Neen, het gaat hier wel degelijk om één enkel stel, de 684 (geen CityRail), die één compartiment heeft met de gewone tweedeklassebanken van de gerenoveerde stellen, maar bekleed met M6-stof ipv de normale paarse bekleding.ja dat gaat enkel over de cityrails zelf, een aantal van die tweeklasse klapzetels hebben idd de stof van de M6 gekregen, het zijn dan ook dezelfde stoelen he
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag opnieuw het oerklassiekje 153 gesignaleerd in Brugge.
Andere klassieke stellen gezien tussen Brugge en Gent:
-186
-191
-214
-222
-230
-231
-233
-248
-254
-269
Op de spitsuren is het station van Brugge soms nog letterlijk roodgekleurd met klassiekjes.
Andere klassieke stellen gezien tussen Brugge en Gent:
-186
-191
-214
-222
-230
-231
-233
-248
-254
-269
Op de spitsuren is het station van Brugge soms nog letterlijk roodgekleurd met klassiekjes.
Re: De langst levende klassiekjes
ken da museum stukje stelke 153 op foto kunnen zetten wel met rode koplampenAM'er schreef:Vandaag opnieuw het oerklassiekje 153 gesignaleerd in Brugge.
Andere klassieke stellen gezien tussen Brugge en Gent:
-186
-191
-214
-222
-230
-231
-233
-248
-254
-269
Op de spitsuren is het station van Brugge soms nog letterlijk roodgekleurd met klassiekjes.
weet iemand soms hoe oud dat stel is 153
Re: De langst levende klassiekjes
okeDietrich schreef:47 jaar.
is te hopen dat dit stelleke nog lang op de sporen mag staan
Re: De langst levende klassiekjes
Ik hoop ook dat ik ze nog een tijd kan spotten
Deze motorstellen zullen alvast de geschiedenis ingaan als de langst bollende reizigerstreinen.

Deze motorstellen zullen alvast de geschiedenis ingaan als de langst bollende reizigerstreinen.

Re: De langst levende klassiekjes
vanochtend werd mijn trein gediend door oudgedienden 169 & 153 
alle 2 van het jaar 1962
greetz 2302

alle 2 van het jaar 1962
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De langst levende klassiekjes
Het is +/- 1 jaar geleden dat ik er nog 'ns mee gereisd heb, met een klassiek 2-tje. Enerzijds zijn ze qua comfort niet meer van deze tijd, maar anderzijds maakt dat het juist zo nostalgisch...
Als 'k verlof heb, ga ik nogeens wat lijntjes doen waar de klassieke 2-tjes nog diensten verzekeren, vooralleer ze definitief verdwijnen...
Als 'k verlof heb, ga ik nogeens wat lijntjes doen waar de klassieke 2-tjes nog diensten verzekeren, vooralleer ze definitief verdwijnen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De langst levende klassiekjes
Als ik eerste klas kan zitten en ik kan in een bordeaux stel zitten zal ik het ook doen. In tweede hangt het er toch vanaf. Ik stoor mij bvb aan de ramen die al lang niet goed meer sluiten.
Re: De langst levende klassiekjes
de verwarming in de 2tjes is het enige waar ik me aan stoor (in de winter) ofwel is het te warm ofwel ijskoud (in de winter heb ik natuurlijk liever 'veel te warmDietrich schreef:Als ik eerste klas kan zitten en ik kan in een bordeaux stel zitten zal ik het ook doen. In tweede hangt het er toch vanaf. Ik stoor mij bvb aan de ramen die al lang niet goed meer sluiten.

en dan natuurlijk die raampjes die niet goed sluiten ...
maar anders zijn ze best ... een klasiekje dat in panne staat gebeurd niet veel

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De langst levende klassiekjes
Ik hoop het ook, maar dan liefst in een uitwijkbundel voor museum stukken.stefke schreef: oke
is te hopen dat dit stelleke nog lang op de sporen mag staan
Het is echt vreselijk, om 08u per dag in een stuurpost van zo'n stel te zitten.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: De langst levende klassiekjes
ik zit er ook nu bijna elke dag in sinds de P trein lokeren-dendermonde is verlengt tot sint niklaas-dendermonde vorige maand (ervoor reed hij leeg tot lokeren)
voor 10 minutjes vind ik het echt zalig, en beter als het varken, maar om er van brussel tot luxemburg vroeger of van oostende tot welkenraedt in te zitten
voor 10 minutjes vind ik het echt zalig, en beter als het varken, maar om er van brussel tot luxemburg vroeger of van oostende tot welkenraedt in te zitten


Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag deed het oerklassiekje 153 de IC-trein van Kortrijk naar Brussel
Een heel merkwaardig beeld dat het oudste motorstel samen met een gemoderniseerde 695 deze IC verzekerd.

Een heel merkwaardig beeld dat het oudste motorstel samen met een gemoderniseerde 695 deze IC verzekerd.
Re: De langst levende klassiekjes
Oerklassiekje da hoor ik nier graag museumklassiekje 153 is beterAM'er schreef:Vandaag deed het oerklassiekje 153 de IC-trein van Kortrijk naar Brussel![]()
Een heel merkwaardig beeld dat het oudste motorstel samen met een gemoderniseerde 695 deze IC verzekerd.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: De langst levende klassiekjes
de IC die om 20u15 in lokeren richting sint niklaas vertrekt is altijd met klassiek
(die vertrekt om 19u30 in brussel noord)
(die vertrekt om 19u30 in brussel noord)
