Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13 okt 2006, 16:55
door Sander
sncf-sncb schreef:Goh, ik hoor van iedereen: Die dingen zitten van geen kant!
Omdat ze toch ingezet worden op de kortere afstanden, en er dus weinig reizigers zullen zijn die er uren in zitten (in tegenstelling tot een IC), vond NS Financial Services het blijkbaar niet nodig om er goede stoelen in te zetten. Hoewel ik best kan zitten op die stoelen, maar goed.
Weinig zitplaatsen!
Inderdaad, maar in de Sprinters/SGMm zijn wel een hoop staanplaatsen gerealiseerd, omdat deze stellen veel ingezet worden in de drukke Randstad en er op de plek van één zitplaats twee mensen kunnen staan (gaan ze vanuit althans). Dus SGMm mag dan wel weinig zitplaatsen hebben, maar heeft meer capaciteit dan het oude SGM (StadsGewestelijk Materieel, bij SGMm staat de 'm' voor gemoderniseerd, net zoals bij ICMm).
"Dames en heren, de sprinter uit de richting van Uitgeest heeft een vertraging van zo'n 15 minuten", dat soort dingen hoor ik héél vaak op Utrecht CS.
Dat hoeft niet aan het materieel te liggen (SGMm is vrij betrouwbaar, alleen jammer dat ze zo vaak botsen of ontsporen), maar meestal ligt dat aan ProRail of andere factoren.
(ICM = InterCity Materieel)

Geplaatst: 13 okt 2006, 17:08
door msts.be
Sander schreef:
msts.be schreef:Néééé :cry: Toch wéér niet in die oude kleurstelling .. nu komen de gerenoveerde Sprinters en de nog te leveren nieuwe Sprinters in deze liverij , moeten ze de Koploper in de oude doen .. :roll: Goed voorbeeld van harmonisatie .. :roll: (Alhoewel wij hier wel meer verschillende kleuren hebben rondrijden maar dit valt beter te verklaren ..)
Dit valt ook te verklaren, misschien nog wel beter: de kleuren van de Foploper, zijn de nieuwe (nouja, 'nieuw'...) InterCity-kleuren, dus speciaal voor de treinstellen die in het IC-concept rijden. De kleuren van de Sprinter zijn die van de Sprinter-formule. Die formule houdt in dat er snellere reistijden gerealiseerd worden, beter comfort en meer zitplaatsen. Heel kort: de treinen die bedoeld zijn voor IC-diensten krijgen de kleurstelling á la 4011, de treinen die de stoppertjes mogen verzekeren krijgen dezelfde kleuren als de Sprinters en de nieuwe Sprinters van Siemens :) .
Ahzo , je kunt het dus vergelijken met de DB waarbij alle IC-rijtuigen en ICE-treinen de bekende ICE-kleuren hebben en de regionale treinen de verkeersrode kleur.. OK , dan heb ik het nu beter door :wink:

Geplaatst: 19 okt 2006, 23:08
door NSNMBS

Geplaatst: 20 okt 2006, 17:09
door Taurus
Ziet er best mooi uit, alleen die nummers zo onderaan net als bij de Sprinters vind ik niks, vooral als dan ook nog eens de beschermkap van de koppeling ervoor zit :?

Geplaatst: 20 okt 2006, 22:55
door msts.be
Komt ook weer de benaming "Koploper" op de zijkanten , want blijkbaar heeft men die nog niet aangebracht op dit gerenoveerd stel .. :wink:

Geplaatst: 21 okt 2006, 00:44
door NSNMBS
het is geen koploper he msts.be :wink: vroeger kon men nog door de kop wandelen, maar dat is al lang verleden tijd :wink: :(

Geplaatst: 18 dec 2006, 20:57
door msts.be
Ondertussen is het interieur ook "Flop-ge-lopen" :lol: :evil:

Foto's van het interieur zijn hier te vinden ..

De eerste klasse is à la ICRm 1ste klasse rijtuigen of vergelijkbaar uitgevoerd met leer , de 2de klasse is een hele flop en is een spotgoedkope rechte zetel met een goedkoop stofje :evil: Tja , zo zal men wel terug reizigers lokken .. :roll:

Alle geluk woon ik hier in België en moet ik niet in deze stellen rondrijden , maar ik hou al mijn hart vast voor de renovatie van de AM75 en de Breaks :? :x :evil:

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:32
door Accelerat
msts.be schreef:Ondertussen is het interieur ook "Flop-ge-lopen" :lol: :evil:

Foto's van het interieur zijn hier te vinden ..

De eerste klasse is à la ICRm 1ste klasse rijtuigen of vergelijkbaar uitgevoerd met leer , de 2de klasse is een hele flop en is een spotgoedkope rechte zetel met een goedkoop stofje :evil: Tja , zo zal men wel terug reizigers lokken .. :roll:

Alle geluk woon ik hier in België en moet ik niet in deze stellen rondrijden , maar ik hou al mijn hart vast voor de renovatie van de AM75 en de Breaks :? :x :evil:
Ik geef je helemaal 100% gelijk!

Geplaatst: 18 dec 2006, 21:36
door Teach2
de 2de klasse is een hele flop en is een spotgoedkope rechte zetel met een goedkoop stofje
Baseer je dat op meer dan die ene foto op die site? Want om die conclusie te trekken op basis van één enkele kleine onderbelichte foto zou wat voorbarig zijn.

Geplaatst: 18 dec 2006, 22:56
door RailHopper II
Volgens mij zijn het dezelfde stoelen als in ICRm (die beige zetels die ook in de benelux zijn geplaatst), maar dan met een fris blauw stofje. Ik moet zeggen dat ik het best mooi vind allemaal, ik hoop alleen dat de kleuren niet té druk aan de kop zijn. De buitenkant ben ik minder over te spreken, die gladde neus met rare ronde blauwe band en enorm ogende displays, ik weet het niet... Maar als de zetels net zo zitten als de ICRm-zetels ben ik best tevreden, zit prima :wink:

Bas