arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
do 14/06/2012 - 17:31
In Duffel is een arbeider omgekomen die in opdracht van Infrabel werken uitvoerde vlak bij het station.
De grijparm van een kraan werd aangereden door een trein en kwam zo tegen de man terecht. Die was op slag dood.
De man die de kraan bediende is in zware shock overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens Infrabel waren alle veiligheidsvoorzorgen getroffen en ging er ook een alarmsignaal af toen de trein naderde.
Het parket van Mechelen heeft een deskundige aangesteld om het ongeluk te onderzoeken. Het treinverkeer op de lijn Brussel-Antwerpen is verstoord.
Bron :deredactie
do 14/06/2012 - 17:31
In Duffel is een arbeider omgekomen die in opdracht van Infrabel werken uitvoerde vlak bij het station.
De grijparm van een kraan werd aangereden door een trein en kwam zo tegen de man terecht. Die was op slag dood.
De man die de kraan bediende is in zware shock overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens Infrabel waren alle veiligheidsvoorzorgen getroffen en ging er ook een alarmsignaal af toen de trein naderde.
Het parket van Mechelen heeft een deskundige aangesteld om het ongeluk te onderzoeken. Het treinverkeer op de lijn Brussel-Antwerpen is verstoord.
Bron :deredactie
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Geen "schildwacht " ?
Eigenaardig.
Eigenaardig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
het fijne weet ik er ook niet van ze spreken over een alarm als de trein naderde welk alarm is dat dan en werdt het dan optijd gegeven . ik zag al een tijdje op railtime dit staan:Er is een obstakel gemeld op het spoor ter hoogte van station Duffel.
Zwaar verstoord verkeer. Einde storing. Gevolgsvertragingen blijven mogelijk
en toen kwam ik per toeval op de site van deredactie
Zwaar verstoord verkeer. Einde storing. Gevolgsvertragingen blijven mogelijk
en toen kwam ik per toeval op de site van deredactie
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Waaruit maak jij op dat er geen schildwacht was? Dat staat toch nergens in die tekst?dentheo schreef:Geen "schildwacht " ?
Eigenaardig.
De hoorn en/of zwaailampen gebruikt men tegenwoordig al op meerdere werven als aanvullend systeem.. Dit omdat de hoorbaarheid van de schildwacht zijn hoorn niet altijd voldoende is. Het starten van de zwaailichten en bijhorende sirene moet extra aandacht trekken. Zeker op die plaatsen waar men met zware machines bezig is kan dit zijn nut bewijzen doch perfect en waterdicht is er niets.
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
hle2127 schreef:het fijne weet ik er ook niet van ze spreken over een alarm als de trein naderde welk alarm is dat dan en werdt het dan optijd gegeven . ik zag al een tijdje op railtime dit staan:Er is een obstakel gemeld op het spoor ter hoogte van station Duffel.
Zwaar verstoord verkeer. Einde storing. Gevolgsvertragingen blijven mogelijk
en toen kwam ik per toeval op de site van deredactie
Die sirenes en eventuele zwaailichten laat men normaal werken via een contact dat naast het spoor staat en door de treinwielen zal bediend worden.
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Steven schreef:aah nu weet ik tenminste wat dat irritant geluid is op de 50 A ter hoogte van vorst-rijtuigen.maar dat alarm hoor ik niet elke keer als ik daar passeerhle2127 schreef:het fijne weet ik er ook niet van ze spreken over een alarm als de trein naderde welk alarm is dat dan en werdt het dan optijd gegeven . ik zag al een tijdje op railtime dit staan:Er is een obstakel gemeld op het spoor ter hoogte van station Duffel.
Zwaar verstoord verkeer. Einde storing. Gevolgsvertragingen blijven mogelijk
en toen kwam ik per toeval op de site van deredactie
Die sirenes en eventuele zwaailichten laat men normaal werken via een contact dat naast het spoor staat en door de treinwielen zal bediend worden.
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Klopt , maar ik heb ooit schildwachten bij op de kraan weten zitten naast de machinist.Steven schreef:Waaruit maak jij op dat er geen schildwacht was? Dat staat toch nergens in die tekst?.dentheo schreef:Geen "schildwacht " ?
Eigenaardig.
Alleen al om te zorgen dat de arm buiten profiel draaide....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
De zwaailichten en sirene's stonden niet op spoor 1 (waar de kraan stond) voor zover ik kon zien.
Toevallig reed ik niet zo lang na het ongeval voorbij. De amsterdammer stond overigens in Antwerpen-Centraal op de info-borden aangegeven zonder vertraging. Al ben ik er vrij zeker van dat hij nooit op tijd aankwam.
Toevallig reed ik niet zo lang na het ongeval voorbij. De amsterdammer stond overigens in Antwerpen-Centraal op de info-borden aangegeven zonder vertraging. Al ben ik er vrij zeker van dat hij nooit op tijd aankwam.

Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Ik heb niets gelezen van de machinist... juist op tijd weggedoken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
De (Nederlandse) machinist was uiteraard geschrokken, maar ongedeerd.
Ik was de bestuurder die de trein daar heeft gaan evacueren, de loc was beschadigd aan de linkerzijde, maar mocht op eigen kracht rijden. (max. 60km/h)
Wat daar juist misgelopen is weet ik niet, maar als ik sommige aannemers bezig zie langs het spoor qua veiligheid, ben ik niet verbaasd dat er zo een ongeval gebeurd is...
Ik was de bestuurder die de trein daar heeft gaan evacueren, de loc was beschadigd aan de linkerzijde, maar mocht op eigen kracht rijden. (max. 60km/h)
Wat daar juist misgelopen is weet ik niet, maar als ik sommige aannemers bezig zie langs het spoor qua veiligheid, ben ik niet verbaasd dat er zo een ongeval gebeurd is...
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Ik heb ergens gelezen dat Infrabel niet op de hoogte was van werken op/aan spoor 1.
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Klopt. Normaal moeten werken waarbij een kraan in het vrijeruimteprofiel kan komen op voorhand aangevraagd worden en moet er iemand (met een opleiding en brevet) in contact staan met de beherende blokpost om het profiel vrij te melden. Jammer genoeg zijn er aannemers die dat een overbodige last (en kost) vinden en dan krijg je dit natuurlijk.Bibke schreef:Ik heb ergens gelezen dat Infrabel niet op de hoogte was van werken op/aan spoor 1.
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Hoi,
De locomotief die betrokken was bij dit ongeval was HLE 2802.
Lukas
De locomotief die betrokken was bij dit ongeval was HLE 2802.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Idd hij kon op eigen kracht nog verder, hij had wel een hele gap uit zijn front/zijkant.




Re: arbeider komt om bij ongeluk station Duffel
Hoi allemaal,
Kunnen we aub eens ophouden met speculeren naar wie er nu fout zat. En laten we wachten tot de officiele instanties met de eindconclusies komen naar aanleiding van hun onderzoek. Ik vind het hier een beetje smakeloos om maar meteen een dader aan te gaan wijzen zonder alle feiten te kennen. Ook met een dodelijk slachtoffer en enkele geschrokken betrokkenen, lijkt me dit wel zo netjes.
Groet,
Ralph.
Kunnen we aub eens ophouden met speculeren naar wie er nu fout zat. En laten we wachten tot de officiele instanties met de eindconclusies komen naar aanleiding van hun onderzoek. Ik vind het hier een beetje smakeloos om maar meteen een dader aan te gaan wijzen zonder alle feiten te kennen. Ook met een dodelijk slachtoffer en enkele geschrokken betrokkenen, lijkt me dit wel zo netjes.
Groet,
Ralph.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.