Re: M4 en klassiekjes
Geplaatst: 30 mar 2009, 20:21
De laatste tijd zie ik in station Kortrijk de IC naar Brussel vaak als rood klassiekje. Vind dat wat vreemd, worden klassiekjes tegenwoordig nog ingezet als IC?
Sjofel is het correcte woord voor die laatste.Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Misschien wel ooit, maar dan al heel lang geleden. Het is al een paar jaar 1 of 2 stellen MS96 en daarvoor was het een getrokken trein met enkele rijtuigen (ik geloof 3 of 4) I11 en een bagagerijtuig. Deze trein is overigens ook wel bekend als de "hoteltrein" bij sommige Britse treinspottersBartjedj schreef:Rijdt er ook nog steeds een stam Klassiekjes de laatste IC-A ri. Welkenraedt? Is ooit nog geweest, dacht ik.
Hmm heel absurd eigenlijk, die zetels waren echt zeer goed en waren ook niet versleten bij mijn weten. Ik krijg zo de indruk dat men dit doet om werk te maken wanneer er geen (nodig) is.Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Vermoedelijk omdat de paarse zetels wel bijzonder slijtgevoelig zijn. Na enkele jaren zijn de kleuren zo verschoten dat de zetels er ouder uitzien dan de niet-gemoderniseerde stellen. Hopelijk wordt alleen de stof vervangen en niet de zetel zelf, want anders is dit de zoveelste achteruitgang van de eerste klasse.poyaud schreef:Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
zullen de paarse (eerste klas) zetels vervangen worden door een ander type. Reden is mij onbekend.
Staan op dit moment binnen ;
612
615
627
663
Die klassiekskes vertrekken in de namidag omstreeks 15u.40 vanuit Gent St. Pieters als P-Trein naar Kortrijk met een TB van Kortrijk. Deze rijdt dan verder als P-Trein naar Poperinge, maar met een andere TB van Kortrijk. Vervolgens rijdt hij idd via Brussel naar St. Niklaas & terug via Brussel tot Kortrijk.treinbruno schreef:die van 20u15 vertrek in lokeren > sint niklaas is vaak met klassiekjes...
zal dan wel die van 17u31 in poperinge zijn...
een paar jaar geleden reed er zelfs soms M4 op de ICL