nieuwstopic?!
nieuwstopic?!
Ik stel voor dat dit een topic wordt waar korte artikels worden gepost waarover er nog geen discussie gaande is.
Indien je toch wil discussieren kopieer dan het bericht naar een nieuw topic.
thx en veel leesplezier
rail s
Indien je toch wil discussieren kopieer dan het bericht naar een nieuw topic.
thx en veel leesplezier
rail s
Re: nieuwstopic?!
ABX Logistics op zoek naar overnemer
De Britse investeringsgroep 3i zou de zakenbank UBS opgedragen hebben een potentiële koper voor ABX Logistics te zoeken. Dit beweert althans het agentschap Bloomberg.
3i kocht ABX Logistics voor 80 mln EUR in 2006. De waarde van de groep zou nu door de private equity-maatscappij geschat worden op 600 mln EUR, dankzij de - geslaagde -grootscheepse sanering en reorganisatie van de activiteiten. Het staat evenwel niet vast of ABX Logistics eenvoudigweg te koop zal worden gezet. Volgens bepaalde bronnen worden andere mogelijkheden overwogen, zoals een uitbreiding van het aandeelhoudersschap, een fusie of een alliantie. (zie DL van 29/02/08)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20599-ABX_ ... nemer.html
De Britse investeringsgroep 3i zou de zakenbank UBS opgedragen hebben een potentiële koper voor ABX Logistics te zoeken. Dit beweert althans het agentschap Bloomberg.
3i kocht ABX Logistics voor 80 mln EUR in 2006. De waarde van de groep zou nu door de private equity-maatscappij geschat worden op 600 mln EUR, dankzij de - geslaagde -grootscheepse sanering en reorganisatie van de activiteiten. Het staat evenwel niet vast of ABX Logistics eenvoudigweg te koop zal worden gezet. Volgens bepaalde bronnen worden andere mogelijkheden overwogen, zoals een uitbreiding van het aandeelhoudersschap, een fusie of een alliantie. (zie DL van 29/02/08)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20599-ABX_ ... nemer.html
Re: nieuwstopic?!
SBB-voorzitter kondigt voortijdig vertrek aan
SBB-voorzitter Thierry Lalive d'Epinay heeft aangekondigd dat hij eind 2008 de Zwitserse nationale spooroperator vroegtijdig verlaat. Het nieuws komt op een moment dat druk gespeculeerd wordt over een mogelijke verkoop van de vrachtdivisie.
"Door mijn vertrek vroeg aan te kondigen, wil ik SBB voldoende tijd geven om een geschikte vervanger te zoeken", stelt Lalive d'Epinay. Tot eind dit jaar wil hij onder meer werken aan de sanering van SBB Cargo.
Niettemin doen in de Zwitserse pers geruchten de ronde dat het verlieslatende vrachtfiliaal verkocht zou worden. Een woordvoerder van SBB ontkent dit echter met klem.
Publicatiedatum: 27 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20593-SBBv ... k_aan.html
SBB-voorzitter Thierry Lalive d'Epinay heeft aangekondigd dat hij eind 2008 de Zwitserse nationale spooroperator vroegtijdig verlaat. Het nieuws komt op een moment dat druk gespeculeerd wordt over een mogelijke verkoop van de vrachtdivisie.
"Door mijn vertrek vroeg aan te kondigen, wil ik SBB voldoende tijd geven om een geschikte vervanger te zoeken", stelt Lalive d'Epinay. Tot eind dit jaar wil hij onder meer werken aan de sanering van SBB Cargo.
Niettemin doen in de Zwitserse pers geruchten de ronde dat het verlieslatende vrachtfiliaal verkocht zou worden. Een woordvoerder van SBB ontkent dit echter met klem.
Publicatiedatum: 27 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20593-SBBv ... k_aan.html
Re: nieuwstopic?!
Belgische goederentrafiek blijft groeien
Het totale transportvolume in België is tussen 1999 en 2006 gestegen met 20,6%, zo blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie. Vooral de binnenvaart groeide sterk. Het liet een volumetoename optekenen van 50,9%.
De binnenvaart, het spoor- en het wegvervoer hebben in 2006 samen 713,6 miljoen ton vervoerd. Dat is 2,5% meer dan het jaar ervoor. Vertaald in transportprestaties werd in deze periode een groei geconstateerd van 3,7%.
Het wegvervoer staat met 484,9 mln t nog altijd in voor het leeuwendeel van de vervoerde tonnage, een groei van 14,9% vergeleken met het 1999. Hoewel de binnenvaart een heel pak minder vervoerde dan het wegvervoer, kon het wel veel sterkere groeicijfers voorleggen. Enkel in de laatste twee jaar was er een lichte achteruitgang (1%).
