Pendelaarsleed in Heide
Re: Pendelaarsleed in Heide
We zullen het anders uitleggen. Om vanaf volgende week tijdens de spits een trein te Essen in reserve te hebben schaffen we de eerste drie heen en terugritten tussen Antwerpen en Turnhout af. Want dat is wat hij eigenlijk wil. Ik kan het anders niet uitgelegd krijgen aan hem hoe je voor een drietal uur in de spits in Essen momenteel een trein in reserve gaan zetten.
Mijn opmerking was vooral bedoeld in de zin van "of je die M6 nu graag hebt of niet, je ze mooi of lelijk vindt maakt weinig uit extra M6 rijtuigen zullen er nog een tijdje zijn. Was dus niet persoonlijk bedoeld maar eerder algemeen. Ongeacht ieders mening hier zullen we nog meer M6 te zien krijgen. Als je 92 deelt door 8 (gemiddelde lengte van een M6 trein) dan weet je dat ze nog ruim 11 treinen kunnen samenstellen en die kunnen per dag behoorlijk wat ritten verzekeren.Adler schreef: Niettegenstaande mijn mening niet ter zake doet volgens u, zal ik die toch geven omdat dit hier een forum is. Ik dacht dat in een forum iedereen zijn mening mocht zeggen.
.
Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd of geschreven heb.Steven schreef:We zullen het anders uitleggen. Om vanaf volgende week tijdens de spits een trein te Essen in reserve te hebben schaffen we de eerste drie heen en terugritten tussen Antwerpen en Turnhout af. Want dat is wat hij eigenlijk wil. Ik kan het anders niet uitgelegd krijgen aan hem hoe je voor een drietal uur in de spits in Essen momenteel een trein in reserve gaan zetten.

Ik zeg dat er vroeger een treinstel in Essen in reserve stond, maar nergens beweer ik dat dit tijdens de spitsuren was en zou "moeten" zijn.
Mij ging het VOORAL om het probleem van die maandagmorgen.
Tijdens grote werken kan men de eerste vertrekkende treinen wel in Essen stationeren.
Dan hadden er geen 3 treinen afgeschaft moeten worden.
OMDAT HET NIET DE EERSTE KEER IS DAT WERKEN OP EEN ZONDAGNACHT NAAR MAANDAG UITLOPEN!!!
Waarom leert men niet van fouten uit het verleden.
Door daar een trein reserve te zetten komt die van ergens anders. dat materieel moet gewoon van ergens komen en dus zullen er altijd om jouw in te voegen andere treinen geschrapt worden. De grafieken van het materieel laten tijdens de week geen haar speling toe in de diensten. Voor de meeste types zit alles op het uiterste, dus net voor of na de spits maakt weinig verschil aangezien je dan al naar de spits toe moet werken en je materieel niet zomaar effe in de uithoek van het land kan laten staan. Ik heb het cru voorgesteld om dat het toch een beetje zou doordringen maar zelfs dat lukt niet. Of dat nu een maandag of woensdagochtend is maakt weinig uit, die grafieken voor het rollend materieel zijn dan toch hetzelfde.
Als de werken uitlopen heeft het trouwens ook weinig zin daar een trein te hebben. Werken lopen uit = lijn niet vrijgegeven.
Als de werken uitlopen heeft het trouwens ook weinig zin daar een trein te hebben. Werken lopen uit = lijn niet vrijgegeven.
Aangezien Essen een 'vertrekstation' is wil dat zeggen dat daar zeker de eerste treinen hun vertrek hebben. Een normaal mens zou dan ook redeneren dat men de stellen daar zet om als trein te vertrekken.Steven schreef:Door daar een trein reserve te zetten komt die van ergens anders. dat materieel moet gewoon van ergens komen en dus zullen er altijd om jouw in te voegen andere treinen geschrapt worden. De grafieken van het materieel laten tijdens de week geen haar speling toe in de diensten. Voor de meeste types zit alles op het uiterste, dus net voor of na de spits maakt weinig verschil aangezien je dan al naar de spits toe moet werken en je materieel niet zomaar effe in de uithoek van het land kan laten staan. Ik heb het cru voorgesteld om dat het toch een beetje zou doordringen maar zelfs dat lukt niet. Of dat nu een maandag of woensdagochtend is maakt weinig uit, die grafieken voor het rollend materieel zijn dan toch hetzelfde.
