kika schreef: ↑27 sep 2019, 09:33
Bedankt voor die info. Gelukkig dat de perrons van Kapellenbos 15 (?) jaar geleden zijn verwijderd, dan kan het nu snel gaan

Of zaten die aan de kant van wat nu een café is? Wat ik niet snap is de suggestie van een brug als 'enige oplossing.' Er worden 2 dingen aangepakt: de ellende voor de fietsers, naast de dagelijkse zijn er in die streek ook wel wat zondagsfietsers die minder geoefend zijn met rails en zware e-bikes. En het andere van dat kruispunt met de Pretlaan, vaak (bijna-)ongelukken gezien. Dat tweede punt is sowieso een pijnpunt dat al jaren aangepakt mocht worden, de vorige heraanleg blonk uit in spaarzaamheid.
Maar waarom is pakweg een bak voor het spoor geen oplossing? Kost nog veel meer geld dan een fietsovergang lichtjes te verbeteren, uiteraard, maar voor de gewone weggebruiker ideaal. Alleen de treinreiziger krijgt er grauwe betonwand voor in de plaats, hoe zwaar dat argument meeweegt in een discussie over veiligheid weet ik niet.
Volledig akkoord met u.
Ik weet alleen niet of die werken nu wel zullen doorgaan in 2020.
Aanvankelijk was gezegd dat dit reeds in 2018 zou gebeuren.
De nieuwe datum is intussen nu al 2020, maar het valt af te wachten of het weer niet gaat uitgesteld worden.
De werken zouden 4 maanden duren en gedurende die periode zou de Kalmthoutsesteenweg en de De Pretlaan volledig worden afgesloten voor alle verkeer.
Ik denk dat dit 1 van de problemen is waar men tegen opziet want de Kamthoutsesteenweg is een heel drukke verbindingsweg tussen Kapellen en Kalmthout (behalve dan om 2u 's nachts).
De halte Kapellenbos bevond zich inderdaad ter hoogte van die overweg, is in 1994 gesloten en in 2005-2006 afgebroken.