Pagina 8 van 10

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 nov 2008, 18:29
door Treinenman
De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt. Maar het grootste deel van dit traject is onder draad. Een trein met 10 M6en heeft toch meer zitplaatsen dan een trein met 5 MW41?
De zetels van een MW41 zijn goed maar ik vind die van de breaks beter, dat is ieder zijn mening.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 nov 2008, 19:34
door Wover
Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 nov 2008, 19:42
door fhs
De NMBS is bezig met een studie om den T41 uit te rusten met een 3de rijtuig.Ook is er een studie om een diesel loco te kopen die rijtuigen kan voorzien van 3kV.Zodat men op bepaalde lijnen met rijtuigen kan rijden.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 07 dec 2008, 20:35
door Joris
Hallo,
Wover schreef:Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)
Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Vb: http://www.br146.de/bilder/2008-07-24_508_246007.jpg
Groeten,
Joris De Mol

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 11:49
door Wover
Ja, ik bedoelde eerder dat er in Belgiƫ op dit moment geen geschikte diesellocs zijn ;).

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 12:31
door rail s
Joris schreef:Hallo,
Wover schreef:Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)
Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Vb: http://www.br146.de/bilder/2008-07-24_508_246007.jpg
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding leuke combinaties verzekert!
bron: http://www.br146.de/indexj.htm

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 14:55
door K V B
Joris schreef: Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Metronom rijd (dacht ik) met stammen bestaande uit een zestal dubbeldekkers plus locomotief. Daaar vervoer je niet meer mensen mee dan met 5 gekoppelde MW41...
Een stam van 10 M6-en , daar ga je 2 locomotieven voor nodig hebben. De TRAXX DE heeft ook minder dan de helft van het vermogen van de electrische versie.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 14:56
door K V B
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 16:23
door HLE 2302
K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
logische redenering, maar dan hebben ze een extra treinbestuurder en treinbegeleider nodig, extra matrieel enz.
en dat moet natuurlijk allemaal betaalt worden ...

greetz 2302

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 20:50
door jan_olieslagers
HLE 2302 schreef:
K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
logische redenering, maar dan hebben ze een extra treinbestuurder en treinbegeleider nodig, extra matrieel enz.
en dat moet natuurlijk allemaal betaalt worden ...

greetz 2302
Tsja, als er werkelijk zoveel klandizie voor is, dan is dat toch een pracht van een commerciƫle opportuniteit? Ok, het kost geld, maar als een trein vol reizigers aan meer dan gemiddeld tarief nog niet zijn kost opbrengt waar zijn we dan mee bezig?

't Zou natuurlijk kunnen een geval zijn van "teveel voor ene, te weinig voor twee" ...? Misschien dan liever een tweede trein vanaf Berchem of Antwerpen eerder dan vanaf Lier, die kan dan vanaf een eerder vertrekstation (Essen?) nog wat extra passagiers aantrekken?

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 21:05
door overweg13
jan_olieslagers schreef:Ok, het kost geld, maar als een trein vol reizigers aan meer dan gemiddeld tarief nog niet zijn kost opbrengt waar zijn we dan mee bezig?
Ik denk dat we dan gewoon bezig zijn met openbaar vervoer op zijn Belgisch (of Vlaams of Waals). Of het nu om een bomvolle forensentrein of een bomvolle toeristentrein gaat, ik denk nooit dat die voldoende opbrengt om uit de kosten te geraken. Niet dat ik vind dat dit echt moet, maar de laatste jaren zijn ze toch wel wat aan het overdrijven. Ik vrees dat we daar als reizigers misschien vroeg of laat nog zwaar zullen voor boeten. En eerder dan de gunsttarieven af te schaffen, zal het dan de bediening zijn die sneuvelt...

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 08 dec 2008, 21:40
door treinbruno
K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
extra breakje bij de ICT turnhout-blankenberge :) :wink:

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 09 dec 2008, 13:25
door Treinenman
Waarom geen M6en voor de ICT Turnhout - Blankenberge?

Nu even terug naar het onderwerp van MW41.
Er is in elk rijtuig een wc maar soms is de deur geblokkeerd en dan moeten reizigers die naar het toilet moeten overstappen in een ander rijtuig (of gauw naar het toilet in een station).

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 09 dec 2008, 17:17
door HLE 2302
Treinenman schreef:Waarom geen M6en voor de ICT Turnhout - Blankenberge?

Nu even terug naar het onderwerp van MW41.
Er is in elk rijtuig een wc maar soms is de deur geblokkeerd en dan moeten reizigers die naar het toilet moeten overstappen in een ander rijtuig (of gauw naar het toilet in een station).
dat is meestal omdat de 'bak' waarin al het geweet wel opgevangen wordt, vroeger viel dat op de sporen, maar dat was nogal vies, en in de recentere treinen valt dat in een bak, en als die bak vol is, sluit het toilet automatisch, vandaar.
Dit is ook controleerbaar van langs de buitenkant aan het toilet staat er een grijsrechthoekje met een drukknop, dat is met ledjes, een paar groene, oranje, en rood. En als het rood is is de 'bak' vol en wordt het toilet automatisch vergrendeld

greetz 2302

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 09 dec 2008, 19:00
door Dietrich
Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig. ;)