Re: Dienstregeling 2012
Geplaatst: 04 nov 2011, 11:35
Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Voor de werken op L50A. Lijnstudie voor dat traject, is dat zo belangrijk (aangezien geen stops).Steven schreef:Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Het is ingewikkelder dan ik dacht.Steven schreef:Je mag NIET over een lijn rijden zonder deze te kennen. Je moet niet enkel de perrons weten liggen, je moet ook weten waar de wisselstraten zijn, waar de korte secties zijn (tussen de seinen) de hellingsgraad kennen van de lijn, in het station van Jette kunnen ze u miszenden bijvoorbeeld. Als je dit allemaal niet weet wat ga je dan op die lijn doen? Niets dan problemen hebben.
Mooie (tijdelijke) oplossing!Steven schreef:Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Wat is overigens nodig om lijnkennis aktueel te houden? Moet je als machinist effectief minstens om de zoveel tijd een trein over de lijn besturen, of is meerijden met een machinist ook goed?Steven schreef:Je mag NIET over een lijn rijden zonder deze te kennen. Je moet niet enkel de perrons weten liggen, je moet ook weten waar de wisselstraten zijn, waar de korte secties zijn (tussen de seinen) de hellingsgraad kennen van de lijn, in het station van Jette kunnen ze u miszenden bijvoorbeeld. Als je dit allemaal niet weet wat ga je dan op die lijn doen? Niets dan problemen hebben.
Waarschijnlijk om kruisingen te vermijden, aangezien vanaf spoor 6 de trein helemaal naar L25 moet wat de andere kant is.ferry schreef:Hoi
Waarom IR naar Geraarsbergen/Kortrijk niet verplaatsen van spoor 21 naar het (door L trein) verlaten spoor 6?
f
Moet hij dus minstens elke zes maand een trein over een lijn besturen, of telt gewoon mee rijden met een collega en over de schouder meekijken ook? (Zo wordt het immers vaak in Zwitserland gedaan).Steven schreef:Nadat een bestuurder gedurende zes maand niet meer over een lijn is geweest mag hij NEEN plaatsen achter een lijn die hij voordien kende. Dan krijgt men 30 dagen om die bestuurder terug een rit over die lijn te laten doen. Kan dit niet dan moet men terug lijnstudie geven.
Dat is ook geldig ja, maar de kans is vrij klein dat je maar om de zes maand (in normale omstandigheden) over een lijn zou rijden.K V B schreef:Moet hij dus minstens elke zes maand een trein over een lijn besturen, of telt gewoon mee rijden met een collega en over de schouder meekijken ook? (Zo wordt het immers vaak in Zwitserland gedaan).Steven schreef:Nadat een bestuurder gedurende zes maand niet meer over een lijn is geweest mag hij NEEN plaatsen achter een lijn die hij voordien kende. Dan krijgt men 30 dagen om die bestuurder terug een rit over die lijn te laten doen. Kan dit niet dan moet men terug lijnstudie geven.