Niet dus, men laat liever de laatste aankomst treinen "leeg" terug naar Antwerpen rijden om 's morgens "leeg" terug naar hun vertrekstation (in dit geval Essen) te rijden.
En ja hoor, af en toe als een trein afgeschaft is komt er een leeg stel naar Essen om die op te vangen.
Daar sta je dan, met dat er geen speling is, en dat alles tot het uiterste in gebruik is.
En wat die werken betreft die uitlopen.
Allez Steven je zou toch beter moeten weten.
Werken worden maar zeer zelden op beide sporen uitgevoerd.
Meestal is er slechts één spoor buiten dienst.
In het geval daar in Essen is het juist de oorzaak dat de stellen niet vanuit Antwerpen naar Essen konden rijden omdat het spoorverkeer op enkel spoor het gewoon niet toeliet om ze naar daar te krijgen.
Allez Steven je zou toch beter moeten weten.
Werken worden maar zeer zelden op beide sporen uitgevoerd.
Meestal is er slechts één spoor buiten dienst.
In het geval daar in Essen is het juist de oorzaak dat de stellen niet vanuit Antwerpen naar Essen konden rijden omdat het spoorverkeer op enkel spoor het gewoon niet toeliet om ze naar daar te krijgen.
verkeer op enkel spoor doet geen treinen volledig afschaffen hoor
enkel vertragen indien de kruisingen er niet op voorzien zijn.

daar staan ze misschien veiliger in de bundel te schijnpoort of centraal tegen graffitispuitersodul schreef:Aangezien Essen een 'vertrekstation' is wil dat zeggen dat daar zeker de eerste treinen hun vertrek hebben. Een normaal mens zou dan ook redeneren dat men de stellen daar zet om als trein te vertrekken.Steven schreef:Door daar een trein reserve te zetten komt die van ergens anders. dat materieel moet gewoon van ergens komen en dus zullen er altijd om jouw in te voegen andere treinen geschrapt worden. De grafieken van het materieel laten tijdens de week geen haar speling toe in de diensten. Voor de meeste types zit alles op het uiterste, dus net voor of na de spits maakt weinig verschil aangezien je dan al naar de spits toe moet werken en je materieel niet zomaar effe in de uithoek van het land kan laten staan. Ik heb het cru voorgesteld om dat het toch een beetje zou doordringen maar zelfs dat lukt niet. Of dat nu een maandag of woensdagochtend is maakt weinig uit, die grafieken voor het rollend materieel zijn dan toch hetzelfde.
Niet dus, men laat liever de laatste aankomst treinen "leeg" terug naar Antwerpen rijden om 's morgens "leeg" terug naar hun vertrekstation (in dit geval Essen) te rijden.
En ja hoor, af en toe als een trein afgeschaft is komt er een leeg stel naar Essen om die op te vangen.
Daar sta je dan, met dat er geen speling is, en dat alles tot het uiterste in gebruik is.

Ik denk ook niet dat essen een depot is voor bestuurders? steven zal hier wel op kunnen antwoorden mss maar ik dacht toch dat deze reeks van antwerpen centraal is. Alleen TBG kunnen in essen starten met hun dienst alsook in antwerpen centraal

Dat is nu nog het strafste van al.Steven schreef:verkeer op enkel spoor doet geen treinen volledig afschaffen hoorenkel vertragen indien de kruisingen er niet op voorzien zijn.
En waarom heeft men dan de weekenddienst teruggebracht naar een 2-uur dienst tijdens de werken op L12 ?
Of beschouw je dat dan niet als afschaffingen misschien maar als een verbetering van het treinaanbod ?
Het is te zien over welke afstand die werken gebeuren. Maar als het verkeer over enkel spoor over korte afstand is lukt dit wel, kijk naar Turnhout Tielen. Maar als je natuurlijk gaat werken in de buurt waar anders uw treinen van enkel naar dubbelspoor gaan verander je de mogelijkheden. Ik weet niet tussen welke twee punten de werken juist doorgaan. Op de lijn 12 zit meer als twee treinen. Dat door de werken er problemen zijn op maandagochtend ok, maar ze kunnen volgens mij toch niet uitgelegd krijgen dat alle treinen rechtstreeks door die werken zijn afgeschaft, heb ik hier ook nergens gelezen trouwens.
