Pagina 93 van 104
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 05 jul 2023, 23:24
door Steven
Mag ik dan nogmaals vragen om de discussie af te ronden zoals ik hierboven al schreef.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 07 jul 2023, 20:31
door dentheo
Bij deze: vandaag spanning van de bovenleiding om poes te zoeken onder TGV in "gare de Lyon", + 60 min.....
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 08 jul 2023, 17:10
door 4303
Ja jongens…. Ik hoop dat de eigenaars mogen opdraaien voor alle kosten. Wat gaat het volgende zijn? 20 km/u rijden omdat we anders te veel vliegen dood rijden…

.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 10 jul 2023, 07:52
door maarten
In Nederland al vaker voorgekomen dat men langzaam rijdt of zelfs stopt vanwege dieren op het spoor.
Wat wel te begrijpen is als het koeien zijn, maar het gebeurt ook voor zwanen.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 10 jul 2023, 09:24
door AlexNL
Zwanen zijn een beschermde inheemse diersoort.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 10 jul 2023, 09:36
door overweg13
4303 schreef: ↑08 jul 2023, 17:10
Ja jongens…. Ik hoop dat de eigenaars mogen opdraaien voor alle kosten. Wat gaat het volgende zijn? 20 km/u rijden omdat we anders te veel vliegen dood rijden…

.
Dat probleem is zichzelf aan het oplossen. Je zou eens de neus van een locomotief in de jaren 1980 met een van vandaag moeten vergelijken: door de drastische daling van het aantal insecten lijken die van vandaag wel dagelijks onderhouden...
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 10 jul 2023, 13:43
door KB
maarten schreef: ↑10 jul 2023, 07:52
In Nederland al vaker voorgekomen dat men langzaam rijdt of zelfs stopt vanwege dieren op het spoor.
Wat wel te begrijpen is als het koeien zijn, maar het gebeurt ook voor zwanen.
Een volwassen knobbelzwaan weegt 10 tot 12 kg, ik kan me voorstellen dat je daar niet met een hoge snelheid tegen wilt rijden. Maar zelfs los van mogelijke schade vind ik het niet meer dan normaal dat je geen dier wilt aanrijden en dus eventueel vertraagt of remt om dat te vermijden.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 10 jul 2023, 19:05
door Steven
Nog even meegeven dat zo’n zwaan zelfs zelfmoord pleegt.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 11 sep 2023, 09:49
door Stoomloc
https://www.lalibre.be/belgique/mobilit ... 4AIN57XVU/
Iemand die het hele artikel kan lezen? Staat er uberhaupt iets nieuws in?
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 11 sep 2023, 13:52
door Steven
Alles over de klassieke trein Brussel Parijs heeft al een afzonderlijk onderwerp
Gelieve
HIER te klikken
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 23 sep 2023, 13:00
door rdv
LeoExpress zou een aanvraag ingediens hebben voor een trein Bratislava - Oostende.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8884808187
Bratislava - Oostende
Die längste der vorgeschlagenen Strecken mit einer Fahrzeit von über 19 Stunden. Von Bratislava über Breclav und Olomouc nach Prag, dann über Dresden, Leipzig, Magdeburg, Hannover, Dortmund, Köln, Aachen, Brüssel, Brügge und Gent an die Nordsee. Der Zug verlässt Bratislava um 6:20 Uhr und kommt um 1:37 Uhr in Oostende an. Die Rückfahrt erfolgt um 6:15 Uhr, die Ankunft in Bratislava ist für 1:13 Uhr vorgesehen.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 23 sep 2023, 13:11
door ovspotter_be
De exacte route is Bratislava - Břeclav - Olomouc - Praha - Dresden - Leipzig - Magdeburg - Hannover - Dortmund - Köln - Aachen - Brussel - Gent - Brugge - Oostende.
Ik vermoed dat het bij deze trein eerder om deeltrajecten zal draaien, zoals bijvoorbeeld Brugge - Praha, toch wel 2 toeristentrekkers.
Heenrit vertrekt in Bratislava om 06:20 en zal in Oostende arriveren om 01:37.
Terugrit vertrekt in Oostende om 06:15 en zal om 01:13 in Bratislava arriveren.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 23 sep 2023, 17:49
door Elias
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 23 sep 2023, 17:52
door trainlovertje
Met stops in Leuven en Düren dus, wat betreft het traject tot Keulen.
Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 23 sep 2023, 22:34
door desirootje
Leo Express s.r.o. plans to use modernized RIC passenger coaches and Vectron
locomotives with a speed of at least 200 km/h and a capacity of approx. 450 seats (approx.
550 seats from 12/2028 on) on this connection.
Dus ze willen I-rijtuigen moderniseren, mss zelfs een paar I6 rijtuigen die al eerder verkocht waren of de I6 en I10 zonder airco die we ook niet meer willen? Ik vraag me wel af hoe lang dat gaat duren om rond te krijgen. De homologatie alleen al klinkt als een nachtmerrie, en voor zover ik weet heeft Leo Express op dit moment zowel de locomotief als de rijtuigen nog niet.
Eerst de European Sleeper en de aangekondigde treinen vanuit Nederland naar Frankrijk. Dan de beloftes van Renfe en Trenitalia om te concurreren met Eurostar en Thalys en nu dit. Het is nog vroeg maar ik begin voorzichtig positief te denken over de liberalisering van de spoorwegen, het lijkt hier ook te beginnen.