De anderen....melle schreef:Spa heeft weeral mooi praten, altijd maar beloven, schitterende idëen, maar.. Wie zal dat betalen??
Turnhout wil ondergronds station (!)
Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De SPa zal nu wel iets minder praat hebben.
In ieder geval, Turnhout-Zuid: Ok
Tunnel? Belachelijk.
Tunnel? Belachelijk.
Inderdaad opstelterrein kan ook best naar industrieterrein in het zuiden...Hobbes schreef:De SPa zal nu wel iets minder praat hebben.
Tunnel? Belachelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bovendien droomt men ervan om terug cargo te gaan vervoeren over L29. Dat wordt gezellig, het is al geregeld file aan de uitwijksporen van Tielen, doe er nog wat cargo's bij, dat wordt gezellig.
Bovendien hoop ik dat ze niet alle treinen van/naar Tht in dat zuidstation gaan laten stoppen! Vooral in het weekend lijkt het mij geen zinvolle halte.
Bovendien hoop ik dat ze niet alle treinen van/naar Tht in dat zuidstation gaan laten stoppen! Vooral in het weekend lijkt het mij geen zinvolle halte.
Trammist schreef:Bovendien droomt men ervan om terug cargo te gaan vervoeren over L29. Dat wordt gezellig, het is al geregeld file aan de uitwijksporen van Tielen, doe er nog wat cargo's bij, dat wordt gezellig.
ha Cargo en waar gaat die naartoe ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Moet je niet aan mij vragen. Daarentegen heb ik het niet verzonnen.dentheo schreef: ha Cargo en waar gaat die naartoe ???
Dentheo wil op die manier uw bron weten, niets mis mee als je dus iets nieuws brengt is het logisch dat je zegt van waar die info komt. In Turnhout is het gedaan met rijden ik zou dus niet weten welke cargo over die lijn zou komen, Privé aansluitingen zijn er daar totaal niet meer (het leger zal zeker geen vragende partij zijn).Trammist schreef:Moet je niet aan mij vragen. Daarentegen heb ik het niet verzonnen.dentheo schreef: ha Cargo en waar gaat die naartoe ???
Misschien de lijn terug doortrekken naar Nederland
Ow even vergeten dat de kiezing voorbij is... 

-
Beter kijken Steven!Steven schreef:In dat eerste bericht staat niets van goederentreinen.
Trammist klasseerde dat netjes als "dromen" ...De stad lanceerde lang tijd geleden al het idee om ter hoogte van het industrieterrein Veedijk een bijkomend station te maken: Turnhout Zuid. Dit station moet komen tussen de E34 en de ring. Het zou enerzijds als goederenstation dienst doen voor de bedrijven, maar ook als extra stopplaats voor personeelsleden van het industrieterrein.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
tja dan is de vraag of er in heel die zone een bedrijf is die vragende partij is. Het was gewoon eenvoudiger om te verwijzen naar een bron. Als je telkens heel het forum moet doorbladeren voor een klein zinnetje ontneemt dat de moet om te volgen. De quote-knop is daarvoor uitgevonden dacht ik.
Als ik mij niet vergis hebben ze de wissel van de laatste industrie-aansluiting enige jaren geleden uitgebroken, en nu willen ze terug bedrijven aansluiten op het spoor?
Wel even ernstig blijven he.
Wat dat personeel van bedrijven betreft, ik denk dan spontaan aan het gigantische succes van Wolfstee...
Wel even ernstig blijven he.
Wat dat personeel van bedrijven betreft, ik denk dan spontaan aan het gigantische succes van Wolfstee...
Als ze terug met goederen willen bollen over L29, is de enige optie een spoorverdubbeling. Van Herentals tot aan de (toekomstige?) halte Turnhout-Zuid is dit geen probleem, Turnhout-Zuid -> Turnhout is een ander paar mouwen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Een treintje per dag zal er toch wel bijkunnen zeker...de overweg in Turnhout is toch nog veel open...LML schreef:Als ze terug met goederen willen bollen over L29, is de enige optie een spoorverdubbeling. Van Herentals tot aan de (toekomstige?) halte Turnhout-Zuid is dit geen probleem, Turnhout-Zuid -> Turnhout is een ander paar mouwen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide