Pagina 10 van 10
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 21:21
door pietje
Shrek schreef:Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
op sommige plaatsen (tussen athus en dinant meer bepaald) blijven ze voorlopig gewoon rijden onder de bovenleiding. er zijn immers zo al te weinig treinen in belgië, reeks 41 verkopen is momenteel dus niet aan de orde

Er zijn trouwens ook veel te weinig stellen voor onder 25kV, zeker al geen die echt geschikt zijn als stoptrein.
MS96 is het enige type treinstel dat onder 25kV kan, maar dat is zeker geen stoptreintje.
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 21:51
door Hans
pietje schreef:Er zijn trouwens ook veel te weinig stellen voor onder 25kV, zeker al geen die echt geschikt zijn als stoptrein. MS96 is het enige type treinstel dat onder 25kV kan, maar dat is zeker geen stoptreintje.
95 van de bestelde desirostellen worden zowel voor 3kV als 25kV dacht ik, dus daar komt in de toekomst dan toch al snel verandering in.
Weet wel niet of ze deze pas bij de laatste 'batch' leveringen komen of ook al bij de eerste leveringen een aantal.
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 21:57
door Steven
bij de eerste schijf zitten de GEN stellen, bij de 2de schijf zitten de tweespanningsstellen dan volgt de rest. Vermoedelijk zullen deze stellen ook gebruikt worden op grensverbindingen (ik dacht dat in de toekomst de cfl heel haar net, dus ook het stukje naar Arlon, onder 25 kv wil hebben)
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 22:17
door Shrek
Steven schreef:bij de eerste schijf zitten de GEN stellen, bij de 2de schijf zitten de tweespanningsstellen dan volgt de rest. Vermoedelijk zullen deze stellen ook gebruikt worden op grensverbindingen (ik dacht dat in de toekomst de cfl heel haar net, dus ook het stukje naar Arlon, onder 25 kv wil hebben)
ik denk wel dat daar eerder met 18nen met M6 gaan rijden

Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 22:47
door Steven
ik heb het over de lokale verbinding aldaar, heden doen ze de stoptrein daar ook met ms96 tussen arlon en luxemburg.
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 23:12
door treinbruno
en zelfs eentje met I6

Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 28 dec 2008, 23:30
door Steven
treinbruno schreef:en zelfs eentje met I6

die is normaal ook al vervangen door ms96
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 14 jan 2009, 22:06
door Joris
Hallo,
Steven schreef:treinbruno schreef:en zelfs eentje met I6

die is normaal ook al vervangen door ms96
Normaalgezien niet...
Volgens ODB is dat zelfs een nieuwigheidje van de nieuwe dienstregeling als ik me niet vergis. 1 Ram 3000+I6 van de IRm zou 's morgens vroeg uit Arlon komen.
Verder is er daar ook nog een P-trein Libramont-Luxemburg met 20+I6 als ik me niet vergis.
Groeten,
Joris De Mol
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 14 jan 2009, 22:53
door overweg13
Joris schreef:
Volgens ODB is dat zelfs een nieuwigheidje van de nieuwe dienstregeling als ik me niet vergis. 1 Ram 3000+I6 van de IRm zou 's morgens vroeg uit Arlon komen.
Verder is er daar ook nog een P-trein Libramont-Luxemburg met 20+I6 als ik me niet vergis.
Groeten,
Joris De Mol
Zie ook hier:

Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 14 jan 2009, 23:04
door elriverslide
Vandaag waren er wat problemen met MW41's
De morgen IR Neerpelt - Antwerpen van 7u34 normaal 3 MW41's vandaag maar 2.
In Mol koppeld deze aan de IR Hasselt - Antwerpen met normaal 2 MW41's, vandaag slechts 1.
Na Mol riep de TBG om: "Wegens problemen met het rollend materieel rijden we vandaag met een kortere samenstelling. Hierdoor zijn er 200 zitplaatsen minder als normaal."
Iemand enig idee wat er aan de hand was?
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 27 mar 2009, 21:39
door Treinenman
In de MW41 moet men, op enkele uitzonderingen na, steeds 'per vier zitten'. Dit is toch ook zo in andere treinen zoals de breaks en klassiekjes?
De MW41 wordt naast de genoemde treinen zoals Neerpelt- Antwerpen-C ook gebruikt voor ICT-treinen van Neerpelt naar Blankenberge.
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 27 mar 2009, 23:08
door Trammist
HLE 2302 schreef:K V B schreef:Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
logische redenering, maar dan hebben ze een extra treinbestuurder en treinbegeleider nodig, extra matrieel enz.
en dat moet natuurlijk allemaal betaalt worden ...
Hadden de HLD's wél genoeg stroom kunnen leveren, dan zou men een tiental M6'en kunnen gebruiken op die ICT, tussen Blankenberge en Herentals met een HLE ervoor, en in Herentals (rangeerbundel is groot genoeg) HLE eraf en HLD eraan vast of de navette Herentals-Neerpelt te doen, en vervolgens HLD eraf - HLE eraan vast.
Enzovoort...
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 27 mar 2009, 23:45
door treinbruno
in denemarken kan men diesel en electrische treinstellen gewoon koppelen, en kun je doorlopen tussen beide treinstellen (deense neus)
Re: mw 41 op lijn 166-165
Geplaatst: 30 mar 2009, 18:50
door Bert
Trammist schreef:
Hadden de HLD's wél genoeg stroom kunnen leveren, dan zou men een tiental M6'en kunnen gebruiken op die ICT, tussen Blankenberge en Herentals met een HLE ervoor, en in Herentals (rangeerbundel is groot genoeg) HLE eraf en HLD eraan vast of de navette Herentals-Neerpelt te doen, en vervolgens HLD eraf - HLE eraan vast.
Enzovoort...
Dit zou wel voor een hoop tijdverlies zorgen. Niet echt rendabel voor een reizigerstrein.