Steven, waar zijn we hier nu eigenlijk nog over bezig ?
Er zijn hier al tientallen bericht geweest over het invoeren van de 2-uur dienst voor de L-trein Antwerpen-Roosendaal tijdens alle weekends van 2009 en waarschijnlijk ook nog een groot stuk van 2010.
De enige reden hiervoor zijn de werken op de lijn 12.
Voor mij komt dit neer op het afschaffen van de helft van de L-treinen in het weekend.
Ook al worden ze dan niet als afgeschafte treinen opgenomen in de statistieken van Infrabel maar als een aanpassing van de treindienst, het gevolg voor de reiziger is hetzelfde: geen trein op de uren waar vroeger wel een trein reed.
Het is maar zoals je het wilt noemen, een landing op een vliegdekschip noemt men ook een gecontroleerde crash.
Ik noem die "aanpassing van de treindienst" omwille van de werken afgeschafte treinen.
Er zijn hier al tientallen bericht geweest over het invoeren van de 2-uur dienst voor de L-trein Antwerpen-Roosendaal tijdens alle weekends van 2009 en waarschijnlijk ook nog een groot stuk van 2010.
De enige reden hiervoor zijn de werken op de lijn 12.
Voor mij komt dit neer op het afschaffen van de helft van de L-treinen in het weekend.
Ook al worden ze dan niet als afgeschafte treinen opgenomen in de statistieken van Infrabel maar als een aanpassing van de treindienst, het gevolg voor de reiziger is hetzelfde: geen trein op de uren waar vroeger wel een trein reed.
Het is maar zoals je het wilt noemen, een landing op een vliegdekschip noemt men ook een gecontroleerde crash.
Ik noem die "aanpassing van de treindienst" omwille van de werken afgeschafte treinen.
Ieder maakt er zijn versie van, er zijn zovele lijnen waar er geen werken zijn in het weekend en waar er jaren lang maar om de twee uur een trein was, lijnen naar Brussel notabene. Lijn 60 nog steeds en lijn 36 tot vorig jaar om de twee uur een stoptrein in het weekend. Dit in een regio die dichter bevolkt is dan de kempen. Die tijdelijke afschaffing door werken is voorzien en tijdelijk zoals ze is. Mijn vraag zo eenvoudig als ze groot was, waar en hoe hebben die werken plaats. Als de wisselverbinding in Ekeren niet volop kan benut worden zit je zo al krapper in mogelijkheden.
De werken verplaatsen zich tussen kalmthout en kapellen, elk weekend een beetje verder.
Het grote probleem bij deze werken is dat men een spoor buiten dienst moet hebben,
en bovendien zo weinig mogelijk verkeer over het tweede spoor, daar dit de werken vertraagd.
Kranen en andere toestellen komen namelijk geregeld in het andere spoor,
op het ogenblik dat er een trein binnen de zone van de werken komt, worden de werken nagenoeg volledig stil gelegd.
Het grote probleem bij deze werken is dat men een spoor buiten dienst moet hebben,
en bovendien zo weinig mogelijk verkeer over het tweede spoor, daar dit de werken vertraagd.
op het ogenblik dat er een trein binnen de zone van de werken komt, worden de werken nagenoeg volledig stil gelegd.
Zo zal het wel ongeveer in elkaar zitten.Nils schreef:De werken verplaatsen zich tussen kalmthout en kapellen, elk weekend een beetje verder.
@ Robin Essen heeft wel degelijk een TB en TBG depot.
Ik doe de hele tijd niet anders.Steven schreef:. Dat door de werken er problemen zijn op maandagochtend ok, maar ze kunnen volgens mij toch niet uitgelegd krijgen dat alle treinen rechtstreeks door die werken zijn afgeschaft, heb ik hier ook nergens gelezen trouwens.
De afgeschafte treinen zijn treinen die van Antwerpen naar Essen "moesten" rijden om de daar te kunnen vetrekken.
Zeker de P-trein van 07.03.
Dat stel kon niet naar Essen omdat er slechts één baanvak ter beschikking was.
Je moet weten dat lijn 12 een zeer hoge trafiek heeft.
Thalys, Benelux, IC, L, P en dan nog eens alle goederenverkeer naar Nederland.
Als je dat moet regelen op één spoor, ipv twee, dan weet het kleinste kind dat er treinen tussen uit zullen vallen.