Pagina 9 van 10

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 09 dec 2008, 20:27
door HLE 2302
Dietrich schreef:Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig. ;)
bij de moterwagens inderdaat

bij de klasieke zijn er 2

greetz 2302

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 13 dec 2008, 11:48
door melle
Er wordt ook bestudeert dat deze binnenkort een max. van 140kmph kunnen halen, das perfect mogelijk met enkele kleine aanpassingen

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 24 dec 2008, 13:45
door Hogersluys
Daar de MW41 meestal al stoptrein rijdt, lijkt me dit een nutteloze investering. Tussen 2 stations is het nu al moeilijk de maximumsnelheid te halen.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 09:33
door Bibke
Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 14:31
door Shrek
Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 17:18
door pietje
Shrek schreef: in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mij

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 18:32
door Shrek
pietje schreef: Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mij
Dan komen er playmobils vrij van Antwerpen-Neerpelt die je eraan kan hangen he :)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 19:29
door Bibke
Shrek schreef:
Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 26 dec 2008, 22:29
door elriverslide
Shrek schreef:
Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Om nuttig te zijn voor de ijzeren rijn, moet men het draadje dan wel doortrekken tot in Weert, en de afstand Neerpelt - Weert is ook niet te onderschatten.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 27 dec 2008, 10:00
door pietje
Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 27 dec 2008, 15:31
door Bibke
pietje schreef:
Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.
Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 27 dec 2008, 19:53
door pietje
Bibke schreef: Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.
Klopt, dat was vooral in de tijd van de steenkoolmijnen en de militaire transporten, op dit moment is die lijn bijna verlaten voor goederen.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 28 dec 2008, 14:50
door Treinenman
Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 28 dec 2008, 14:57
door Steven
Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
het is niet voorzien om alle spoorlijnen onder draad te steken op dit moment.

Re: mw 41 op lijn 166-165

Geplaatst: 28 dec 2008, 18:19
door Shrek
Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
op sommige plaatsen (tussen athus en dinant meer bepaald) blijven ze voorlopig gewoon rijden onder de bovenleiding. er zijn immers zo al te weinig treinen in belgiƫ, reeks 41 verkopen is momenteel dus niet aan de orde :wink: