M2 rijtuigen weg uit Oostende
M2 rijtuigen weg uit Oostende
Ik zat vanmorgend op den ICG van 09:22 in Gent Dampoort naar Oostende.
Tussen Brugge en Oostende zag ik een trein passeren, en welke was het, ja de lange trein met M2 die heel waarschijnlijk naar de sloper in Gent Zeehaven reden.
Weet iemand wat meer informatie over deze trein??
Tussen Brugge en Oostende zag ik een trein passeren, en welke was het, ja de lange trein met M2 die heel waarschijnlijk naar de sloper in Gent Zeehaven reden.
Weet iemand wat meer informatie over deze trein??
De M2-rijtuigen in Mons zijn net zoals deze in Luttre destijds bestemd voor afbraak, veel soeps zit d' er trouwens niet meer tussen. En van de 30 M2 die nog in Châtelet staan werden er 7 geselecteerd om bewaard te blijven! Met de M2 BDR 49.911 in 't groen komt dat op een stam van 8. De overige M2 zullen naderhand ook weer een groen kleedje aantrekken. Er is momenteel onderzoek waar ze onder dak zullen worden geplaatst, en dat hangt af van waar ze zullen worden onderhouden. Trouwens, eentje van de 7 was inderdaad mee op de TSP-rit naar Terneuzen en wees gerust...geen enkele deed mee aan de brandoefening in Halle!
Verdorie, ik dacht dat ik hier met de primeur ging weglopen!
Ik heb deze trein met M2-rijtuigen omstreeks 10.10u zien passeren in Brugge tijdens de speeltijd!
Het was inderdaad een zeer lange sleep, ik schat zo'n 14 tot 16 rijtuigen!
Op kop hing er een 23, maar ik heb wel niet gezien welk nummer het was!
In de samenstelling zaten er ook een aantal M2-stuurstandrijtuigen!
De rijtuigen moeten nog in goede (rijvaardige) staat zijn, want de trein reed doorheen het station van Brugge toch wel met een snelheid van 90 à 100 km/u!
Ze maakten alleszins minder lawaai dan M4-rijtuigen aan dezelfde snelheid! 

Ik heb deze trein met M2-rijtuigen omstreeks 10.10u zien passeren in Brugge tijdens de speeltijd!

Het was inderdaad een zeer lange sleep, ik schat zo'n 14 tot 16 rijtuigen!
Op kop hing er een 23, maar ik heb wel niet gezien welk nummer het was!
In de samenstelling zaten er ook een aantal M2-stuurstandrijtuigen!

De rijtuigen moeten nog in goede (rijvaardige) staat zijn, want de trein reed doorheen het station van Brugge toch wel met een snelheid van 90 à 100 km/u!

Laatst gewijzigd door Trainspotterke op 03 feb 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.