
Een eindje lopen naar bij voorbeeld de trap maakt me dan niet zoveel uit.
Groetjes,
Marianne
Is niet specifiek NRW, zeg maar in alle deelstatenAM80 schreef:In NRW, Duitsland, staat aangegeven waar de trein op het perron gaat stoppen, en waar eerste klasse zal staan...heel effectief...
De informatie die afkomstig is uit de InfoPlus DVS-feed (o.a. verkrijgbaar via Stichting OpenGEO) bevat realtime materieelsamenstelling voor NS Reizigers. Voor de andere vervoerders gaat het wel om de geplande materieelsamenstelling.rvdborgt schreef:Is het echt de actuele samenstelling? Ik dacht dat NS via zijn API de geplande samenstelling leverde.
TBR schreef:Bij metro's kan dit ook wel handig zijn, zeker in stations waar de trap zich aan het ene uiteinde bevindt kan het vaak lonend zijn om helemaal naar de andere kant van het perron te lopen voor een rustige wagon. Heb ik al meerdere keren mogen ondervinden in Parijs.
Ik zal in het vervolg eens over een andere boeg gooien en dat is dat buiten een Rail Pass voor 2de klasse ook een Rail Pass voor 1ste klasse zal aanschaffen en enkel gebruiken als ik verwacht dat er een grote drukte zal zijn zo kan ik dan plaatsnemen in de 1ste klasse afdeling en zal ik meer kans hebben dat ik plaats hebben zonder dat ik gans de trein moet afzoeken voor een zitplaats want ik word dat een beetje beu om iedere keer zo te werk te gaan.Marianne schreef:Ik doe dat ook tactisch opstappen. Vaak vooraan en achteraan het perron en ik kijk dan ook waar de minste mensen op het perron staan. Uiteraard kom ik weleens bedrogen uit, als de trein korter is dan ik verwacht of bij bijvoorbeeld de Benelux, daar zitten vaak 1e klas rijtuigen vooraan of achteraan en soms sta ik dus verkeerd![]()
Een eindje lopen naar bij voorbeeld de trap maakt me dan niet zoveel uit.
Groetjes,
Marianne
Vergeet niet dat je een Railpass steeds moet invullen vóór het instappen.apestaart schreef: Ik zal in het vervolg eens over een andere boeg gooien en dat is dat buiten een Rail Pass voor 2de klasse ook een Rail Pass voor 1ste klasse zal aanschaffen en enkel gebruiken als ik verwacht dat er een grote drukte zal zijn zo kan ik dan plaatsnemen in de 1ste klasse afdeling en zal ik meer kans hebben dat ik plaats hebben zonder dat ik gans de trein moet afzoeken voor een zitplaats want ik word dat een beetje beu om iedere keer zo te werk te gaan.
Als ik zie dat er weinig drukte zal zijn en dus geen problemen verwacht om een plaats in de 2de klasse te bemachtigen dan gebruik dan de Rail Pass voor 2de klasse.
Ik neem aan dat hij de Railpass invult op het perron zelf, of zelfs op voorhand (van sommige treinen weet je immers op voorhand al of ze erg druk zijn of niet).Patrick schreef:Vergeet niet dat je een Railpass steeds moet invullen vóór het instappen.apestaart schreef: Ik zal in het vervolg eens over een andere boeg gooien en dat is dat buiten een Rail Pass voor 2de klasse ook een Rail Pass voor 1ste klasse zal aanschaffen en enkel gebruiken als ik verwacht dat er een grote drukte zal zijn zo kan ik dan plaatsnemen in de 1ste klasse afdeling en zal ik meer kans hebben dat ik plaats hebben zonder dat ik gans de trein moet afzoeken voor een zitplaats want ik word dat een beetje beu om iedere keer zo te werk te gaan.
Als ik zie dat er weinig drukte zal zijn en dus geen problemen verwacht om een plaats in de 2de klasse te bemachtigen dan gebruik dan de Rail Pass voor 2de klasse.
Met een Railpass 2de klas kan je trouwens ook een klasverhoging kopen (aan het loket of in de trein).
Inderdaad, verwittigen op voorhand en dan heb je geen probleem denk ikgroentje schreef:Da's anders het beste excuus om de treinbegeleider lastig te vallen, dan toon je dat je je kaart op voorhand wou invullen, maar niet kon
Vele metro's hebben dit, of op z'n minst een aanduiding van waar de metro stopt als hij in korte samenstelling rijdt. Stockholm, Bonn, Nürnberg, San Fransisco.TBR schreef:Bij metro's kan dit ook wel handig zijn, zeker in stations waar de trap zich aan het ene uiteinde bevindt kan het vaak lonend zijn om helemaal naar de andere kant van het perron te lopen voor een rustige wagon. Heb ik al meerdere keren mogen ondervinden in Parijs.