Van alle modi groeide het spoorvervoer het minst.
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20581-Belg ... oeien.html
Het totale transportvolume in België is tussen 1999 en 2006 gestegen met 20,6%, zo blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie. Vooral de binnenvaart groeide sterk. Het liet een volumetoename optekenen van 50,9%.
De binnenvaart, het spoor- en het wegvervoer hebben in 2006 samen 713,6 miljoen ton vervoerd. Dat is 2,5% meer dan het jaar ervoor. Vertaald in transportprestaties werd in deze periode een groei geconstateerd van 3,7%.
Het wegvervoer staat met 484,9 mln t nog altijd in voor het leeuwendeel van de vervoerde tonnage, een groei van 14,9% vergeleken met het 1999. Hoewel de binnenvaart een heel pak minder vervoerde dan het wegvervoer, kon het wel veel sterkere groeicijfers voorleggen. Enkel in de laatste twee jaar was er een lichte achteruitgang (1%).
Van alle modi groeide het spoorvervoer het minst.
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20581-Belg ... oeien.html
Laatst gewijzigd door b-loc op 28 feb 2008, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: nieuwstopic?!
Zou dat iets te maken hebben met het op protectie van de NMBS gerichte overheidsbeleid?b-loc schreef: Van alle modi groeide het spoorvervoer het minst.
Wim
Re: nieuwstopic?!
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Was ABX geen eigendom van de NMBS?rail s schreef:ABX Logistics op zoek naar overnemer
De Britse investeringsgroep 3i zou de zakenbank UBS opgedragen hebben een potentiële koper voor ABX Logistics te zoeken. Dit beweert althans het agentschap Bloomberg.
3i kocht ABX Logistics voor 80 mln EUR in 2006. De waarde van de groep zou nu door de private equity-maatscappij geschat worden op 600 mln EUR, dankzij de - geslaagde -grootscheepse sanering en reorganisatie van de activiteiten. Het staat evenwel niet vast of ABX Logistics eenvoudigweg te koop zal worden gezet. Volgens bepaalde bronnen worden andere mogelijkheden overwogen, zoals een uitbreiding van het aandeelhoudersschap, een fusie of een alliantie. (zie DL van 29/02/08)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20599-ABX_ ... nemer.html
Groeten,
Joris De Mol
Re: nieuwstopic?!
Correctie hij heeft het gekocht, maar NMBS heeft het MOETEN verkopen , men kreeg het niet "werkend".Bartjedj schreef:Lang geleden. Schoeppen heeft dit nog verkocht![]()
BDJ
Men wou SNCF copieren met SERNAM (?) zoals nu Railion met Schenker ?
Maar ABX is toch in twee stukken verkocht ?
Over welk stuk gaat dit ? Het internationale of het Belgische ?
Toen het verkocht werd was hij al weg dacht ik.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: nieuwstopic?!
Het gaat weldegelijk over het internationale gedeelte het nationale gedeelte is zelfstandig geloof ik,dentheo schreef:Correctie hij heeft het gekocht, maar NMBS heeft het MOETEN verkopen , men kreeg het niet "werkend".Bartjedj schreef:Lang geleden. Schoeppen heeft dit nog verkocht![]()
BDJ
Men wou SNCF copieren met SERNAM (?) zoals nu Railion met Schenker ?
Maar ABX is toch in twee stukken verkocht ?
Over welk stuk gaat dit ? Het internationale of het Belgische ?
Toen het verkocht werd was hij al weg dacht ik.
werd in ieder geval apart verkocht.
Re: nieuwstopic?!
Duits spoorgoederenvervoer breekt records
De Duitse spoorondernemingen hebben nog nooit zoveel goederen vervoerd als vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Duitse Federaal Instituut voor Statistiek (Destatis). Het totale transportvolume steeg met 4,3% vergeleken met 2006, de transportprestatie kende een groei van 7,1%.
Deze cijfers tonen nog maar eens aan dat het Duitse spoorvervoer de jongste jaren enorm geëvolueerd is. In 1990 bedroeg de totale transportprestatie nog 103 mrd tkm, die ligt nu 11,3% hoger. Ook de gemiddelde verzendafstand per ton bereikte in 2007 met 317,4 km een absolute recordhoogte.
Het binnenlands vervoer groeide vorig jaar met 3,9% ten opzichte van 2006 en klokt af op 226,3 mln t, terwijl de zendingen naar het buitenland goed waren voor 56,4 mln t. De sterkste toename werd echter vastgesteld in het importvervoer (+5,3%) en -bovenal- in het transitververkeer (+10,5%).
