Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Geplaatst: 01 jul 2012, 12:46
Beste Ralph, vind je uw eigen opmerking niet wat raar in een onderwerp waar men al 14 dagen niets meer in zegt?
Is dat dan met een radioverbinding? Soms ligt een blokpost immers veraf of werkt men met steunzenders naast het spoor of zo? Of gebeurt dit dan via GSM-?gysev schreef:Klopt. Normaal moeten werken waarbij een kraan in het vrijeruimteprofiel kan komen op voorhand aangevraagd worden en moet er iemand (met een opleiding en brevet) in contact staan met de beherende blokpost om het profiel vrij te melden. Jammer genoeg zijn er aannemers die dat een overbodige last (en kost) vinden en dan krijg je dit natuurlijk.
Ralph,Ralph schreef:Hoi allemaal,
Kunnen we aub eens ophouden met speculeren naar wie er nu fout zat. En laten we wachten tot de officiele instanties met de eindconclusies komen naar aanleiding van hun onderzoek. Ik vind het hier een beetje smakeloos om maar meteen een dader aan te gaan wijzen zonder alle feiten te kennen. Ook met een dodelijk slachtoffer en enkele geschrokken betrokkenen, lijkt me dit wel zo netjes.
Groet,
Ralph.
Inderdaad. De aannemer had toelating om te werken op perron 2/3 en werkte op perron 1 zonder toestemming. Dat zijn feiten, geen speculatie. Wie zou er dan verantwoordelijk kunnen zijn ?Robin schreef:tja je kan moeilijk inbeelden dat de trein in fout was