U moet me goed lezen! De EU stelt een vraag om iets te onderzoeken betreffende het reizigersverkeer binnen Europa voor de toekomst betreffende het rollend materieel. In feite zeggen ze "we zouden graag hebben dat...we daar naartoe gaan ..nieuw concept bv..Net zoals bv rond de automatische koppelingen voor goederentreinen met data uitwisseling via de koppeling van de trein of wagon...U zal begrijpen dat Eurostar daar geen dossier zal voor indienen.dovaere schreef: ↑15 jul 2024, 17:43Omdat de EU niet zomaar geld kan geven aan één vervoerder (Deutsche Bahn, die het Fernverkehr gewoon in open access rijdt) zonder (mogelijke) concurrenten juist dezelfde voorwaarden te bieden. Het is op vraag en ten voordele van DB en niet van concurrent Flixtrain bijvoorbeeld.
Ik heb nergens gelezen dat dit op vraag is van Europa of de UIC.
Via lobbyers van de UIC/DB binnen de EU, stelt de UIC de vraag tot onderzoek voor aan zijn leden en gaat de geinteresseerden begeleiden in het bekomen van eventuele subsidie om die studie uit te voeren. Binnen de UIC kan een werkgroep gevormd worden van operatoren en constructeurs om daarover na te denken en voorstellen indienen.Ten andere FLIXTRAIN is geen lid van de UIC.
FLIXTRAIN kan daar ook aan meedoen mits geinformeerd te zijn geworden via hun lobbyist binnen de EU en een goed plan in te dienen tot het bekomen van een subsidie enveloppe rond die vraag!
Dat zal DB of iemand anders nooit zeggen dat Europa dat gaat vragen in een pers communiqué. Het gaat dan over DB of een andere operator niet over de eventuele geldschieter. De boer zal toch ook niet zeggen dat van de 1000 euro die hij verdient er 500 van Europa komen via een dossier ingediend met zijn zijn syndicaat .