Pagina 9 van 10

Geplaatst: 12 mar 2007, 21:53
door Shrek
carlos schreef: kan zo'n HLE stuurpost ook met een 25.5 gebruikt worden?
ik weet wat je denkt maar nee we gaan geen 25.5 met M2's op de IC-B zetten :P

Geplaatst: 13 mar 2007, 12:51
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:
carlos schreef: kan zo'n HLE stuurpost ook met een 25.5 gebruikt worden?
ik weet wat je denkt maar nee we gaan geen 25.5 met M2's op de IC-B zetten :P
Afbeelding Er hangen geen TD kabels meer op de kop (of het moeten kleine kabels zijn), dus ik denk van niet.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 13 mar 2007, 12:56
door Steven
de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
als ik mij niet vergis was dit een grote dikke ronde stekker zoals de stekker tussen de klassieke stellen en zou deze ergens onderaan de loc moeten te vinden zijn in de buurt van de remslangen dacht ik

Geplaatst: 13 mar 2007, 13:02
door carlos
Joris schreef:Hallo,
Shrek schreef:
carlos schreef: kan zo'n HLE stuurpost ook met een 25.5 gebruikt worden?
ik weet wat je denkt maar nee we gaan geen 25.5 met M2's op de IC-B zetten :P
Afbeelding Er hangen geen TD kabels meer op de kop (of het moeten kleine kabels zijn), dus ik denk van niet.
Groeten,
Joris De Mol
toch wel (net onder linker lamp)

Geplaatst: 13 mar 2007, 13:04
door Steven
net naast de verwarmingskabel

Geplaatst: 13 mar 2007, 13:05
door Stijn D.C.
In ons geval de rechter :wink:

Geplaatst: 13 mar 2007, 13:08
door Shrek
Steven schreef:de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
bestaan er dan nog rijtuigen waar deze op past?

Geplaatst: 13 mar 2007, 13:14
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef:de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
bestaan er dan nog rijtuigen waar deze op past?
de M2 :-)

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:26
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:
Steven schreef:de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
bestaan er dan nog rijtuigen waar deze op past?
Er staat normaal gezien nog 1 (of zijn het er nog 3?) stuurstand M2 HLE in Aalst.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:27
door Joris
Hallo,
Steven schreef:de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
als ik mij niet vergis was dit een grote dikke ronde stekker zoals de stekker tussen de klassieke stellen en zou deze ergens onderaan de loc moeten te vinden zijn in de buurt van de remslangen dacht ik
Enekl de 25 en 25.5 kunnen in TD rijden, de 22 niet dacht ik.Of wel?
Ps: bestaan er eigenlijk nog Benelux stuurstanden voor de 25.5, of heeft er daar geen enkele een museum bereikt?
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:59
door Steven
ik dacht niet dat er van vorige benelux nog rijvaardige stuurrijtuigen bestonden

Geplaatst: 13 mar 2007, 22:09
door Joris
Hallo,
En niet rijvaardige (stuur)rijtuigen zijn er waarschijnlijk ook niet?
Das jammer...
Ik weet enkel dat er ergens in NL, bij de VSM, een stuurrijtuig staat dat lijkt op een Benelux rijtuig, maar een oude meetwagen is...
(Niet dat ik hier nu met het 'lumineuze' aheum plan zou afkomen om die weer in te zetten, het was gewoon uit nieuwsgierigheid)(Ik denk niet dat men nu tevreden zou zijn met afgedankt materiaal uit de jaren 80...).
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 13 mar 2007, 23:04
door maarten
Joris schreef:Hallo,
En niet rijvaardige (stuur)rijtuigen zijn er waarschijnlijk ook niet?
Das jammer...
Ik weet enkel dat er ergens in NL, bij de VSM, een stuurrijtuig staat dat lijkt op een Benelux rijtuig, maar een oude meetwagen is...
(Niet dat ik hier nu met het 'lumineuze' aheum plan zou afkomen om die weer in te zetten, het was gewoon uit nieuwsgierigheid)(Ik denk niet dat men nu tevreden zou zijn met afgedankt materiaal uit de jaren 80...).
Groeten,
Joris De Mol
Daar staat inderdaad een meetrijtuig, en dat meetrijtuig is een voormalig benelux stuurstandrijtuig.

Geplaatst: 15 mar 2007, 11:19
door e49memling
Joris schreef: Enekl de 25 en 25.5 kunnen in TD rijden, de 22 niet dacht ik.Of wel?
Ps: bestaan er eigenlijk nog Benelux stuurstanden voor de 25.5, of heeft er daar geen enkele een museum bereikt?
Groeten,
Joris De Mol
Juist, enkel 25.5 (oude Benelux) en 25 (met M2) in TD, de oude Beneluxstuurrijtuigen zijn allen (voor zover ik weet) gesloopt, het waren ook lelijke ondingen.

Geplaatst: 15 mar 2007, 15:09
door carlos
e49memling schreef:
Joris schreef: Enekl de 25 en 25.5 kunnen in TD rijden, de 22 niet dacht ik.Of wel?
Ps: bestaan er eigenlijk nog Benelux stuurstanden voor de 25.5, of heeft er daar geen enkele een museum bereikt?
Groeten,
Joris De Mol
Juist, enkel 25.5 (oude Benelux) en 25 (met M2) in TD, de oude Beneluxstuurrijtuigen zijn allen (voor zover ik weet) gesloopt, het waren ook lelijke ondingen.
van het oude benelux materieel bestaan nog 8 locs 25.5, 1 motorstel (Leuven), en 1 tot meetrijtuig herbouwde stuurpostrijtuig (NS).

Waarschijnlijk bestaan er in Yugoslavie nog I4 rijtuigen (ex NMBS I4-a & I4-AB), de NS rijtuigen plan W 2de klasse ( fotos: http://www.martijnhaman.nl/planw.htm) zijn gesloopt evenals de stuurspostrijtuigen plan D (fotos: http://www.martijnhaman.nl/benelux.htm) en de overige motorstellen

als ik de fotos zo bezie, dan heb ik de indruk dat de oude benelux stuurstanden, model gestaan hebben voor de NS 'koploper' (ICM) motorstellen. (foto: http://www.railfaneurope.net/pix/nl/ele ... NS0355.jpg)