Bahn manipulierte Internet-Foren
Neue Vorwürfe gegen die Bahn: Der Konzern hat nach SPIEGEL-Informationen die Öffentlichkeit mit verdeckter PR manipuliert. Unter anderem in Internet-Foren und mit bezahlten Radiobeiträgen wurde das Image des Unternehmens poliert - Bahn-Chef Grube hat eine Sonderprüfung eingeleitet.
Zou de NMBS dat hier bij ons ook doen...????
Zou de NMBS dat hier bij ons ook doen...????
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Zou de NMBS dat hier bij ons ook doen...????
Manipuleren waarschijnlijk niet maar de fora in de gaten houden zeker en vast.
Er zijn hier verschillende mensen op dit forum die bij de NMBS werken, maar of er "officieel" iets gevolgd wordt betwijfel ik, laat staan gecensureerd.
Vrij vertaald:Robin schreef:iemand die de tekst kan vertalen???
DB manipuleerde internetfora
Nieuwe beschuldigingen aan het adres van DB: de onderneming heeft volgens informatie van het weekblad Spiegel de gemeenschap (het publiek) met verdoken p.r. bewerkt. O.a. in internetfora en met betaalde radioreportages werd het imago van de onderneming opgepoetst. DB-baas Grube heeft een speciaal onderzoek laten starten.
Vwala!
Zou de NMBS daar ook een ambtenaartje voor hebben?
"Internet treinforum manager" 

dank uPatrick schreef:Vrij vertaald:Robin schreef:iemand die de tekst kan vertalen???
DB manipuleerde internetfora
Nieuwe beschuldigingen aan het adres van DB: de onderneming heeft volgens informatie van het weekblad Spiegel de gemeenschap (het publiek) met verdoken p.r. bewerkt. O.a. in internetfora en met betaalde radioreportages werd het imago van de onderneming opgepoetst. DB-baas Grube heeft een speciaal onderzoek laten starten.
Vwala!

-
DB zal wel niet het enige bedrijf dat zich hiermee bezighoud. Bovendien is het niet illegaal.
Hallo,
Als hier plots een user 'Marc' komt vertellen dat het zeer goed gaat met de NMBS, en dat B-Cargo een bloeiende afdeling is, dan weten we hoe laat het is
(IFB, Sibelit en Xpedis maken dacht ik overigens wél winst, enkel TRW doet het niet zo goed...)
Groeten,
Joris De Mol
Als hier plots een user 'Marc' komt vertellen dat het zeer goed gaat met de NMBS, en dat B-Cargo een bloeiende afdeling is, dan weten we hoe laat het is

(IFB, Sibelit en Xpedis maken dacht ik overigens wél winst, enkel TRW doet het niet zo goed...)
Groeten,
Joris De Mol
Even nakijken JorisJoris schreef: (IFB, Sibelit en Xpedis maken dacht ik overigens wél winst, enkel TRW doet het niet zo goed...)
Sibelit heeft bijna al zijn 13 teruggegeven ?
IFB en TRW zijn samengeslagen...TRW gaat wagens van B-Cargo "beheren" ?
Er is vanalles aan de hand..
Ik dacht dat alleen Cobra (??) redelijk loopt...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Hallo,
De laatste berijfswinstcijfers die ik zag van IFB, TRW en Sibelit waren positief, enkel van Xpedis is niks terug te vinden...
Toegegeven, enkele cijfers zijn al wat verouderd...
Groeten,
Joris De Mol
De laatste berijfswinstcijfers die ik zag van IFB, TRW en Sibelit waren positief, enkel van Xpedis is niks terug te vinden...
Groeten,
Joris De Mol
Xpedis, Rail Force, On site rail services, H&S Container Line, de terminals, de treinen/shuttles, enz valt onder IFBJoris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
de wagons vallen onder TRW:
dit is de situatie sinds 1 mei, zie http://www.interferryboats.be/pdf/PB%20 ... 009_EN.pdfTRW will assume the full operational management of the wagon fleet of the NMBS/SNCB freight group, and is
the owner of the intermodal wagon fleet. The three core tasks of TWR are to:
- Let wagons to railway operators or industrial groups;
- Provide a wagon repair service, thanks to a number of mobile teams that are on duty at all times to
carry out repairs in Belgium and abroad;
- Provide fleet management for railway operators or industrial groups with their own wagon fleet.
Jean-Luc Mélard will take on the position of general manager "International business development" at IFB in
order to support and accompany the international development of IFB, in close collaboration with the other
units within IFB. In this function, he will be part of the management comity of IFB.
AP-rail, Sibelit enz weet ik niet...
Hallo,
Ik heb me voor mijn uitspraak gebaseerd op de laatste jaarrekening van de NMBS, waarin Xpedis als aparte dochterfirma staat.
De CW's van Gent-Brugge en Cuesmes blijven waar ze nu zitten veronderstel ik? TRW beheert dus enkel de wagens ex IFB en ex TRW?
TRW heeft intussen blijkbaar ook hetzelfde logo als IFB en Xpedis gekregen.
De NMBS heeft overigens 'maar' 49,38% van de aandelen van TRW
Het is dus de moment om goederenwagens te spotten blijkbaar, als ik het goed heb, verdwijnen de B-Cargo logo's, en nu ook de IFB logo's van de goederenwagens, die vervangen worden door TRW logo's, enkel nog de vraag, de TRW logo's zoals die de laatste maanden werden aangebracht, of het nieuwe logo...
Hier staan alle afdelingen/bedrijven opgesomt:
http://www.bcargogroup.be/nl/Leden.1.html
Volgens die uitleg behoort Rail-Force tot IFB, maar Xpedis blijkbaar niet...
Hoe dat boekhoudkundig juist loopt, geen idee...
B-Cargo is nota bene geen zelfstandig bedrijf... (toch niet in 2007).
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb me voor mijn uitspraak gebaseerd op de laatste jaarrekening van de NMBS, waarin Xpedis als aparte dochterfirma staat.
De CW's van Gent-Brugge en Cuesmes blijven waar ze nu zitten veronderstel ik? TRW beheert dus enkel de wagens ex IFB en ex TRW?
Het is dus de moment om goederenwagens te spotten blijkbaar, als ik het goed heb, verdwijnen de B-Cargo logo's, en nu ook de IFB logo's van de goederenwagens, die vervangen worden door TRW logo's, enkel nog de vraag, de TRW logo's zoals die de laatste maanden werden aangebracht, of het nieuwe logo...
Groeten,
Joris De Mol
Mijn laatste bericht is ondertussen inderdaad achterhaald.Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
De site van de 'bcargogroup" was mij nog onbekend en de updates op de sites van de ondernemingen waren (denk ik) nog niet gedaan.
De B-cargo logo's op de goederenwagons zouden blijkbaar verdwijnen en vervangen worden door TRW- en Xpedyslogo's. TRW is eigenaar van de intermodale vloot van (?) en beheert de rest (niet-intermodaal).
B-cargo is dan gewoon een tractieverstrekker.
DAT MAAKT:
B-Cargo GROUP met IFB; Xpedys; B-Cargo.
dochters van IFB:
T.R.W.; RAIL FORCE; OSR; H&S Cont.Line.
dochters van Xpedys:
RKE; Rail Infra Logistics (RIL)(organiseert het transport van Infrabel); RKI.
B-cargo
Hallo,
En dan komen binnen enkele jaren onze Oosterburen, die die hele structuur gewoon van tafel vegen en zeggen, voila, DB Schenker Rail Belgien...
Groeten,
Joris De Mol
En dan komen binnen enkele jaren onze Oosterburen, die die hele structuur gewoon van tafel vegen en zeggen, voila, DB Schenker Rail Belgien...
Groeten,
Joris De Mol