Pagina 10 van 15
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 16 jun 2021, 14:34
door JHS2013
De 3301 rijdt vandaag op L94 heen en weer
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 16 jun 2021, 15:37
door Steve
Op een gegeven moment ook een rondje L60 om de ETCS te testen?!
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 21 jun 2021, 18:58
door Steven
Ondertussen rust hij uit op een veilige plaats. Te Vorst werkplaats HST.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 09 jul 2021, 08:29
door Bart3049
Onze ICNG 3301 rijdt vandaag om 08u30 naar Doornik om dan testritten te doen tussen Doornik en Saint Ghislain van 10 tot 15u.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 17 aug 2021, 14:48
door Papanero
Zopas (14u44) kwam een ICNG voorbij aan Thurn & Taxis (lijn 28), van noord naar zuid (of van Schaarbeek naar Vorst).
Ik heb het nummer niet kunnen zien
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 17 aug 2021, 19:20
door Terminus
Vandaag ook in Muizen gezien!
Mocht iemand weten wanneer hij in die regio nog eens op testrit is, ik ben geïnteresseerd

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 17 aug 2021, 22:58
door dentheo
Of op lijn 12 om het sas voor Roosendaal grondig te testen... blijft toch een omleidingsroute voor de HSL...

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 17 aug 2021, 23:03
door Shrek
dentheo schreef: ↑17 aug 2021, 22:58
Of op lijn 12 om het sas voor Roosendaal grondig te testen... blijft toch een omleidingsroute voor de HSL...
Dat sas is een detail, maar de transitie ETCS-ATB die daar gebouwd wordt zal wel een interessant punt worden voor dit soort trein

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 18 aug 2021, 08:31
door Zwoopaman
Shrek schreef: ↑17 aug 2021, 23:03
dentheo schreef: ↑17 aug 2021, 22:58
Of op lijn 12 om het sas voor Roosendaal grondig te testen... blijft toch een omleidingsroute voor de HSL...
Dat sas is een detail, maar de transitie ETCS-ATB die daar gebouwd wordt zal wel een interessant punt worden voor dit soort trein
Je gaat er nu van TBL1+ naar memor naar ATB. Eind dit jaar zou het ETCS niveau 2 ipv TBL1+ moeten worden. Het sas heeft trouwens in het begin voor veel Traxx locomotieven problemen gegeven. Vaak ging de omschakeling van 1500 naar 3000 volt niet goed.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 18 aug 2021, 10:14
door Papanero
Papanero schreef: ↑17 aug 2021, 14:48
Zopas (14u44) kwam een ICNG voorbij aan Thurn & Taxis (lijn 28), van noord naar zuid (of van Schaarbeek naar Vorst).
Ik heb het nummer niet kunnen zien
Zopas (woensdag 18/8 om 10u05) reed de ICNG terug langs lijn 28 richting noorden
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 19 aug 2021, 14:03
door K V B
Het is jammer dat men voor de Amsterdam-Brussel ICNG stellen niet de vroegere Benelux livrei gebruikt (Bordeaux - Geel) . Ik heb die altijd erg mooi gevonden.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 19 aug 2021, 14:21
door Lynx
Dit is niet de definitieve livery. Ik geloof ergens later dit jaar wordt het werkelijke uiterlijk onthuld, samen met de definitieve plannen voor de verbinding.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 19 aug 2021, 16:09
door LML
Het bordeaux-geel was inderdaad top qua livrei: combinatie van het destijds NMBS-rood en NS-geel. Het NS-geel is er nog steeds, maar het NMBS-rood is nu lichtgrijs geworden (met blauwe band onderaan en rode deuren, de raampartijen al dan niet in het grijs of zwart). Hopelijk komt er opnieuw iets origineels tevoorschijn, rekening houdend met beide maatschappijen...
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 19 aug 2021, 16:24
door Lynx
Zo spannend wordt het nou ook weer niet. De treinen krijgen gewoon het vernieuwde NS Flow ontwerp (zoals de vernieuwde VIRM dubbeldekkers ook krijgen, zie bijvoorbeeld
https://www.sign.nl/signnieuws/nieuw-tr ... io-dumbar/) met wat aanpassingen om ook de NMBS te vertegenwoordigen.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 06 sep 2021, 11:54
door TimJ36
Ik vraag mij af hoe het rijcomfort is in een ICNG. In lagevloerstreinen zoals een Desiro wordt je heen en weer geschud als je boven de wielstellen zit. In een ICNG zitten de wielstellen tussen de rijtuigen in, maakt dat een verschil?