paljas schreef:Ik zou direct bellen naar de dispatch te FBMZ éénder waar ik me bevind. Die zullen dan wel de verdere nodige stappen doen en eventueel de juiste telefoontjes plegen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Fremo e.V. - België schreef:Met een overweg met halve of hele slagbomen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Mvg
Herman
Dat werkt niet altijd, sommige lijnen zijn uitgerust met permissieve seinen die geen overwegcontrole hebben, of lange secties zonder seinen.
Fremo e.V. - België schreef:Met een overweg met halve of hele slagbomen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Mvg
Herman
Dat werkt niet altijd, sommige lijnen zijn uitgerust met permissieve seinen die geen overwegcontrole hebben, of lange secties zonder seinen.
Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
edje schreef:Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
En als je auto beide sporen blokkeert, welke richting loop je dan uit?
edje schreef:Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
En als je auto beide sporen blokkeert, welke richting loop je dan uit?
Op je dak gaan staan en zwaaien met je salami gelijk de politie
nicken schreef:de Hulpdiensten verwittigen,hun er direct op attent maken dat je geblokkeert staat op een overweg,zo snel mogelijk proberen uit te leggen waar precies,of op welke spoorlijn dat kan zijn.
Hanger er bij overwegen in België borden die je vertellen waar die overweg precies is? Want voor een automobilist zal het alleszins niet altijd duidelijk zijn met welke spoorlijn hij te doen heeft. Beste zou eigenlijk zijn om bij elke overweg een bord te hangen met lijnnummer, overweg nummer en een telefoon nummer dat ja kan bellen als de overweg geblokkeerd is.
Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht .
Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht .
Dan moet je wel weten hoe je daarnaar moet bellen, ik dacht dat daar een ordinaire telefoon inzat. Stel dat je in de Wallonie zit, leg maar uit...
Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht .
Wij weten dat allemaal zijn, maar een gewone mens die amper weet hoe hij een trein moet gebruiken weet dat allemaal niet.