b-loc schreef:Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Zijn er zoveel piekuurtreinen dan met aan elke kant een 21? Ben je zeker dat het niet gewoon gaat om een locomotief in opzending?
Hoe dan ook is er bij een P-trein gewoonlijk alle tijd en plaats van de wereld om de loc om te rijden, wat bij een geregelde IC-verbinding in een druk eindstation nou niet bepaald het geval is...
b-loc schreef:Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Zijn er zoveel piekuurtreinen dan met aan elke kant een 21? Ben je zeker dat het niet gewoon gaat om een locomotief in opzending?
Hoe dan ook is er bij een P-trein gewoonlijk alle tijd en plaats van de wereld om de loc om te rijden, wat bij een geregelde IC-verbinding in een druk eindstation nou niet bepaald het geval is...
"Vaak" is een verkeerde woordkeuze, af en toe eens .
Rond 16:30 zag ik in Beervelde een 21/27 (te ver weg om het locnr af te lezen) met M4 richting Gent, had deze er toevallig iets mee te maken?
b-loc schreef:Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Zijn er zoveel piekuurtreinen dan met aan elke kant een 21? Ben je zeker dat het niet gewoon gaat om een locomotief in opzending?
Hoe dan ook is er bij een P-trein gewoonlijk alle tijd en plaats van de wereld om de loc om te rijden, wat bij een geregelde IC-verbinding in een druk eindstation nou niet bepaald het geval is...
"Vaak" is een verkeerde woordkeuze, af en toe eens .
Rond 16:30 zag ik in Beervelde een 21/27 (te ver weg om het locnr af te lezen) met M4 richting Gent, had deze er toevallig iets mee te maken?
Ik zou niet weten over welke trein je het hebt, de enige treinnrs die daar passeert met HLE 21 of 27 (meestal deze laatste) en M4 zijn de P 7010 en de P 8010. Echter passeert deze pas rond 18u45 in Beervelde. Deze P trein rijdt echter nooit met 2 locs (tenzij in opzending natuurlijk, echter vraag ik mij af naar waar?)
Stef schreef:
Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen
Gisterenavond heb ik in elk geval een trein let M4 zien rijden met een 21 of 27 achterop met gestreken panto's...
Waarom moet men trouwens M4 op deze "IC" verbinding inzetten? Zijn er geen I10/I6 genoeg? En mux locs zijn er ook genoeg...
Groeten,
Joris De Mol
Vermoedelijk heeft men grotendeels de M4-rijtuigen gebruikt van de lange P-trein 7094/8092 (Dendermonde-Brussel vv) want deze rijdt nu nog met 3 M4-rijtuigen, aangevuld met I6-rijtuigen.
Gisteren heb ik deze trein in Gent St-Pieters gezien.
De samenstelling was 2735+M4+2710 beide locomotieven hadden 1 panto naar omhoog dus ik vermoed dat de achterste loc ook tractie.