Pagina 10 van 10

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 21 mei 2008, 22:11
door treinbruno
en de bestuurder nog twee uurtjes ervoor zeggen dat het zo'n betrouwbare loc's waren, en dat er bijna nooit problemen mee waren :lol: :twisted: :roll:

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 08:55
door tt44ta46
@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.

@ Joris: de locs trokken vroeger inderdaad zware goederentreinen over de hellingrijke Athus-Meuselijn ... kilometers lang aan soms amper 20 km/u!!! (zeer handig voor spotters met een wagen) Zo ook voor de 55's indertijd naar Gouvy, waar zelfs af en toe de rangeerkar 82 van Gouvy een handje kwam bijsteken!!!

Greetz

Sven

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 09:08
door Mark7758
tt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.

Greetz

Sven
Sven volgende keer iets van 55er blauw+M6+M6+5404. Moet te doen zijn.
Was een mooi weekend. Zal proberen je nog te mailen voor mijn vakantie. (Als je wensen heb lees ik het wel.)

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:12
door Fles
tt44ta46 schreef:@ treinbruno: je kan moeilijk een pendel verzekeren met 3 rijtuigen naar een peronneke dat maar 2 rijtuigen kan ontvangen.
Ik heb ook weleens pendeltreinen meegemaakt naar een opstelterrein waar helemaal geen perrons waren hoor :) Gewoon een paar mobiele bordessen die door een paar helpers naar de deuren van de trein gereden worden na stilstand. Ging prima :)

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:28
door Dietrich
Dat derde M2-rijtuig is toch een eerste klasse? Op Leve De Trein zat die wel achter de stomer maar je kon/mocht er niet in. Denk dat men gewoon niet al te snel "gewone" mensen in dat rijtuig laat.

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 13:41
door Joris
Hallo,
Dat is een 2de klas, met bagage. In het bagageruim zit het materiaal van de stokers, en het is daarom het begeleidingsrijtuig van de 29.013. Soms mag je daar wel met mee, zoals bvb tijdens de laatste TSP rit.
(Het is overigens een BDR omdat men er vroeger een restauratieafdeling (bagageafdeling is groter) wou in steken, is helaas nooit gebeurd...).
Groeten,
Joris De Mol

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 22 mei 2008, 15:30
door Dietrich
Hmm dan zal ik mij miskeken hebben vorige week. Op LDT was er alleszins een 1steklas-M1 waar je niet in mocht.

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 23 mei 2008, 01:12
door Steven
Dietrich schreef:Hmm dan zal ik mij miskeken hebben vorige week. Op LDT was er alleszins een 1steklas-M1 waar je niet in mocht.
in het begin deed idd een ander rijtuig dienst als dienstrijtuig, dat zou kunnen dat het dat nog was al betwijfel ik dat het toen nog niet die M2 met bagage afdeling was.

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 23 mei 2008, 17:20
door Joris
Hallo,
Was dat Geen L AD? Maar dat was dacht ik enkel bij de eerste rit, de aankomst in Belgiƫ, na de verdere afwerking in Schaarbeek hebben ze onmiddelijk deze M2 DBR in dienst genomen.
Die eersteklassers zijn recent groen geworden, en waren daarvoor niet in gebruik voor museumdoeleinden, buiten voor een TSP rit dan (afscheid van de groende 62'ers bvb.).
Groeten,
Joris De Mol

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 23 mei 2008, 18:28
door Dietrich
Eens gekeken op foto's van september '07 en ik zal mij inderdaad miskeken hebben, dienstrijtuig was toen al heel waarschijnlijk dat BD-rijtuig.

Re: Kinkempois 20 jaar

Geplaatst: 26 mei 2008, 09:35
door tt44ta46
Wat de begeleiding van de 29.013 betreft, die wagen is al een jaar of 3 de M2BDR 49.911.

Die was er ook op 'Leve de Trein' bij, dus geen eerste klas.

De eerste klas M2A 41.022 hing gewoon toegankelijk mee in de trein.

Net na de terugkeer van de 29.013 uit Meiningen kwam inderdaad een paar keer de LAD 38.005 en zelfs LBD 39.025 in actie, en wie weet wat de toekomst brengt ;-) (hint hint)

Greetz

Sven