mw 41 op lijn 166-165
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
mw 41 op lijn 166-165
waarom rijden er eigenlijk mw41 stellen op de athus - meuse lijn? (lijn 166-165) er hangt daar toch bovenleiding (met 25000 volt)
maar ze kunnen toch een 13 inzetten.
gemmidelde score (8/09/07) 49.5%
maar ze kunnen toch een 13 inzetten.
gemmidelde score (8/09/07) 49.5%
Laatst gewijzigd door treinbruno op 08 sep 2007, 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.

idd met de uurregeling en het volk dat daar op die lijnen te vinden is zou het een beetje zot zijn om een elektrisch meerspanningsstel te gaan gebruiken, laat staan er een gesleepte trein te gaan inleggen. eigenlijk zijn in de meeste gevallen de mw 41 zelfs nog een beetje te groot van capaciteit. uitzonderingen zijn er natuurlijk ook als er bij goed weer bijvoorbeeld veel mensen de lesse gaan afvaren.
Op een stoptreinlijntje een 13 inzetten zou onnozel zijn, een MS96 25kV zou misschien mogelijk moeten zijn, en dat zal waarschijnlijk binnen een paar jaar zo zijn als er nieuw materiaal komt en de MS96 kunnen verschoven worden
.
Ik geef de MW41 als dagelijkse pendelaar 7/10
- 2 voor afwerking (vloer die onstevig aanvoelt, rammelende onderdelen, 1e klasse)
- 1 voor technische aspecten: al op enkele brand uitgebroken, soms problemen bij herfstweer (ik denk slipprobleempjes), zeer vaak defecte toiletten.
Pluspunten: comfortabele tweede klasse, snel optrekken, snel afremmen, plaats voor fietsen, comfortabele stuurposten, airco, snelsluitende en openende deuren, snel koppelen, bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem), zeer ruime toiletten (die dus helaas veel te veel defect zijn).

Ik geef de MW41 als dagelijkse pendelaar 7/10
- 2 voor afwerking (vloer die onstevig aanvoelt, rammelende onderdelen, 1e klasse)
- 1 voor technische aspecten: al op enkele brand uitgebroken, soms problemen bij herfstweer (ik denk slipprobleempjes), zeer vaak defecte toiletten.
Pluspunten: comfortabele tweede klasse, snel optrekken, snel afremmen, plaats voor fietsen, comfortabele stuurposten, airco, snelsluitende en openende deuren, snel koppelen, bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem), zeer ruime toiletten (die dus helaas veel te veel defect zijn).
Ik geef die maar een 5. Als pendelaar valt het mee (tenzij je eerste klas rijd
), vaak veel meer comfort dan andere stellen/rijtuigen, vooral aparte stoelen ipv banken als in klassiekjes en M4. Voor de rest: hetgeen Wover al zei (vloer zakt soms onrustwekkend veel door, veel te smalle doorgangen aan de deuren aan de stuurposten, rammel-rammel gans de tijd door, als hij stilstaat nog erger, verlichting die volgens veel mensen veel te sterk is, naar wat ik hoorde durft het ook al eens binnenregenen in de SP, en tja... er zijn er al 5 in brand gevlogen). Achteraf gezien is een 5 zelfs iets te veel voor dit stel.
Dat rammelen is evenwel misschien logisch daar het om een MW gaat, zou je eigenlijk moeten kunnen vergelijken met 44/45, maar heb er zelf nooit in gezeten.

Dat rammelen is evenwel misschien logisch daar het om een MW gaat, zou je eigenlijk moeten kunnen vergelijken met 44/45, maar heb er zelf nooit in gezeten.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 06 sep 2007, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
die toiletten kan je zelf afsluiten.
gewoon de klep van de deur dichtdraaien en de deur dichtschuiven.
dat machien kan nie weten of je in of buiten de wc staat.
(heb het zelf 1 keer per ongeluk meegemaakt en nog eens op een ander stel geprobeert en het is zo bij al die 41's)
ze zouden er iets aan moeten doen
gewoon de klep van de deur dichtdraaien en de deur dichtschuiven.
dat machien kan nie weten of je in of buiten de wc staat.
(heb het zelf 1 keer per ongeluk meegemaakt en nog eens op een ander stel geprobeert en het is zo bij al die 41's)
ze zouden er iets aan moeten doen


laat die 12'en maar de m4-dienst doen daar in dardennen!Shrek schreef:misschien een 12 met M4 als er nieuw materieel is voor de goederntreinen naar frankrijk
maak de 18 terug rijvaardig en laat die de cargo trekken tussen frankrijk en belgie! tenminste eens iets tofs op de foto


maar dit zal maar een droom blijven

Hallo,
Die 18 voor Cargo zou leuk zijn, maar ook dat is technisch gezien niet haalbaar (de weerstanden!).
Groeten,
Joris De Mol
De reeks 12 zag indertijd veel af met zijn M4'en!!! Dus dat is niet meer te doen, denk ik...5307 schreef:laat die 12'en maar de m4-dienst doen daar in dardennen!Shrek schreef:misschien een 12 met M4 als er nieuw materieel is voor de goederntreinen naar frankrijk
maak de 18 terug rijvaardig en laat die de cargo trekken tussen frankrijk en belgie! tenminste eens iets tofs op de foto![]()
![]()
maar dit zal maar een droom blijven
Die 18 voor Cargo zou leuk zijn, maar ook dat is technisch gezien niet haalbaar (de weerstanden!).
Groeten,
Joris De Mol
zo kan je het zacht stellenShrek schreef:zijn de meeste 18nen ondertussen al niet in de treinenhemel terechtgekomen?
een oude reeks 18 was niet geschikt voor goederentreinen aangezien die te lang in de aanzetweerstanden bleef zitten. te veel gevaar op overhitting en dus niet echt gezond voor dergelijke loc