

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Dietrich

Noodweer 26/05

Bericht door Dietrich »

Volgens De Morgen zou er in Lillo een goederentrein van de sporen zijn geblazen. Iemand meer info?

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... illo.dhtml
RIDCO

Re: Noodweer 26/05

Bericht door RIDCO »

Lijkt mij wel een straf verhaal.
Misschien is een treinstel in beweging gekomen en zijdelings tegen een ander treinstel terecht gekomen.
Ik zoek het verder uit.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Het gaat over wagons. Filmpje op deredactie.be
Shrek

Bericht door Shrek »

er waren deze nacht rukwinden tot 120 km/h, als een wagon dan ergens op een open vlakte staat lijkt het mij niet onmogelijk :roll:
TBJeroen

Bericht door TBJeroen »

En gezien de staat van de sporen in Lillo ...
Steven

Bericht door Steven »

in inslaande bliksem heeft ook een enorme kracht. Dus wind of bliksem kunnen oorzaak zijn zover het niet beide samen is.
Patrick

Bericht door Patrick »

Zie hier ook wel ergens te vinden op het forum: de compleet gekantelde break, jaren geleden te Diksmuide.
Zou ook met windjes te maken hebben gehad :D
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef:Zie hier ook wel ergens te vinden op het forum: de compleet gekantelde break, jaren geleden te Diksmuide.
Zou ook met windjes te maken hebben gehad :D
ging ik ook juist aanhalen ... als de wind een treinstel van het spoor kan blazen, wat moet dat dan niet zijn met een goederen wagonnetje ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Volgens een foto in HLN van 27/5 betreft het tankwagons (ketelwagons). Deze tankwagons staan geparkeerd op wijksporen ter hoogte van "het dorp LILLO", tussen de Schelde en de Scheldelaan.
Op de foto kan men zien dat het een zijdelings aanrijding is. Vermoedelijk zijn, door de wind, de wagons in beweging gekomen, dus niet van het spoor geblazen.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Het consigne betreffende het ontsnappen van wagens toepassen!
Voor wie dat vinden kan :D
De trein.
Alleen voor durvers.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Inderdaad, het consigne toepassen.... als het bestaat.... up-to-date is .....en als het gelezen en begrepen wordt.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Blijkbaar stond op een deel van de wagons de handrem niet op. bron: de bestuurder-rangeringen die daar om 4 uur voor uit zijn bed is gebeld.
Plaats reactie