(Zie De Lloyd van 29/02/2008.)
Publicatiedatum: 28 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20602-Duit ... cords.html
en in Duitsland breekt men records! Wat is het verschil tss Belgie en Duitsland? mij moet je het antwoord niet geven, ik heb een vermoeden!
De Duitse spoorondernemingen hebben nog nooit zoveel goederen vervoerd als vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Duitse Federaal Instituut voor Statistiek (Destatis). Het totale transportvolume steeg met 4,3% vergeleken met 2006, de transportprestatie kende een groei van 7,1%.
Deze cijfers tonen nog maar eens aan dat het Duitse spoorvervoer de jongste jaren enorm geëvolueerd is. In 1990 bedroeg de totale transportprestatie nog 103 mrd tkm, die ligt nu 11,3% hoger. Ook de gemiddelde verzendafstand per ton bereikte in 2007 met 317,4 km een absolute recordhoogte.
Het binnenlands vervoer groeide vorig jaar met 3,9% ten opzichte van 2006 en klokt af op 226,3 mln t, terwijl de zendingen naar het buitenland goed waren voor 56,4 mln t. De sterkste toename werd echter vastgesteld in het importvervoer (+5,3%) en -bovenal- in het transitververkeer (+10,5%).
(Zie De Lloyd van 29/02/2008.)
Publicatiedatum: 28 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20602-Duit ... cords.html
en in Duitsland breekt men records! Wat is het verschil tss Belgie en Duitsland? mij moet je het antwoord niet geven, ik heb een vermoeden!
Re: nieuwstopic?!
Dan vind het nog sterk om van 80 miljoen 600 miljoen te maken op 2 jaar en de NMBS verloor er miljoenen aan.rail s schreef: Het gaat weldegelijk over het internationale gedeelte het nationale gedeelte is zelfstandig geloof ik,
werd in ieder geval apart verkocht.
Is de NMBS blind of kunnen die andere toveren ?
Er zat dus toch muziek in alleen kwam het er niet uit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: nieuwstopic?!
3i is geen overheidsbedrijf puntdentheo schreef:Dan vind het nog sterk om van 80 miljoen 600 miljoen te maken op 2 jaar en de NMBS verloor er miljoenen aan.rail s schreef: Het gaat weldegelijk over het internationale gedeelte het nationale gedeelte is zelfstandig geloof ik,
werd in ieder geval apart verkocht.
Is de NMBS blind of kunnen die andere toveren ?
Er zat dus toch muziek in alleen kwam het er niet uit.
Re: nieuwstopic?!
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Was ABX niet gewoon het vernieuwde NMBS Colli? Van de bekende 2 assige goederenwagentjes?dentheo schreef:Correctie hij heeft het gekocht, maar NMBS heeft het MOETEN verkopen , men kreeg het niet "werkend".
Men wou SNCF copieren met SERNAM (?) zoals nu Railion met Schenker ?
Groeten,
Joris De Mol
Re: nieuwstopic?!
ooit wel, maar men is er toen internationale goedernvervoerders bij gaan kopen , tegen stevige prijs om klient compleet transport te kunnen aanbieden....Joris schreef:Hallo,Was ABX niet gewoon het vernieuwde NMBS Colli? Van de bekende 2 assige goederenwagentjes?dentheo schreef:Correctie hij heeft het gekocht, maar NMBS heeft het MOETEN verkopen , men kreeg het niet "werkend".
Men wou SNCF copieren met SERNAM (?) zoals nu Railion met Schenker ?
Groeten,
Joris De Mol
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: nieuwstopic?!
Rail Cargo Oostenrijk (RCA) en de Franse transport- en logistiekgroep Geodis hebben een partnership gesloten voor internationaal stukgoedverkeer tussen Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Groot-Britannië en Spanje.
Verwacht wordt dat door deze nieuwe samenwerking grote delen van Frankrijk en Italië vanuit Oostenrijk binnen de 48 uur (door-to-door) kunnen worden bediend. Voor de bediening van Engeland en Spanje wordt levering tussen 48 en 72 uur geprognosticeerd.
Publicatiedatum: 29 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20620-Geod ... g_aan.html
Verwacht wordt dat door deze nieuwe samenwerking grote delen van Frankrijk en Italië vanuit Oostenrijk binnen de 48 uur (door-to-door) kunnen worden bediend. Voor de bediening van Engeland en Spanje wordt levering tussen 48 en 72 uur geprognosticeerd.
Publicatiedatum: 29 februari 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20620-Geod ... g_aan.html