Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Bericht door Steven »

tja patrick om da te veranderen ga je die ing. hun gedachte moeten bewerken, op de klassiekjes na hebben alle treinen luchtverversing langs de ramen bij ons, denk da ze het vooral willen doen omdat zo de vensters voorzien zijn van een luchtstroom waardoor deze minder snel zullen aandampen bij vochtig weer
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:tja patrick om da te veranderen ga je die ing. hun gedachte moeten bewerken, op de klassiekjes na hebben alle treinen luchtverversing langs de ramen bij ons, denk da ze het vooral willen doen omdat zo de vensters voorzien zijn van een luchtstroom waardoor deze minder snel zullen aandampen bij vochtig weer
Bij vochtig weer sijpelt het water soms binnen langs de vensters, dus die mogen ook een beurt krijgen :D En nu we toch bezig zijn: gesloten toiletten a.u.b. (met opvangtanks).
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik heb eens AM96-style uitgetest. klikkie.
Shrek

Bericht door Shrek »

ook niet slecht :P maar ik vind de huidige livrei de mooiste :D
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ook niet slecht :P maar ik vind de huidige livrei de mooiste :D
idd ni slecht al zou ik de zwarte band stoppen net achter de laatste venster en terug beginnen en volgende venster van het tweede rijtuig, zodat uw B logo niet op de donkere kant van het rijtuig moet staan, of je moet het plaatsen zoals bij ms 96
Wover

Bericht door Wover »

SIMPY.be schreef:Ik heb eens AM96-style uitgetest. klikkie.
Is dat enkel met kleuren en niet de ramen bv aangepast, want zo vind ik ze echt wel chic :p
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik heb er gesloten ramen van gemaakt hé... airco in de stelletjes mag :)
Vond dat wel leuk het b-logo in het zwart :)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Simpy,

Ik vind je bewerkingen supermooi;Je hebt dat supergoed gedaan :!: :!:
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Patrick

Bericht door Patrick »

Je kunt gie toch wel goe tékneun wè :D
carlos

Bericht door carlos »

ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
vroeger (2-ledig) max accelleratie 75 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u) nu (3-ledig) 54 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u).
Shrek

Bericht door Shrek »

carlos schreef:ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
vroeger (2-ledig) max accelleratie 75 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u) nu (3-ledig) 54 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u).
ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt, maar ze zullen nu door sleet al niet meer zo snel optrekken als in 1992 toen de middenbakken er pas tussenhingen. Als ze de motoren reviseren zijn ze weer even goed als ze oorspronkelijk waren :P (maar niet beter vrees ik)
carlos

Bericht door carlos »

Shrek schreef:
carlos schreef:ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt, maar ze zullen nu door sleet al niet meer zo snel optrekken als in 1992 toen de middenbakken er pas tussenhingen. Als ze de motoren reviseren zijn ze weer even goed als ze oorspronkelijk waren :P (maar niet beter vrees ik)
http://www.belrail.be/F/fiches/emu/inde ... page=fiche

blijkbaar werd er het vermogen van het stel niet noemenswaardig verhoogd.

ik herinner nog de 1ste maal dat ik in een break zat (in 1985) van Marloi naar Brussel, en dit was een zeer positieve ervaring, enorme acceleraties.
toen ik zo'n 10 jaar later (1994) voor de 2de maal in een break terecht kwam had ik echt niet dat whow gevoel, was reeds een 3-ledig stel.
Laatst gewijzigd door carlos op 01 mar 2007, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

de motoren zijn perfect voorzien voor 3 bakken te slepen, in tweeledige uitvoering hadden eigen een 'teveel' aan vermogen voor hun gewicht, een soort reserve om het zo te zeggen, btw shrek, een revisie van een motor alleen volstaat niet, de lagers waarin de assen rollen moet dan ook een revisie krijgen he ;-) ander doe je maar half werk :-)
260689

Bericht door 260689 »

gaan zij daar ook nieuwe bogie's onder zetten?
Plaats reactie